Φασολάκια: Νόστιμα και θρεπτικά | κουζινα , γευσεις | womenonly.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΚΟΥΖΙΝΑ / ΓΕΥΣΕΙΣ
12:02
6/6/2011

Φασολάκια: Νόστιμα και θρεπτικά

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Από τα ωραιότερα λαχανικά του καλοκαιριού, που προσδίδουν στο καθημερινό μας μενού μοναδικές γεύσεις και αποτελούν ιδανική λύση για ένα δροσιστικό γεύμα. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές ποικιλίες φασολιών: Στην αρχή του καλοκαιριού τα λεπτά και μακριά αμπελοφάσουλα, που συνήθως γίνονται βραστά και σερβίρονται ως σαλάτα. Μετά έρχονται τα τσαουλιά, αλλά τα πιο νόστιμα είναι τα πλατιά μπαρμπουνοφάσουλα. Γύρω στον Αύγουστο εμφανίζονται τα φασόλια με τις κόκκινες ρίγες, οι «χάντρες», που πρέπει να καθαριστούν προτού μαγειρευτούν. Επίσης, υπάρχουν τα αμερικάνικα, τα καναρίνια. Ας τα βάλουμε, λοιπόν, στο τραπέζι μας.

Διατροφική αξία
Αν και είναι ιδιαίτερα χαμηλά σε θερμίδες, είναι προικισμένα με πολλά θρεπτικά συστατικά.

Αποτελούν καλή πηγή:

  • βιταμίνης C
    βιταμίνης Α
  • βιταμίνης Κ
  • φυτικών ινών
  • καλίου, φοκικού οξέος
  • ασβεστίου
  • χαλκού
  • σιδήρου
  • μαγνήσιου
  • υδατανθράκων
  • πρωτεϊνών

Κάνουν καλό
Η κατανάλωσή τους, λόγω της αξιόλογης περιεκτικότητάς τους σε θρεπτικά συστατικά, προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία. Πλούσια σε αντιοξειδωτικά, προστατεύουν από καρδιαγγειακή νόσο και αθηροσκλήρωση, λόγω των ινών που περιέχουν βοηθούν στη λειτουργία του εντέρου και προστατεύουν από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, ενώ κάποια από τα συστατικά τους, όπως β-καροτένιο και βιταμίνη C, βοηθούν στην αντιμετώπιση του άσθματος και της αρθρίτιδας και συμβάλλουν στην υγεία του δέρματος. Τέλος, τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχουν, χαλκός και σίδηρος, βοηθούν στη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης.

Ποιοι να τα αποφεύγουν
Τα φασολάκια ανήκουν σε έναν αριθμό τροφίμων που περιέχουν οξαλικά οξέα, ουσίες που βρίσκονται φυσιολογικά σε φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς. Όταν, λοιπόν, τα οξαλικά οξέα συγκεντρωθούν σε μεγάλες ποσότητες στα υγρά του οργανισμού, κρυσταλλοποιούνται και προκαλούν διαταραχές στην υγεία. Έτσι, τα άτομα με προβλήματα στους νεφρούς ή τη χοληδόχο κύστη θα πρέπει να τα αποφεύγουν, καθώς και τα άτομα που θέλουν να αυξήσουν την πρόσληψη ασβεστίου, επειδή τα οξαλικά μειώνουν την απορρόφησή του.

Τι να προσέξω
Τα φασολάκια θα πρέπει να φυλάσσονται σε δροσερό μέρος και να προστατεύονται από την απώλεια υγρασίας. Πλένοντας τα φασολάκια πριν τα φυλάξετε, ενισχύετε την υγρασία τους και αυτό βοηθά να παραμείνουν φρέσκα. Θερμοκρασίες κάτω των 4° C μπορεί να τα καταστρέψουν. Τέλος, θα πρέπει να τα πλένετε πολύ καλά, διότι μην ξεχνάτε ότι γίνεται χρήση φυτοφαρμάκων κατά την καλλιέργειά τους.  

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ