Θυρεοειδής: Τα 3 καλύτερα και τα 3 χειρότερα τρόφιμα για την υγεία του | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
7:32
16/4

Θυρεοειδής: Τα 3 καλύτερα και τα 3 χειρότερα τρόφιμα για την υγεία του

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Oυσιαστικά δεν υπάρχει συγκεκριμένη διατροφή που χρησιμοποιείται για τη θεραπεία διαταραχών του θυρεοειδούς, αλλά υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μπορούν να σε βοηθήσουν να αισθανθείς καλύτερα και μερικά που ίσως χρειαστεί να αποφύγεις.

Το όνειρο της απόκτησης ενός παιδιού τώρα πιο κοντά στην πραγματοποίησή του, με μία λύση που αφενός δεν σε βγάζει από τη ζεστασιά του σπιτιού σου, αφετέρου δεν σου στερεί κάτι από τη μαγεία της ερωτικής στιγμής, ενώ αυξάνει τις πιθανότητές σου για σύλληψη

Ο θυρεοειδής σου χρειάζεται ιώδιο για να λειτουργεί σωστά και να παράγει αρκετή θυρεοειδή ορμόνη για τις ανάγκες του σώματός σου. Αν δεν προσλαμβάνεις αρκετό ιώδιο, διατρέχεις τον κίνδυνο υποθυρεοειδισμού ή βρογχοκήλης (θυρεοειδής αδένας που διευρύνεται για να καλύψει την έλλειψη θυρεοειδικής ορμόνης). Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να προσλάβουν αρκετό ιώδιο, καθώς το επιτραπέζιο αλάτι είναι ιωδιωμένο - αλλά αν βρίσκεσαι σε δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο (καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων το κάνει για την υγεία της καρδιάς του) ή ακολουθείς μια δίαιτα vegan, τότε ίσως χρειαστεί να αυξήσεις την πρόσληψη από άλλες πηγές.

Ποιες είναι, λοιπόν, οι 3 βασικές τροφές για την υγεία του θυρεοειδούς σου.

1. Γιαούρτι

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι γεμάτα από ιώδιο (και σε πιο διαχειρίσιμες ποσότητες), σύμφωνα με έρευνα του 2012 στο περιοδικό Nutrition Reviews. Μέρος του λόγου είναι επειδή τα ζώα λαμβάνουν συμπληρώματα ιωδίου και η διαδικασία αρμέγματος περιλαμβάνει καθαριστικά με βάση το ιώδιο. Το απλό, γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά είναι μια καλή πηγή καθώς μπορεί να καλύψει περίπου το 50% της ημερήσιας πρόσληψης ιωδίου που χρειάζεσαι.

Τα 4 χειρότερα και τα 4 καλύτερα τρόφιμα για τη λειτουργία του πεπτικού σου συστήματος

2. Κοτόπουλο και βόειο κρέας

Ο ψευδάργυρος είναι ένα άλλο βασικό θρεπτικό συστατικό για τον θυρεοειδή σου καθώς το σώμα σου το χρειάζεται για να εκλύσει την θυρεοειδή ορμόνη. Η χαμηλή πρόσληψη ψευδαργύρου μπορεί να οδηγήσει σε υποθυρεοειδισμό. Αλλά εαν αναπτύξεις υποθυρεοειδισμό, μπορεί επίσης να έχεις ανεπάρκεια ψευδαργύρου, καθώς οι ορμόνες του θυρεοειδούς σου βοηθούν στην απορρόφηση του μετάλλου, εξηγεί στο Health η διαιτολόγος Mira Ilic. Πιθανότατα να προσλαμβάνεις ήδη αρκετό ψευδάργυρο, αλλά εάν ακολουθείς μια κακή διατροφή ή μια διαταραχή του γαστρεντερικού σωλήνα σου, παρεμποδίζει την ικανότητά σου να απορροφάς ψευδάργυρο, ενδέχεται να κινδυνεύεις με ανεπάρκεια, λέει η Ilic. Τα κρέατα είναι μια καλή πηγή ψευδαργύρου.

3. Αυγά

Ένα μεγάλο αυγό περιέχει περίπου το 16% του ιωδίου και το 20% του σεληνίου που χρειάζεσαι για την ημέρα, καθιστώντας τα, δύο superfood για τον θυρεοειδή. Εάν δεν σου έχει δοθεί διαφορετική εντολή από τον γιατρό σου, φάε ολόκληρο το αυγό καθώς μεγάλο μέρος του ιωδίου και του σεληνίου βρίσκεται στον κρόκο, λέει η Ilic.

 

Και οι τρεις τροφές που πρέπει να αποφεύγεις:

1. Τρόφιμα με γλουτένη

Αυτό αφορά μόνο άτομα με κοιλιοκάκη ή δυσανεξία στη γλουτένη καθώς σημαντικός αριθμός ασθενών με θυρεοειδή πάθηση έχουν επίσης κοιλιοκάκη.

Αν και δεν είναι απολύτως σαφές εάν μια δίαιτα χωρίς γλουτένη μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία της νόσου του θυρεοειδούς από μόνη της, εάν έχεις διαγνωστεί με κοιλιοκάκη, είναι σημαντικό να διατηρήσεις μια αυστηρή δίαιτα χωρίς γλουτένη για να αποφύγεις τα συμπτώματα.

Πώς να τρως υγιεινά όταν δεν έχεις πολύ χρόνο στη διάθεση σου

2. Επεξεργασμενες τροφές

Εάν σκέφτεσαι να αυξήσεις την πρόσληψη αλμυρών, επεξεργασμένων τροφίμων για να προσθέσεις περισσότερο ιώδιο στη διατροφή σου, σκέψου το ξανά. Περισσότερο από το 75% της διατροφικής πρόσληψης νατρίου προέρχεται από τα εστιατόρια και τις προσυσκευασμένες και μεταποιημένες τροφές. Ωστόσο «οι κατασκευαστές δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν ιωδιούχο αλάτι στα προϊόντα τους», λέει η Ilic. Και σύμφωνα με τα Αμερικανικά Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας, δεν το κάνουν ποτέ κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να σου προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιακές παθήσεις χωρίς να προσλαμβάνεις το ιώδιο.

3. Fast Food

Παρόμοια με τα μεταποιημένα τρόφιμα, οι αλυσίδες fast food δεν απαιτείται επίσης να χρησιμοποιούν ιωδιούχο αλάτι στα τρόφιμα τους. Και ακόμη και όταν το κάνουν, μπορεί να μην αυξάνεται τόσο πολύ η περιεκτικότητα τους σε ιώδιο.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ