Τα καλύτερα... της εποχής | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
11:39
11/12/2013

Τα καλύτερα... της εποχής

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ενημερωθείτε για τα καλύτερα εποχικά ελληνικά προϊόντα που μπορείτε να βρείτε στην αγορά και προτιμήστε τα.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΕΔΟΥΚΟ

Της εποχής είναι...

Λαχανικά και χόρτα: βρούβες, καρότα, κολοκύθες, κουνουπίδια, κρεμμύδια, λάχανα, μανιτάρια, μαραθόριζες, μαρούλια, μπρόκολα, παντζάρια, πιπεριές, πράσα, ραδίκια, ρέβες, σέσκουλα, σπανάκια κ.ά.

Φρούτα: αβοκάντο, ακτινίδια, αχλάδια, γκρέιπφρουτ, κυδώνια, λεμόνια, λωτοί, μανταρίνια, μήλα, πορτοκάλια, ρόδια κ.ά.

Της εποχής είναι ακόμα:

Φυτικής προέλευσης: αγουρέλαιο, πατάτες και γλυκοπατάτες, καλαμπόκια, κάστανα.

Ζωικής προέλευσης: γαλοπούλες, γιαούρτια κατσικίσια και πρόβεια, διάφορα τυριά, όπως γραβιέρες, κασέρια, κεφαλοτύρια, μυζήθρες κ.ά., κουνέλια, σαλιγκάρια, χοιρινά. Επίσης, ψάρια όπως αθερίνες, γαλέοι, γαύροι, λαβράκια, λυθρίνια, μπαρμπούνια, σαφρίδια, καθώς και θαλασσινά, όπως γαρίδες, καλαμάρια, στρείδια, χταπόδια.

* Η εποχικότητα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την ποικιλία και τις συνθήκες.

TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα

1 Πορτοκάλι
Καθημερινά απαραίτητο

Ενεργειακή αξία: 51 θερμίδες ανά 100 γρ.

Διατροφικά στοιχεία: Φλαβονοειδή, βιταμίνη C, φολικό οξύ, κάλιο, πηκτίνη και τουλάχιστον εξήντα ακόμα απαραίτητα στοιχεία.

Οφέλη στην υγεία: Μειώνει τις οξειδωτικές βλάβες του DNA, δρα κατά ιών και φλεγμονών, προστατεύει τα μάτια, εμποδίζει τη δημιουργία ορισμένων καρκινογόνων ενώσεων, βοηθά στον έλεγχο υπέρτασης, LDL-χοληστερίνης και ομοκυστεΐνης, ελαττώνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό.

Κατανάλωση: Ως φρούτο ή χυμός. Μπορεί επίσης να συνδυαστεί με ξηρούς καρπούς και κανέλα, να προστεθεί σε ωμές σαλάτες, μαρινάτες και μαγειρευτά φαγητά ή να ψηθεί στο φούρνο.

Σημείο προσοχής: Να μην υπερκαταναλώνεται από άτομα που υποφέρουν συχνά από κεφαλαλγίες.

2 Σπανάκι
Θρεπτικός θησαυρός

Ενεργειακή αξία: 22 θερμίδες ανά 100 γρ. ωμού.

Διατροφικά στοιχεία: Φυτικές ίνες, βιταμίνες Β2, Β6, φολικό οξύ, C και Κ, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, σίδηρο, ασβέστιο, καθώς και διάφορα αντιοξειδωτικά.

Οφέλη στην υγεία: Ισχυροποιεί το ανοσοποιητικό, βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, ενισχύει την υγεία δέρματος, οστών και ματιών, συμβάλλει στην προστασία των αγγείων και στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Κατανάλωση: Καταναλώνεται είτε ωμό, είτε βρασμένο στον ατμό. Μπορεί να γίνει σπανακόρυζο, πουρές, με σουπιές, να χρησιμοποιηθεί σε πίτες, κρέπες ή ομελέτες.

Σημείο προσοχής: Άτομα με νεφρολιθίαση, υψηλό ουρικό οξύ, προβλήματα στη χοληδόχο κύστη, στο θυρεοειδή ή στις αρθρώσεις, να το καταναλώνουν σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού τους.

3 Ρόδι
Καλοτυχία και καλή υγεία

Ενεργειακή αξία: 68 θερμίδες ανά 100 γρ.

Διατροφικά στοιχεία: Αντιοξειδωτικά (ανθοκυανίνες, καροτένια, ρεσβερατρόλη κ.ά.), πουνικαλαγκίνες, βιταμίνη C, σίδηρος, σελήνιο κ.ά.

Οφέλη στην υγεία: Έχει αντιφλεγμονώδεις, αντιγηραντικές και καρδιο- προστατευτικές ιδιότητες. Προφυλάσσει το δέρμα, συνεισφέρει στην ελάττωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, ενισχύει την αιματική ροή, συμβάλλει στην πρόληψη και ίσως στην επιβράδυνση ορισμένων τύπων καρκίνου.

Κατανάλωση: Καταναλώνεται ως φρούτο, προστίθεται σε σαλάτες, γίνεται χυμός αλλά και βινεγκρέτ με ελαιόλαδο.

Σημείο προσοχής: Η κατανάλωση χυμού ροδιού πριν από τη γυμναστική προάγει την κυκλοφορία του αίματος, μειώνει την καρδιακή επιβάρυνση σε δραστηριότητες αντοχής, αυξάνει την απόδοση.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ