Τα καλύτερα... της εποχής | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
11:26
5/11/2014

Τα καλύτερα... της εποχής

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ενημερωθείτε για τα καλύτερα εποχικά ελληνικά προϊόντα που μπορείτε να βρείτε στην αγορά και προτιμήστε τα. 

Από τον Σταύρο Δεδούκο

Της εποχής είναι...

Λαχανικά και χόρτα: αντίδια, καρότα, κολοκύθες, κουνουπίδια, κρεμμύδια, λάχανα, μανιτάρια, μαραθόριζες, μαρούλια, μπρόκολα, ντομάτες, παντζάρια, πιπεριές, πράσα, ραδίκια, ραπανάκια, ρέβες, ρόκες, σέσκουλα, σπανάκια κ.ά.

Φρούτα: αβοκάντο, ακτινίδια, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, κυδώνια, λεμόνια, λωτοί, μήλα, πορτοκάλια, ρόδια, σταφύλια κ.ά.

Της εποχής είναι ακόμα...

Φυτικής προέλευσης: φρέσκα αμύγδαλα, κάστανα και φουντούκια, βρούβες, γλυκοπατάτες, ελαιόλαδο και μέλι νέας εσοδείας, καλαμπόκια κ.ά.

Ζωικής προέλευσης: γιαούρτια κατσικίσια και πρόβεια, τυριά όπως γραβιέρες, κασέρια, κεφαλοτύρια και μυζήθρες, αλιεύματα όπως αθερίνες, γαλέοι, γαρίδες, γαύροι, καλαμάρια, λαβράκια, λυθρίνια, μπαρμπούνια, στρείδια, τονάκια κ.ά.

* Η εποχικότητα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την ποικιλία και τις τοπικές συνθήκες.

TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα

1. Μήλο

Πολύτιμος σύμμαχος υγείας

Ενεργειακή αξία: 59 θερμίδες ανά 100 γρ.

Διατροφικά στοιχεία: Πηγή υδατανθράκων, διαλυτών φυτικών ινών, όπως η πηκτίνη, μηλικού οξέος και διάφορων φλαβονοειδών, όπως η κερσετίνη.

Πιθανά οφέλη: Διαθέτει αντι- οξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις, αντιαλλεργικές, ανοσοπρο- στατευτικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες. Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του αναπνευστικού και γαστρεντερικού συστήματος, ενισχύει το νευρικό σύστημα, συνεισφέρει στον έλεγχο της γλυκόζης και στη μείωση της υψηλής χοληστερίνης.

Κατανάλωση: Προτιμότερο να τρώγεται ωμό και σπανιότερα ως χυμός. Μπορείτε να το συνδυάσετε με γιαούρτι ή ξηρούς καρπούς ή ταχίνι, να το προσθέσετε σε δημητριακά πρωινού, σαλάτες και σε σάντουιτς ή να το ψήσετε.

Σημεία προσοχής: Επιλέγετε μήλα που δεν γυαλίζουν και δεν έχουν περαστεί με κερί, προτιμότερο βιολογικής καλλιέργειας, με μικρό μέγεθος και χωρίς κηλίδες. Πλύνετε καλά τη φλούδα, μην καταναλώνετε τα κουκούτσια.

2. Αγουρέλαιο

Το λάδι από τον άγουρο καρπό της ελιάς

Ενεργειακή αξία: 824 θερμίδες ανά 100 ml.

Διατροφικά στοιχεία: Αποτελείται κατά περίπου 99% από λιπαρά οξέα, κυρίως μονοακόρεστα. Συγκριτικά με το ώριμο, εξαιρετικό, παρθένο ελαιόλαδο, διαθέτει μεγαλύτερη αντιοξειδωτική ισχύ και υψηλότερη περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες και φλαβονοειδή.

Πιθανά οφέλη: Έχει αναγνωρισμένες αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Συμβάλλει στην προστασία από στεφανιαία νόσο, υπέρταση, θρομβώσεις, καρδιοπάθειες, σακχαρώδη διαβήτη, διάφορες μορφές καρκίνου, νευροεκφυλιστι- κά νοσήματα, γαστρεντερικές και ηπατικές παθήσεις, αρθρίτιδες, δερματικά κ.ά.

Κατανάλωση: Καταναλώνεται ωμό, π.χ. σε σαλάτες ή πάνω από τρόφιμα, όπως ψωμί, τυρί, ψάρι. Στα φαγητά πρέπει να προστίθεται στο τέλος του μαγειρέματος.

Σημεία προσοχής: Οξειδώνεται και αλλοιώνεται εύκολα, έχει μικρό χρόνο διατηρησιμότητας και κοντινή ημερομηνία λήξης, συνήθως 6-9 μήνες.

3. Ρέβα

Η άλλη ονομασία του γογγυλιού

Ενεργειακή αξία: 23 θερμίδες ανά 100 γρ.

Διατροφικά στοιχεία: Πλούσια σε ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C και φυτοθρεπτικά.

Πιθανά οφέλη: Θεωρείται ένα από τα πλέον ωφέλιμα λαχανικά. Βοηθάει ιδιαίτερα το κυκλοφορικό, γαστρεντερικό και ουροποιητικό σύστημα, συμβάλλει στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, στον καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο και στην ενίσχυση της οστικής πυκνότητας.

Κατανάλωση: Οι ρέβες καταναλώνονται ωμές, π.χ. τριμμένες μέσα σε σαλάτες, ή βραστές, π.χ. στον ατμό, αφού πρώτα ξεφλουδιστούν και ξεπλυθούν. Τρώγονται επίσης ψητές ή με τη μορφή πουρέ, αντικαθιστώντας τις πατάτες σε φαγητά με λιπαρά κρέατα.

Σημεία προσοχής: Προτιμάτε ρέβες σφιχτές και αρκετά βαριές για το μέγεθός τους. Πριν τις χρησιμοποιήσετε καλό είναι να τις αφήσετε μέσα σε κρύο νερό για 10 λεπτά.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ