Πολύχρωμα πιάτα Παιδική διατροφή | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
13:49
21/5/2014
ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πολύχρωμα πιάτα

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Φαντάζει αδύνατο να πείσεις ένα παιδί να φάει μπρόκολο, όμως δεν είναι. Γνωρίστε τους δέκα τρόπους που θα κάνουν τα παιδιά να αγαπήσουν τα φρούτα, τα λαχανικά και άλλα υγιεινά τρόφιμα.

Aπό τον Θανάση Διαμαντόπουλο

«Τα παιδιά μπορούν και θέλουν να κάνουν υγιεινή διατροφή», λέει η Δρ. Pauline Emmett, διατροφολόγος και διαιτολόγος στο Πανεπιστήμιο του Bristol. «Τα παιδιά που απογαλακτίζονται με φρούτα και λαχανικά έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να τρώνε αυτές τις τροφές και όταν μεγαλώσουν. Δεν μιλάμε για κάτι πολύπλοκο –ακόμα και ένας πουρές μπανάνας μπορεί να κάνει τη δουλειά του». Για την υγιεινή διατροφή των παιδιών ισχύει επίσης το ρητό «ποτέ δεν είναι αργά». Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι χρειάζονται σε καθημερινή βάση πέντε μερίδες αμυλώδη τροφή (ψωμί ολικής αλέσεως, ζυμαρικά, ρύζι και πατάτες) και μικρότερες μερίδες γαλακτοκομικών και πρωτεϊνών. Ακολουθήστε τα παρακάτω δέκα βήματα για να τα μάθετε να τρώνε υγιεινά.

1 Δωστε το καλο παραδειγμα. Οπως υποστηρίζει η Pauline Emmett, «αν οι γονείς τρώνε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, είναι πιο πιθανό τα παιδιά να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους». Επίσης, σύμφωνα με μελέτες, η τήρηση ενός συγκεκριμένου ωραρίου στα οικογενειακά γεύματα συνδέεται με την καλύτερη διατροφή των παιδιών.

2 Ενθαρρυνετε τις νεες γευσεις. Η παιδίατρος και συγγραφέας Christine Wood προτείνει τον κανόνα της μπουκιάς. «Η έρευνα δείχνει ότι ένα παιδί πρέπει να δοκιμάσει μία τροφή έξι με δέκα φορές προτού την αποδεχτεί, οπότε δώστε του μικρές μπουκιές».

3 Καντε το φαγητο διασκεδαση και δημιουργήστε θετικούς συνειρμούς με τα γεύματα. Για παράδειγμα, καλό θα ήταν να δημιουργήσετε χρωματιστά πιάτα με σχέδια από smileys.

4 Παιρνετε τα παιδια μαζι σας στα ψώνια, ειδικά όταν πηγαίνετε σε λαϊκές αγορές. Ζητήστε τους να διαλέγουν εκείνα τα φρούτα και τα λαχανικά και παινέψτε τα για τις επιλογές τους. Τραβήξτε τους την προσοχή, μιλώντας τους για τα χρώματα και τα σχήματα των λαχανικών.

5 Ενσωματωστε υγιεινα υλικα μέσα σε αγαπημένα τους φαγητά. Δοκιμάστε να βάλετε τριμμένο κολοκυθάκι ή ψιλοκομμένο καρότο σε μπέργκερ ή ρολό κιμά. Φτιάξτε ένα smoothie προσθέτοντας χυμό καρότου.

6 Δωστε βαρος στα γλυκα λαχανικα, για παράδειγμα γλυκοπατάτες, καλαμπόκι ή καρότο. Εχετε υπόψη σας ότι λαχανικά όπως τα καρότα μπορούν να φαγωθούν σε συνδυασμό με μέλι ή marple syrup.

7 Εμπλουτιστε τα πιατα με τροφές πλούσιες σε γλουταμίνη όπως η σάλτσα σόγιας, οι ντομάτες, η παρμεζάνα και τα μανιτάρια.

8 Σερβιρετε υγιεινα σνακ. Αυτό απαιτεί να έχετε «στοκ» από υγιεινά γεύματα ή επιδόρπια όπως χυμούς, γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, καρότο και στικ σέλινου, καθώς και αποξηραμένα φρούτα, κριτσίνια και μπάρες δημητριακών. Στις τελευταίες προσέξτε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

9 Μαθετε στα παιδια να μαγειρευουν. Δοκιμάστε να φτιάξετε μαζί τους πίτσα με ντομάτα και λαχανικά ή κέικ με φρούτα. Αφήστε τα να συμμετέχουν στη διαδικασία παρασκευής του φαγητού –αυτό θα τους προτρέψει να το δοκιμάσουν.

10  Να δινετε πρακτικες και θετικά φορτισμένες συμβουλές. Πείτε, «οι μπανάνες θα σου δώσουν κι άλλη ενέργεια» αντί για το συνηθισμένο «αυτό θα σου κάνει καλό».

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ