Τα καλύτερα... της εποχής | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
9:24
23/5/2013

Τα καλύτερα... της εποχής

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ενημερωθείτε για εποχικά ελληνικά προϊόντα που μπορείτε να βρείτε στην αγορά αυτόν το μήνα και προτιμήστε τα.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΕΔΟΥΚΟ

Της εποχής είναι

  • Λαχανικά και χόρτα αγγουράκια, αγκινάρες, αρακάδες, βλίτα, κάπαρες, καρότα, κολοκυθάκια, κρεμμύδια, μαϊντανοί, μανιτάρια, μαρούλια, μελιτζάνες, μπάμιες, ντομάτες, πιπεριές, ραδίκια, ραπανάκια, ρέβες, ρόκες, σαλάτες, σέλινα, φασολάκια κ.ά.
  • Φρούτα αχλάδια, βανίλιες, βύσσινα, γκρέιπφρουτ, δαμάσκηνα, καρπούζια, κεράσια, κορόμηλα, μούσμουλα, νεκταρίνια, πεπόνια, πορτοκάλια, ροδάκινα, φράουλες κ.ά.
  • Ζωικής προέλευσης αμνοερίφια, γάλα και γιαούρτι κατσικίσιο, τυριά τοπικά όπως ανεβατό, γαλοτύρι, κατίκι Δομοκού, ξινομυζήθρα κ.ά. Επίσης αλιεύματα όπως αστακοί, γαλέοι, γαρίδες, γαύροι, γόπες, κολιοί, λυθρίνια, μπαρμπούνια, μύδια, παλαμίδες, πέρκες, σαρδέλες, σαφρίδια, σκουμπριά, σουπιές, τόνοι, τσιπούρες, χταπόδια κ.ά.

TOP-3 & τα τρία είναι υπέροχα

1 Κεράσια

Χωνευτικά & διουρητικά.

Ενεργειακή αξία: Κατά μέσο όρο 50 θερμίδες ανά 100g οι ξινές ποικιλίες, ενώ οι πιο γλυκές γύρω στις 70 θερμίδες.

Διατροφικά στοιχεία: Πλούσια πηγή ανθοκυανινών και επίσης προβιταμίνης Α, βιταμίνης C, καλίου, χαλκού και φυτικών οιστρογόνων.

Οφέλη στην υγεία: Έχουν αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις, χωνευτικές, υπακτικές, διουρητικές και αντισηπτικές ιδιότητες. Βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία νεφρών και εντέρου, σε περιπτώσεις αρθρίτιδων, λοιμώξεων του ουροποιητικού, πεπτικών διαταραχών, καθώς και στην ελάττωση των οιδημάτων.

Προτάσεις κατανάλωσης: Ωμά, ως σνακ, μέσα σε φρουτοσαλάτες, μαζί με γιαούρτι ή ως χυμός πριν και μετά από έντονη σωματική άσκηση.

Σημείο προσοχής: Τα κεράσια ενδείκνυνται σε αθλητές, πνευματικά εργαζόμενους, μαθητές, υπερτασικούς, διαβητικούς, ρευματοπαθείς και γυναίκες σε εμμηνόπαυση.

2 Γλιστρίδα (αντράκλα)

Αντιοξειδωτική & τονωτική.

Ενεργειακή αξία: Περίπου 10 θερμίδες ανά 100g ωμής.

Διατροφικά στοιχεία: Καλή πηγή ω-3 λιπαρών, βιταμινών Ε, Α, Κ και C, γλουταθειόνης, ασβεστίου, μαγνησίου, σιδήρου και χαλκού.

Οφέλη στην υγεία: Διαθέτει αντιοξειδωτικές, επουλωτικές, διουρητικές και μυοχαλαρωτικές ιδιότητες. Συμβάλλει στην προστασία αρτηριών, καρδιάς και εγκεφάλου, μειώνει την ένταση των πονοκεφάλων, βοηθά στη λειτουργία του εντέρου, σε προβλήματα του ουροποιητικού και σε περιπτώσεις χολολιθίασης.

Προτάσεις κατανάλωσης: Ωμή σε κάθε είδους σαλάτα λαχανικών, και στη χωριάτικη. Ταιριάζει ιδιαίτερα με σάλτσες γιαουρτιού και παρασκευάσματα όπως το τζατζίκι.

Σημείο προσοχής: Η κατανάλωση γλιστρίδας αντενδείκνυται σε εγκύους (μπορεί να προκαλέσει συσπάσεις στη μήτρα) και σε άτομα με σοβαρά πεπτικά προβλήματα.

3 Βερίκοκα

Καταπραϋντικά & μακροβιοτικά.

Ενεργειακή αξία: Περίπου 25 θερμίδες ανά τεμάχιο.

Διατροφικά στοιχεία: Εξαιρετική πηγή καροτένιων και β-καροτίνης, καλή πηγή των βιταμινών Β1 και Β2, καλίου, σιδήρου, βορίου, μαγνησίου και φυτικών ινών.

Οφέλη στην υγεία: Έχουν τονωτική, αντιοξειδωτική και καταπραϋντική δράση, τους αποδίδονται μακροβιοτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες. Συμβάλλουν στη ρύθμιση γαστρεντερικών και αναπνευστικών προβλημάτων, στην ομαλοποίηση της εντερικής λειτουργίας και στον περιορισμό της νευρικότητας.

Προτάσεις κατανάλωσης: Ιδανικά ως σνακ. Μπορούν να καταναλωθούν επίσης μέσα σε σαλάτες λαχανικών και μαγειρεμένα φαγητά ή να γίνουν χυμός μαζί με άλλα φρούτα.

Σημείο προσοχής: Επιλέγετε βερίκοκα ώριμα και τρυφερά, ακέραια, με διακριτικό άρωμα και ζωηρό καφέ-πορτοκαλί χρώμα.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ