Πόσο πραγματικά χρειάζεσαι για να ανακάμψεις μετά από μια νύχτα αϋπνίας | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
8:00
7/9

Πόσο πραγματικά χρειάζεσαι για να ανακάμψεις μετά από μια νύχτα αϋπνίας

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Όσα μοιράζεται ένας ψυχολόγος ύπνου

Παρά τις καλύτερες προθέσεις μας, είναι δύσκολο να ξεφύγουμε από τα περιστασιακά ξενύχτια. Οι αλλαγές στο πρόγραμμα του ύπνου σου μπορούν να κάνουν την επόμενη μέρα μια πρόκληση, αλλά σύμφωνα με τον ψυχολόγο ύπνου Joshua Tal, η υπνηλία από έναν μοναδικό ξενύχτι στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται να επεκτείνεται πολύ περισσότερο ​​από μερικές ημέρες. Όσο για το πόσο ακριβώς χρειάζεσαι για να ανακάμψεις από την έλλειψη ύπνου, η απάντηση εξαρτάται από το τι σε οδήγησε αρχικα στην αϋπνία.

Πρώτον, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο τρόπος με τον οποίο αναρρώνεις από την στέρηση ύπνου μετά από μία μόνο αϋπνία διαφέρει από τον τρόπο με τον οποίο μπορείς να χειριστείς τις επιπτώσεις της χρόνιας αϋπνίας. Εάν δεν φτάνεις τις προτεινόμενες εφτά έως οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ για πολλές συνεχόμενες νύχτες, θα συγκεντρώσεις χρέος ύπνου που στη συνέχεια πρέπει να εξοφληθεί πλήρως.

5 απρόσμενοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τα όνειρα σου

 

Αντιθέτως, μια απλή νύχτα χωρίς ύπνο δε χρειάζεται να σε κάνει να ανησυχήσεις. "Ένας βασικός παράγοντας που πρέπει να λάβεις υπόψη είναι ο έλεγχος", λέει ο Tal. "Αποφάσισες να μείνεις ξύπνια όλη τη νύχτα ή ήθελες να κοιμηθείς αλλά δεν κατάφερες να το κάνεις; Τα χρονοδιαγράμματα για το πόσο καιρό χρειάζεσαι για να ανακάμψεις από την έλλειψη ύπνου σε αυτά τα δύο σενάρια είναι διαφορετικά".

Συνήθως, όταν ένα άτομο αισθάνεται ότι ελέγχει τον ύπνο του και μπορεί να είναι ήσυχο με την απόφαση που πήρε να μείνει ξύπνιο όλη τη νύχτα, μπορεί να αισθάνεται κουρασμένο την επόμενη μέρα, αλλά επίσης θα μπορέσει να κοιμηθεί εύκολα τη συνηθισμένη του ώρα εκείνη τη νύχτα, και να αναρρώσει αποτελεσματικά από την απώλεια ύπνου μέσα σε μία έως δύο ημέρες από την επιστροφή στο κανονικό πρόγραμμα, λέει ο Tal.

Από την άλλη πλευρά, κάποιος που προσπάθησε να κοιμηθεί αλλά δεν τα κατάφερε τείνει να έχει διαφορετικό χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης. "Η έλλειψη ελέγχου του ύπνου προκαλεί ανησυχία και όσο περισσότερο ανησυχείς για τον ύπνο, τόσο πιο πιθανό είναι να σε αποφύγει και το επόμενο βράδυ", λέει ο Tal. Έτσι, εάν η ανησυχία που αιωρείται πάνω από το κεφάλι σου, σε κάνει να καθυστερήσεις την ώρα του ύπνου σου το επόμενο βράδυ και για μερικές συνεχόμενες νύχτες μετά από αυτό, τότε αρχίζεις να μετατοπίζεις την περιοχή των κιρκαδικών ρυθμών, προσθέτει ο Tal, τονίζοντας ότι έτσι είναι πιο δύσκολο να αναπροσαρμόσεις το εσωτερικό σου ρολόι προς ένα υγιές πρόγραμμα ύπνου.

Το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις τον χρόνο αποκατάστασης μετά από μια περίοδο αϋπνίας, λοιπόν, είναι να μην αγχώνεσαι για την κατάσταση. Παρακάτω, ο Tal μοιράζεται τις πιο εύχρηστες συμβουλές του για τη μείωση του χρόνου που χρειάζεσαι για να ανακάμψεις από τη στέρηση ύπνου μιας μόνο νύχτας.

Πώς να ανακάμψεις γρήγορα και αποτελεσματικά μετά από μια αϋπνή νύχτα:
Άλλαξε την αφήγηση γύρω από τον ύπνο
Είναι καλό να δίνεις προτεραιότητα στον ύπνο - ειδικά επειδή ο επαρκής ύπνος συνδέεται με την υγεία τόσων πολλών συστημάτων του σώματος - αλλά να είσαι προσεκτική με την υπερβολική προτεραιότητά του. "Πάντα λέω στους ασθενείς μου να μην μετατρέπουν τον ύπνο σε μια ανεκπλήρωτη αγάπη", λέει ο Dr Tal. "Όσο περισσότερο κυνηγάς τον ύπνο και τον αφήνεις να γίνεται κάτι που επιθυμείς απεγνωσμένα αλλά δεν μπορείς να έχεις, τόσο περισσότερο θα τον τρομάξεις". Αντ 'αυτού, πάρε την ενεργητική ψυχική απόφαση να είσαι εντάξει με μια άϋπνη νύχτα κάθε τόσο και να βλέπεις κάθε βράδυ ως μια άλλη ευκαιρία να κοιμηθείς όσο χρειάζεσαι. 

Κάνε έναν υπνάκο το επόμενο απόγευμα
Εάν αισθάνεσαι υπερβολική υπνηλία την επόμενη νύχτα, μπορείς να κάνεις έναν υπνάκο για να επαναφέρετε το σώμα σου και να του δώσεις κάποια εγρήγορση. Ένας σύντομος ύπνος 30 λεπτών μπορεί να σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις την κούραση και να αυξήσεις τη διάθεσή σου χωρίς να επηρεάζεται η ικανότητά σου να κοιμηθείς αργότερα.

Επίστρεψε στο συνηθισμένο πρόγραμμα ύπνου το επόμενο βράδυ
Η επιστροφή στο συνηθισμένο πρόγραμμα ύπνου το βράδυ μετά από μια περίοδο αϋπνίας θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις τον κιρκάδιο ρυθμό σου (το οποίο είναι το εσωτερικό σου 24ωρο ρολόι που σε κάνει να κοιμάσαι την ίδια ώρα κάθε βράδυ και να ξυπνάς την ίδια ώρα κάθε πρωί). Εάν αισθάνεσαι υπερβολικά κουρασμένη το βράδυ μετά από ένα ξενύχτι, μπορείς να πας για ύπνο λίγο νωρίτερα, αλλά ο Tal συνιστά να μην προσαρμόζεις τη συνηθισμένη ώρα ύπνου σου περισσότερο από μία ώρα.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ