Mαγειρίτσα: Φτιάξ’ την ελαφριά! | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
16:00
28/4/2016

Mαγειρίτσα: Φτιάξ’ την ελαφριά!

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Μάθε πώς μπορείς να φτιάξεις την παραδοσιακή σούπα σε μια πιο... ελαφριά εκδοχή. 

Το βράδυ της Ανάστασης η μαγειρίτσα αποτελεί την παραδοσιακή «διατροφική γέφυρα» μεταξύ της νηστείας των προηγούμενων ημερών και της κρεατοφαγίας της επομένης. Πρόκειται για μια αρκετά εύπεπτη, λεμονάτη σούπα, με συκωταριά αρνιού, πολύ φρέσκο μαρούλι και άνηθο, η οποία βοηθάει στην πιο σταδιακή διακοπή της νηστείας, προετοιμάζοντας το γαστρικό βλεννογόνο να δεχτεί τα ζωικά λιπαρά.

Ωστόσο, για να παίξει αυτό τον ευεργετικό ρόλο, θα πρέπει να είναι παρασκευασμένη σχετικά ελαφριά, να την καταναλώσεις σε μικρή ποσότητα μαζί με λίγα βρασμένα λαχανικά και να μην τη συνδυάσεις με άλλες πηγές ζωικού λίπους (π.χ. γαρδουμπάκια, τυριά, αβγά, τσουρέκι), επιπλέον θερμιδογόνα τρόφιμα (π.χ. πατάτες) ή παραπάνω από 1 ποτηράκι κρασί.

ΤΟ ΉΞΕΡΕΣ; Μια τυπική μερίδα μαγειρίτσα αποδίδει κατά μέσο όρο 350 θερμίδες, 33,6 γραμμ. πρωτεϊνών, 28,2 γραμμ. υδατανθράκων, 11,5 γραμμ. λίπους και 244mg χοληστερίνης.

Μετά το «Χριστός Ανέστη» το ιδανικό μενού

  • Μαγειρίτσα σε μικρή ποσότητα. Εναλλακτικά: κοτόσουπα ή γαλόσουπα.
  • Λίγα λαχανικά στον ατμό με λεμόνι και ελαιόλαδο.
  • 1 ποτηράκι κρασί.
  • 1-2 κουταλιές γιαούρτι.

Το βράδυ της Ανάστασης γευμάτισε όσο μπορείς πιο ελαφρά, πιες όσο το δυνατόν λιγότερο και τσούγκρισε το κόκκινο αβγό, αλλά μην το φας. Το μεταμεσονύχτιο γεύμα, ειδικά ύστερα από μια μεγάλη περίοδο νηστείας, χωνεύεται δυσκολότερα, δυσχεραίνει τον ύπνο και ίσως επηρεάσει αρνητικά τη διάθεσή σου την επόμενη μέρα.


ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΕΔΟΥΚΟ

Πρώτη δημοσίευση: Περιοδικό Αρμονία, τεύχος 129

Update: Απρίλιος 2016. 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ