Πιες τη νηστεία στο φλιτζάνι και αδυνάτισε! | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
12:28
30/3/2010

"Πιες" τη νηστεία στο φλιτζάνι και αδυνάτισε!

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ναι, όσο παράξενο κι αν ακούγεται, ο οργανισμός μας μπορεί να...σκουριάσει. Σκεφτείτε το απλά: η σκουριά στα μέταλλα δεν είναι παρά η διάβρωση του υλικού από την οξείδωση, δηλαδή την επαφή με ενεργά μόρια οξυγόνου. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει όταν επιτίθενται στα κύτταρά μας οι ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που υπάρχουν στο περιβάλλον ή παράγονται από τον οργανισμό μας κατά τη γήρανση. Ευτυχώς, όμως, η φύση έχει προνοήσει και μας προσφέρει τα αντιοξειδωτικά, τα οποία ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού από τις επιθέσεις των ελεύθερων ριζών, βοηθώντας στην πρόληψη και την επιβράδυνση διαφόρων νοσημάτων και ασθενειών.

Μας... ξεσκουριάζουν!
Στην ουσία τα αντιοξειδωτικά δεν είναι τίποτε άλλο παρά φυσικές χημικές ουσίες που παράγονται από τα φυτά. Κάθε φυτό όμως ή οικογένεια φυτών παράγει διαφορετικά αντιοξειδωτικά και με ξεχωριστές ιδιότητες και συγκεντρώσεις. Αντιοξειδωτική δράση έχουν επίσης κάποιες βιταμίνες, κυρίως οι βιταμίνες C και η Ε. Σύμφωνα με τις μελέτες, η πιο ισχυρή αντιοξειδωτική δράση προέρχεται από διατροφικές πηγές, δηλαδή από φυτά και φυτικά προϊόντα, όπως το κρασί, το ελαιόλαδο και το τσάι.

Πράσινος, μαύρος και λευκός σύμμαχος
Το τσάι είναι ένας πολύ απλός και φυσικός τρόπος να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας με αντιοξειδωτικά. Πλήθος επιστημονικών μελετών επισημαίνουν τα οφέλη και την αντιοξειδωτική ικανότητα και των τριών ειδών του: του μαύρου, του πράσινου και του λευκού. Και τα τρία είδη προέρχονται από τα φύλλα της Camellia sinensis, ενός φυτού που ευδοκιμεί σε ημιτροπικά κλίματα, αλλά διαφέρουν στη σύνθεση και το είδος των αντιοξειδωτικών που περιέχουν ανάλογα με την παρασκευαστική διαδικασία στην οποία υποβάλλονται τα φύλλα. Έτσι, το μαύρο τσάι είναι πλουσιότερο σε σύνθετα φλαβονοειδή, ενώ το πράσινο τσάι αποτελεί μια καλή διατροφική πηγή απλών φλαβονοειδών. Μολονότι ο καφές περιέχει επίσης φλαβονοειδή, όπως το χλωρογενικό οξύ, οι μελέτες που προσδιορίζουν τη δράση και τα οφέλη αυτών των ουσιών βρίσκονται ακόμα σε αρχικά στάδια. Και από την άλλη, λόγω της υψηλότερης περιεκτικότητας του καφέ σε καφεΐνη -μια επίσης φυσική χημική ουσία με οφέλη για τον οργανισμό αλλά και δυνητικά αρνητικές ενέργειες, όπως διαταραχές στον ύπνο..., είναι πιθανόν η θετική του δράση να αντισταθμίζεται από άλλες επιπτώσεις.

Γνωρίστε λοιπόν την περιεκτικότητα φλαβονοειδών σε επιλεγμένα τρόφιμα (ανά μερίδα) και προσθέστε τα στη ζωή σας:

  • Πράσινο τσάι 190 mg
  • Μαύρο τσάι 150 mg
  • Χυμός πορτοκαλιού 36 mg
  • Μπρόκολο 10 mg
  • Καφές 0 mg.

Από τη ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΟΝΤΟΥ

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ