Τα καλύτερα... της εποχής | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
10:34
24/12/2013

Τα καλύτερα... της εποχής

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ενημερωθείτε για τα καλύτερα εποχικά ελληνικά προϊόντα που μπορείτε να βρείτε στην αγορά και προτιμήστε τα.

Το όνειρο της απόκτησης ενός παιδιού τώρα πιο κοντά στην πραγματοποίησή του, με μία λύση που αφενός δεν σε βγάζει από τη ζεστασιά του σπιτιού σου, αφετέρου δεν σου στερεί κάτι από τη μαγεία της ερωτικής στιγμής, ενώ αυξάνει τις πιθανότητές σου για σύλληψη

Της εποχής είναι...

Λαχανικά και χόρτα:
αντίδια, βρούβες, καρότα, κολοκύθες, κουνουπίδια, λάχανα, μανιτάρια, μαρούλια, μπρόκολα, παντζάρια, πράσα, ραδίκια, ραπανάκια, σέλινα, σέσκουλα, κ.ά.

Φρούτα: αβοκάντο, ακτινίδια, αχλάδια, ρόδια, γκρέιπφρουτ, κυδώνια, λεμόνια, μανταρίνια, μήλα, πορτοκάλια, κ.ά.

Ψάρια και θαλασσινά: αθερίνες, βακαλάοι, γαλέοι, γαύροι, γλώσσες, καλαμάρια, καραβίδες, λαβράκια, μαρίδες, μπαρμπούνια, πέρκες, σαφρίδια, σουπιές, στρείδια, χταπόδια κ.ά.

Της εποχής είναι ακόμα:

Φυτικής προέλευσης: γλυκοπατάτες, πατάτες, δυόσμος, ελαιόλαδο και ελιές, κάστανα, λαχανίδες, μαϊντανοί, σκόρδα, σταμ- ναγκάθια, τσουκνίδες κ.ά.

Ζωικής προέλευσης: ώριμα τυριά, π.χ. γραβιέρες, κασέρια, κεφαλοτύρια, καθώς και φρέσκα κατσικίσια τυριά. Επίσης γαλοπούλες, κουνέλια, λουκάνικα παραδοσιακά, σαλιγκάρια, χοιρινά κ.ά.

TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα

1. Μανταρίνι
Προστατεύει καρδιά και αγγεία

Ενεργειακή αξία: 53 θερμίδες ανά 100 γρ.

Διατροφικά στοιχεία: Υδατάνθρακες, πρεβιοτικές ίνες, φλαβονοειδή, βιταμίνη C, φολικό οξύ, κάλιο κ.ά.

Οφέλη στην υγεία: Έχει αντιοξειδωτική δράση, μειώνει τις πλεονάζουσες ελεύθερες ρίζες, δρα κατά ιών και φλεγμονών, βοηθά στον έλεγχο υψηλής πίεσης, χοληστερίνης και ομοκυστεΐνης, ελαττώνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο.

Κατανάλωση: Συνηθέστερα ως φρούτο, σπανιότερα ως χυμός. Μπορεί να προστεθεί σε ωμές σαλάτες λαχανικών και μαρινάτες, χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική αλλά και στη μαγειρική, π.χ. για το δέσιμο σάλτσας, σε βινεγκρέτ ή σε μαγειρευτά φαγητά.

Σημείο προσοχής: Προτιμάτε μανταρίνια με καθαρή και λαμπερή εμφάνιση και αρκετά βαριά για το μέγεθός τους.

2. Κάστανα
Τρόφιμο υψηλής ενέργειας

Ενεργειακή αξία: 370 θερμίδες ανά 100 γρ. ψημένα.

Διατροφικά στοιχεία: Υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες Β, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο και σίδηρο.

Οφέλη στην υγεία: Εξαιρετικά θρεπτικά και τονωτικά για όσους κουράζονται σωματικά ή έχουν αυξημένες ενεργειακές ανάγκες, π.χ. αθλητές.

Κατανάλωση: Πάντα μαγειρεμένα, βραστά ή ψητά. Τρώγονται ως σνακ, ταιριάζουν σε σαλάτες με φυλλώδη λαχανικά, ριζότο, χοιρινό, ως γέμιση σε γαλοπούλα ή κοτόπουλο αλλά και αλεσμένα μέσα σε σούπες, ομελέτες, πίτες, ζυμαρικά, πιλάφια κ.ά. Μπορούν επίσης να γίνουν πουρές, κρέμα και κομπόστα ή να προστεθούν σε γλυκά και παγωτά.

Σημείο προσοχής: Προτιμάτε κάστανα σφιχτά, χωρίς τρύπες και στίγματα, με λείο και γυαλιστερό φλοιό.

3. Κουνουπίδι
Σύμμαχος στην πρόληψη του καρκίνου

Ενεργειακή αξία: 23 θερμίδες ανά 100 γρ. βρασμένο.

Διατροφικά στοιχεία: Φυτικές ίνες, βιταμίνες A, φολικό οξύ, C και K, μέταλλα όπως ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φυτοθρεπτικά.

Οφέλη στην υγεία: Εξουδετερώνει διάφορες τοξικές ουσίες, ενισχύει το ανοσοποιητικό, βοηθά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων, στον έλεγχο του σακχάρου και στην αποτοξίνωση. Ελαττώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου μαστού, πνευμόνων, παχέος εντέρου και στομάχου.

Κατανάλωση: Τρώγεται βραστό ή στον ατμό με ελαιόλαδο και λεμόνι ή ντομάτα, ωμό με ντιπ ή σε σαλάτα, σοταρισμένο, ψημένο στο φούρνο ή τουρσί.

Σημείο προσοχής: Το μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες καταστρέφει αρκετά από τα διατροφικά του στοιχεία.

Σταύρος Δεδούκος 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ