Πώς θα γυμνάσεις τα μάτια σου! | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
17:00
18/9/2016

Πώς θα γυμνάσεις τα μάτια σου!

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Η μέθοδος Bates και είναι μια ολιστική τεχνική που γυμνάζει τους μυς των ματιών, επιτρέποντάς μας να βλέπουμε καλύτερα χωρίς γυαλιά.

Αν ανήκεις στα εκατομμύρια των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν διαταραχές της όρασης γνώρισε τη μέθοδο Bates. Μια ολιστική τεχνική που αναπτύχθηκε εδώ και πολλά χρόνια από τον Αμερικανό οφθαλμίατρο δρα William Bates. Δεν πρόκειται για κάτι μαγικό, αλλά για ασκήσεις των μυών των ματιών που μπορούν να εφαρμοστούν από όλους, ακόμα και από τα παιδιά. 

Ο ρόλος των εντάσεων

Εξετάζοντας χιλιάδες ζευγάρια μάτια κάθε χρόνο, ο Bates παρατήρησε ότι σε πολλές περιπτώσεις η προβληματική όραση είτε αποκαθίστατο μόνη της είτε άλλαζε μορφή με ανεξήγητο τρόπο.  Ξεκινώντας από αυτή την  παρατήρηση θέλησε να βρει την αιτία που προκαλούσε τις αλλαγές.  

Μετά από πολυετείς έρευνες ανακάλυψε ότι η εστίαση του ματιού γίνεται με τη βοήθεια των εξωτερικών μυών που το περιβάλλουν.  Αυτοί οι μύες είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι και επηρεάζονται εύκολα από το  στρες και τις συναισθηματικές πιέσεις, με αποτέλεσμα το αρχικό σχήμα του ματιού να αλλάζει και η οξύτητα της όρασης να μειώνεται.  

Σύμφωνα με τον Bates, βλέπουμε καλά όταν το μυαλό και το σώμα μας βρίσκονται σε κατάσταση χαλάρωσης και έχουμε μέσω των πέντε αισθήσεων άμεση επαφή με το περιβάλλον μας.    

Αντίθετα, δεν βλέπουμε καλά όταν απομονωνόμαστε από τον εξωτερικό κόσμο και έχουμε συσσωρευμένες ψυχοσωματικές εντάσεις που μπορεί να προκαλούνται από ανησυχία, αυστηρή κριτική, πλήξη, σύγχυση, ανυπομονησία, καταπίεση ή έλλειψη συναισθηματικής ικανοποίησης.

Πίσω στα θρανία…

Σκοπός της μεθόδου Bates είναι η βελτίωση της όρασης με την «επανεκπαίδευση» των ματιών, ώστε να μπορέσουν να ανακτήσουν τις φυσιολογικές τους συνήθειες που χάθηκαν από την ένταση, την υπερκόπωση και την κακομεταχείριση.  

Το πρώτο βήμα για την εφαρμογή της μεθόδου είναι να χαλαρώσουμε. Αν επιτρέψουμε στα μάτια και το σώμα μας να εστιάσουν μαζί, αρμονικά, θα δούμε έκπληκτοι ότι η όραση βελτιώνεται με φυσικό τρόπο. Είναι πολύ σημαντικό να προσπαθούμε να ακούσουμε τι θέλουν να μας πουν τα μάτια μας, ώστε να τα φροντίσουμε σωστά και να τα επαναφέρουμε σε ισορροπία.

Καθρέφτης της ψυχής

Τι μπορεί να πει η μυωπία ή ο αστιγματισμός για τον εσωτερικό μας κόσμο; Η ολιστική αποκατάσταση της όρασης έχει σχέση με την  αναζήτηση και την κατανόηση του εαυτού μας, που θα μας επιτρέψουν να βρούμε ποιο είναι το πρόβλημα και να το αντιμετωπίσουμε στη ρίζα του. 

Οι παθήσεις των ματιών μπορεί:

  • Να είναι αποτέλεσμα της αρνητικής αντίληψης που έχουμε για τον κόσμο.
  • Να φανερώνουν την ανικανότητα να συνάψουμε σχέσεις με τον εαυτό μας ή το περιβάλλον μας. 

Τα μάτια μαρτυρούν πώς αντιμετωπίζουμε τα θετικά ή τα αρνητικά γεγονότα της ζωής, διατείνεται ο Bates.  Μπροστά σε ένα ψυχικό τραύμα ή σε ένα οικογενειακό πρόβλημα, για παράδειγμα, η όραση μπορεί να μπλοκάρει και να επιτρέπει στα μάτια να βλέπουν μόνο κοντά.

Άλλες φορές πάλι, αυτός που δεν μπορεί να δει, απλώς δεν θέλει να δει.  Ένα άτομο με πρεσβυωπία, για παράδειγμα, μπορεί να αρνείται να δει τις ρυτίδες που έχουν αρχίσει να σχηματίζονται στο πρόσωπό του και γι΄ αυτό σταματάει να βλέπει καλά από κοντά.  

Με άλλα λόγια, οι παθήσεις της όρασης αποτελούν ένα μηχανισμό άμυνας που χρησιμοποιεί το μυαλό, προκειμένου να αμυνθεί απέναντι σε συγκεκριμένες καταστάσεις ή πρόσωπα. 

Δες τις ασκήσεις στις επόμενες σελίδες.

 

5 ασκήσεις για να βλέπετε καλύτερα

Δοκίμασε πέντε ασκήσεις που προτείνει ο δρ Bates για τη βελτίωση της όρασης.  Καλό είναι να τις κάνεις σε ένα χώρο όσο το δυνατόν πιο ήσυχο.  Τα αποτελέσματα μπορεί πραγματικά να σε εκπλήξουν. 

1. Palming

Πώς γίνεται: To palming είναι μια τεχνική που ο Bates δανείστηκε από τη γιόγκα. Βάλε τις παλάμες στα μάτια με τέτοιο τρόπο που να σταυρώνονται τα δάχτυλά σου στο μέτωπο, χωρίς να πιέζεις τους βολβούς των ματιών.  Νιώσε τη θερμότητα των χεριών σου να διαχέεται απαλά στο μάτια σου.  Φέρε στο μυαλό σου μια εικόνα που σου αρέσει και χαλάρωσε. Διώξε κάθε άλλη σκέψη από το μυαλό σου. 

Μπορείς να κάνεις την άσκηση καθιστή ή ξαπλωμένη, όσο συχνά θέλεις κάθε φορά που νιώθεις τα μάτια σου κουρασμένα.

Τι κάνει: Απομακρύνει τις εντάσεις και χαλαρώνει τους μυς των ματιών.

 

2. Επικέντρωση

Πώς γίνεται: Επικεντρώστε το βλέμμα σου σε ένα συγκεκριμένο σημείο μπροστά σου για περίπου ένα λεπτό κάθε φορά. Εναλλακτικά συγκεντρώσου σε ένα μόνο αντικείμενο και παρατήρησε εξονυχιστικά κάθε πλευρά του. Επανάλαβε την άσκηση πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Τι κάνει: Μας μαθαίνει να χρησιμοποιούμε σωστά τα μάτια. 

 

3. Ηλιοθεραπεία

Πώς γίνεται: Κάθισε ή ξάπλωσε έχοντας απέναντί σου τον ήλιο για 5 περίπου λεπτά. Τα μάτια σου πρέπει να είναι κλειστά, ωστόσο μπορούν να κινούνται κάτω από το δέρμα.  Φρόντισε να κάνεις την άσκηση πολύ πρωί ή αργά το απόγευμα που ο ήλιος δεν είναι καυτός. Τελείωσε την άσκηση με palming για 2 λεπτά.

Τι κάνει: Με τη βοήθεια του ηλιακού φωτός κινητοποιεί τα μάτια και ρυθμίζει το νευρικό και ενδοκρινολογικό μας σύστημα. 

 

4. Η γιόγκα των ματιών

Πώς γίνεται: Κίνησε τα μάτια σου πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά και πάλι στο κέντρο. Μετά λοξά, ψηλά και χαμηλά, αριστερά και δεξιά κάνοντας όλο τον νοητό κύκλο με τη φορά του ρολογιού και αντίθετα και χαλάρωσε. 

Τι κάνει: Τονώνει τους μυς των ματιών.

 

5. Μεγάλες ταλαντώσεις και απαλή όραση

Πώς γίνεται: Στάσου όρθια με τα πόδια ανοιχτά και κάνε με το σώμα σου μεγάλες ταλαντώσεις δεξιά και αριστερά, έχοντας πάντα το βλέμμα καρφωμένο στην ευθεία. Συνειδητοποίησε τα αντικείμενα ή τα πρόσωπα που μπαίνουν κάθε φορά στο οπτικό σου πεδίο.

Τι κάνει: Είναι χρήσιμη για να μάθουμε να συνειδητοποιούμε καλύτερα τι βλέπουμε  και να μην αναζητούμε να έχουμε πάντα τον έλεγχο. 

 

Μπροστά στον υπολογιστή

Οι αμέτρητες ώρες μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή κάνουν την  ξεκούραση των ματιών πιο σημαντική από ποτέ.  Μερικά πράγματα που μπορείς να κάνεις είναι:

  • Αν μπορείς, δούλεψε στον υπολογιστή χωρίς τα γυαλιά σου.
  • Κάθε τόσο πάρε το βλέμμα σου από την οθόνη.  Κοίταξε μέσα στο δωμάτιο που βρίσκεσαι ή έξω από το παράθυρο.
  • Σταμάτησε να εργάζεσαι κάθε 40 λεπτά. Σήκω από τη θέση σου, περπάτησε λίγο και κάνε για λίγα λεπτά την άσκηση palming πριν συνεχίσεις να δουλεύεις.
  • Όποτε μπορείς κοίταξε αντικείμενα που βρίσκονται μακριά. Οι πολλές ώρες στον υπολογιστή μπορούν πράγματι να βλάψουν την όρασή σου.

Στο διάβασμα

Οσο παράξενο και αν ακούγεται, ο Bates συστήνει όταν διαβάζουμε να μην φοράμε γυαλιά. Συγκεκριμένα προτείνει την εξής άσκηση: Βάλε το βιβλίο ή την εφημερίδα κάθε φορά σε τέτοια απόσταση, ώστε τα γράμματα να διαβάζονται εύκολα.  Σταδιακά θα διαπιστώσεις ότι η απόσταση από την οποία μπορείς να δεις θα μικρύνει ή θα αυξηθεί, ανάλογα με την πάθηση που έχεις.

 

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ