Τα καλύτερα... της εποχής | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
8:52
12/6/2014

Τα καλύτερα... της εποχής

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ενημερωθείτε για τα καλύτερα εποχικά ελληνικά προϊόντα που μπορείτε να βρείτε στην αγορά και προτιμήστε τα.

Της εποχής είναι...

Λαχανικά και χόρτα: αγγουράκια, αγκινάρες, αρακάδες, βλίτα, γλιστρίδες, κάππαρες, καρότα, κολοκυθάκια, κρεμμύδια, μαϊντανοί, μανιτάρια, μαρούλια, μελιτζάνες, μπάμιες, ντομάτες, παντζάρια, πιπεριές, ραδίκια, ραπανάκια, ρέβες, ρόκες, σέλινα, φασολάκια κ.ά.

Φρούτα: αχλάδια, βανίλιες, βερίκοκα, βύσσινα, γκρέιπφρουτ, δαμάσκηνα, καρπούζια, κεράσια, κορόμηλα, μούρα, μούσμουλα, νεκταρίνια, πεπόνια, ροδάκινα, φράουλες κ.ά.

Ψάρια και θαλασσινά: αστακοί, γαλέοι, γαρίδες, γαύροι, γόπες, κολιοί, λυθρίνια, μπαρμπούνια, μύδια, παλαμίδες, πέρκες, σαρδέλες, σαφρίδια, σκουμπριά, σουπιές, τόνοι, τσιπούρες, χταπόδια κ.ά.

Της εποχής είναι ακόμα:

Φυτικής προέλευσης: αρωματικά φυτά π.χ. βασιλικός, θυμάρι ρίγανη, κρεμμυδάκια, μαϊντανοί, μάραθα, μολόχες, πατάτες, πικραλίδες, τσουκνίδες κ.ά.

Ζωικής προέλευσης: κατσικίσιο γάλα και γιαούρτι, τοπικά τυριά, π.χ. γαλοτύρι, κατίκι Δομοκού, καλαθάκι Λήμνου κ.ά.

 

TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα

1. Μελιτζάνα
Η βασίλισσα των λαχανικών

Ενεργειακή αξία: 27 θερμίδες ανά 100g ωμής.

Διατροφικά στοιχεία: Φυτικές ίνες, βιταμίνες Α, Β1, Β3, Β6 και φολικό οξύ, μαγνήσιο και κάλιο. Πηγή ανθοκυανινών, όπως η νασουνίνη, τερπενίων, καφεϊκού και χλωρογενικού οξέος.

Πιθανά οφέλη: Διαθέτει αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και μακροβιοτικές ιδιότητες. Συμβάλλει στη μείωση της υψηλής χοληστερίνης, προστατεύει τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα, ανακουφίζει από τη δυσκοιλιότητα. Λόγω της πικρής γεύσης της βοηθά ενδεχομένως στον περιορισμό της όρεξης.

Κατανάλωση: Προτιμότερο να τρώγεται μαγειρεμένη στην κατσαρόλα με φρέσκια ντομάτα, στο φούρνο με άλλα λαχανικά (ιμάμ, τουρλού), ψητή ή με τη μορφή μελιτζανοσαλάτας.

Σημεία προσοχής: Περιέχει μικρές ποσότητες νικοτίνης. Όταν τηγανίζεται απορροφά πολύ λάδι. Να αποφεύγεται η υπερβολική κατανάλωση.

2. Νεκταρίνι
Διασταύρωση ροδάκινου και μήλου

Ενεργειακή αξία: 46 θερμίδες ανά 100g.

Διατροφικά στοιχεία: Φυτικές ίνες, βιταμίνες Α, C, Κ και φολικό οξύ, β-καροτένια, κάλιο, μαγγάνιο και διάφορα φλαβονοειδή ανάλογα με την ποικιλία.

Πιθανά οφέλη: Πολύ δραστικό κατά της δυσκοιλιότητας. Ενισχύει το νευρικό και το ανοσοποιητικό σύστημα, έχει αντιοξειδωτική και αντιική δράση, συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

Κατανάλωση: Ωμό σαν φρούτο, σκέτο ή σε φρουτοσαλάτες. Γίνεται επίσης χυμός ή χρησιμοποιείται για την παρασκευή γλυκισμάτων.

Σημεία προσοχής: Επιλέξτε ώριμα νεκταρίνια, προτιμότερο λευκόσαρκα, και καταναλώστε τα σύντομα. Η αφαίρεση της φλούδας μειώνει σημαντικά τη διατροφική τους αξία.

3. Πικραλίδα
Φυσικό διουρητικό

Ενεργειακή αξία: 45 θερμίδες ανά 100g ωμής.

Διατροφικά στοιχεία: Τα φύλλα είναι εξαιρετική πηγή καλίου. Η ρίζα περιέχει πολλά φυτοθρεπτικά, όπως λακτουπικρίνη, ταραξακίνη κ.ά.

Πιθανά οφέλη: Η πικραλίδα (ταραξάκο ή αγριοράδικο) αυξάνει τη διούρηση χωρίς να προκαλεί μεγάλες απώλειες καλίου από τον οργανισμό, συμβάλλοντας έτσι στην αντιμετώπιση κατακρατήσεων υγρών και κυτταρίτιδας. Έχει επίσης υπακτική, χωνευτική, αντιφλεγμονώδη και αποτοξινωτική δράση.

Κατανάλωση: Συνηθέστερα ως αφέψημα ή έγχυμα. Τα φύλλα τρώγονται ωμά ή βρασμένα σε σαλάτες, γίνονται φρικασέ ή πίνονται ως χυμός. Το ζουμί από βρασμένες πικραλίδες είναι εξαιρετικά ωφέλιμο. Από τις αποξηραμένες ρίζες φτιάχνεται υποκατάστατο καφέ.

Σημεία προσοχής: Απαιτεί σχολαστικό πλύσιμο. Να αποφεύγεται από άτομα που χρησιμοποιούν διουρητικά ή πάσχουν από νεφρική νόσο.

Σταύρος Δεδούκος

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ