Όλα για τη σαλάτα υπερπαραγωγή | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
11:32
17/10/2014

Όλα για τη σαλάτα υπερπαραγωγή

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Για συνοδευτικό Ή ως κύριο πιάτο, με απλούς ή πιο σύνθετους συνδυασμούς υλικών, λιτή στην εμφάνιση ή  υπερπαραγωγή, η σπιτική σαλάτα λαχανικών αποτελεί μια εξαιρετικά θρεπτική και χορταστική επιλογή, ενίοτε συνώνυμη της υγιεινής διατροφής.

Από το Σταύρο Δεδούκο

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
1 / 6
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
Τι είναι «σαλάτα» και τι δεν είναι; Ποια τα υπέρ και ποια τα κατά της σαλάτας λαχανικών;  Ο όρος «σαλάτα» αναφέρεται σε πολλά διαφορετικά είδη παρασκευών, με κοινό χαρακτηριστι

Τι είναι «σαλάτα» και τι δεν είναι; Ποια τα υπέρ και ποια τα κατά της σαλάτας λαχανικών; Ο όρος «σαλάτα» αναφέρεται σε πολλά διαφορετικά είδη παρασκευών, με κοινό χαρακτηριστικό ότι μεταξύ άλλων υλικών περιέχουν λαχανικά, συνηθέστερα ωμά, π.χ. ντοματοσαλάτα, καροτοσαλάτα. Αποδίδεται όμως και σε διάφορα ορεκτικά με ή χωρίς λαχανικά, όπως μελιτζανοσαλάτα, ταραμοσαλάτα, γαριδοσαλάτα. Σαλάτα επίσης ονομάζονται και ορισμένα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Γενικώς η έννοια της σαλάτας είναι τόσο ευρεία που οποιαδήποτε τρόφιμα ανακατεμένα με άλλα μπορεί να φέρουν το χαρακτηρισμό αυτό, π.χ. φρουτοσαλάτα, πατατοσαλάτα, σαλάτα ζυμαρικών. Στην ουσία «σαλάτα» θα θεωρούμε από εδώ και πέρα οτιδήποτε έχει ως βάση τα λαχανικά και αποτελείται από αυτά σχεδόν εξ ολοκλήρου ή κατά το μεγαλύτερο ποσοστό. Ποια είναι η θερμιδική της αξία; Όταν πρωταγωνιστές της σαλάτας είναι τα λαχανικά κι όχι οι μεγάλες ποσότητες ελαιολάδου ή άλλες σάλτσες, αγγλιστί dressing για να καταλαβαινόμαστε, τότε αποδίδει σχετικά λίγες θερμίδες. Στον αντίποδα, μια σαλάτα μπορεί πολύ εύκολα να εκτοξευτεί θερμιδικά εάν προσθέσετε τυριά, αλλαντικά, ξηρούς καρπούς, κρουτόν κ.ά. ή βάλετε πολύ λάδι, πλήρη μαγιονέζα ή κάποιο άλλο λιπαρό dressing. Τα υπέρ... Όταν η σαλάτα φτιάχνεται με τα σωστά υλικά: Αποτελεί ευέλικτο, γρήγορο στην ετοιμασία, εύγευστο και θρεπτικό συνοδευτικό του γεύματος, ή και κύριο γεύμα, με σχετικά λίγες θερμίδες. Περιέχει πολλά αναγκαία διατροφικά στοιχεία, όπως αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, που συνεισφέρουν στην καλύτερη λειτουργία και προστασία του οργανισμού. Αυξάνει το αίσθημα πληρότητας, συμβάλλει στον περιορισμό της συνολικής πρόσληψης θερμίδων και στην προσπάθεια ελέγχου του σωματικού βάρους. ...και τα κατά Σαλάτες που κολυμπάνε στο λάδι ή και περιέχουν πολλά επιπρόσθετα υλικά, πέραν των λαχανικών, αποδίδουν πολλές θερμίδες και είναι ιδιαίτερα παχυντικές. Λαχανικά που δεν είναι καλά συντηρημένα και σχολαστικά πλυμένα μπορεί να προκαλέσουν τροφικές δηλητηριάσεις και άλλες νοσογόνες καταστάσεις.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
1 / 6
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ