Τα κάναμε σαλάτα! | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
9:59
19/2/2013

Τα κάναμε σαλάτα!

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στη διατροφή! 

Δοκίμασε τις διαφορετικές ποικιλίες και αποκόμισε οφέλη για την υγεία που δεν είχες ποτέ φανταστεί.

ΡΟΚΑ

Γιατί: Ενδυναμώνει τα οστά. Έχει πιπεράτη γεύση και στα φύλλα της κλείνει το περισσότερο ασβέστιο -125mg ανά φλιτζάνι- απ’ όλα τα φυλλώδη λαχανικά. Επίσης είναι χαμηλή σε οξαλικό οξύ, που σημαίνει ότι ο οργανισμός απορροφά καλύτερα το ασβέστιο που περιέχει.

Πώς να την κάνεις σαλάτα: Δοκιμάστε τη σε σαλάτα με λίγο ξίδι, λάδι και φλοίδες παρμεζάνας. Κι ακόμη συνδυάστε την υπέροχα με σύκα και εσπεριδοειδή.

ΡΑΝΤΙΤΣΙΟ

Γιατί: Ακονίζει το μυαλό σας. Πρόκειται για το ιταλικό κόκκινο μαρούλι, το οποίο οφείλει εν μέρει τη χαρακτηριστική πικρή γεύση του στις ανθοκυανίνες  ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη σας.

Πώς να το κάνεις σαλάτα: Φτιάξτε σαλάτα με ραντίτσιο, φασόλια και μαϊντανό. Προσθέστε λίγο τυρί ?οι Ιταλοί την προτιμούν με πεκορίνο χυμό λεμονιού και ελαιόλαδο.

ΣΠΑΝΑΚΙ

Γιατί: Μειώνει τις φλεγμονές. Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Tufts, η βιταμίνη Κ που περιέχεται στα φύλλα του μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές που σχετίζονται με την οστεοπόρωση και την καρδιοπάθεια.

Πώς να το κάνεις σαλάτα: Ετοιμάστε απολαυστική σαλάτα με σπανάκι, φράουλες, ραπανάκια και ξίδι μπαλσάμικο.

ΚΑΡΔΑΜΟ

Γιατί: Βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στη Βρετανική Επιθεώρηση Διατροφής έδειξε ότι ένα συστατικό του κάρδαμου (αυτό που του προσδίδει τη χαρακτηριστική πιπεράτη γεύση του) μπλοκάρει μια πρωτεΐνη που παίζει ρόλο-κλειδί στην ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

Πώς να το κάνεις σαλάτα: Με κινόα, αμύγδαλα, αβοκάντο και χυμό λεμονιού.

ΜΑΡΟΥΛΙ ΡΟΜΑΝΑ

Γιατί: Προστατεύει την καρδιά. Μόλις ένα φλιτζάνι αρκεί για να καλύψει σχεδόν τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα της βιταμίνης Α, η οποία μαζί με τη βιταμίνη C εμποδίζουν την ανάπτυξη υψηλής χοληστερίνης.

Πώς να το κάνεις σαλάτα: Ωμό σε σαλάτες, αλλά και μαγειρεμένο με κρέας (π.χ. φρικασέ). Στη σαλάτα μην ψιλοκόβετε τα φύλλα, γιατί οξειδώνονται και χάνονται οι βιταμίνες. Κόψτε τα με το χέρι σε μεγάλα κομμάτια και προσθέστε κρεμμυδάκι, ελιές και αγγουράκι.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ