Ποια είναι τα συμπτώματα της θερμοπληξίας και πώς να τα αντιμετωπίσεις άμεσα | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
10:13
31/7

Ποια είναι τα συμπτώματα της θερμοπληξίας και πώς να τα αντιμετωπίσεις άμεσα

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Διανύουμε περίοδο καύσωνα και η θερμική εξάντληση και η θερμοπληξία είναι δυνητικά θανατηφόρες καταστάσεις όταν η θερμοκρασία αυξάνεται. Οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζεις τα σημάδια, τα συμπτώματα και πώς να βοηθήσεις τον εαυτό σου ή τους άλλους, όταν εμφανιστεί κάτι ανάλογο.

Συμπτώματα που πρέπει να προσέξεις

Ο Dr. Theodore Strange, πρόεδρος της Ιατρικής Σχολής στο Staten Island University Hospital, στη Νέα Υόρκη, επισημαίνει στο Healthline, ότι η θερμοκρασία του σώματός μας είναι ρυθμισμένη ώστε να παραμένει περίπου στους 36 έως 37 βαθμούς κελσίου.

Τόνισε ότι είναι «ανησυχητικό» όταν η θερμοκρασία του σώματος ξεπεράσει τους 40 βαθμούς.

Ο Strange λεει ότι υπάρχουν τρία στάδια που πρέπει να προσέξεις. Αυτά είναι οι θερμικές κράμπες, η θερμική εξάντληση και η θερμοπληξία.

Καύσωνας: 10 μυστικά για να κοιμηθείς καλά ακόμη και τώρα

«Τα σημάδια και τα συμπτώματα της θερμοπληξίας μπορεί να αναπτυχθούν ξαφνικά ή όσο περνάει η ώρα», λέει. «Ειδικά όταν ασκείσαι για πολλή ώρα».

Σύμφωνα με τον Strange, κάποια πιθανά σημάδια και συμπτώματα θερμικής νόσου μπορεί να περιλαμβάνουν δροσερό, υγρό δέρμα με αίσθηση ανατριχίλας όταν βρίσκεσαι στη ζέστη, καθώς και:

  • Έντονη εφίδρωση
  • Λιποθυμία
  • Αδύναμο, γρήγορο παλμό
  • Κράμπες στους μύες
  • Ναυτία
  • Πονοκέφαλο

«Τα παιδιά έχουν επιπλέον κίνδυνο από την υπερβολική ζέστη λόγω της μικρότερης επιφάνειας του δέρματός τους, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη τη διάχυση της θερμότητας μέσω της εφίδρωσης», λέει.

Καύσωνας: 5 έξυπνα και ανέξοδα κόλπα για να τον... ξεγελάσεις

Πρόληψη της θερμικής εξάντλησης και της θερμοπληξίας

Ο Strange είπε, «η καλύτερη πρόληψη» είναι να μην ασκείσαι ή να μην εκτελείς έντονες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της πιο ζέστης στιγμής της ημέρας ή κάτω από το άμεσο ηλιακό φως.

«Απαραίτητο είναι να πίνεις πολλά υγρά τόσο πριν κατά τη διάρκεια και μετά τις δραστηριότητες, που θα πρέπει να περιλαμβάνουν νερό και ροφήματα ηλεκτρολυτών», συμβουλεύει.

Ο γιατρός τονίζει επίσης ότι οι νέοι και οι μεγαλύτεροι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς το σώμα τους δεν έχει τη ρυθμιστική ικανότητα να προσαρμοστεί στις υψηλές θερμοκρασίες.

Υπάρχουν όμως κάποια βήματα που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις τον κίνδυνο θερμικής εξάντλησης ή θερμοπληξίας, όπως:

  • Φόρα πιο χαλαρά, πιο ελαφριά ρούχα για να απομακρύνεις τη θερμότητα
  • Απόφυγε το αλκοόλ και τα βαριά γεύματα
  • Απόφυγε να καείς από τον ήλιο
  • Οι διαταραχές ενέργειας επιδεινώνουν τα πράγματα

 

Πώς να βοηθήσεις κάποιον με θερμική νόσο

Αν δεις κάποιον να υποφέρει από τη ζέστη, συνιστάται από τους ειδικούς να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα:

  • Εάν έχει χάσει τις αισθήσεις του ή κάνει εμετό, κάλεσε αμέσως το 166
  • Μετάφερε το άτομο σε κλιματιζόμενο ή σκιερό χώρο
  • Δώσε του δροσερό νερό που πρέπει να πίνει αργά
  • Εφάρμοσε πάγο ή κρύες πετσέτες στο κεφάλι, το λαιμό, τη βουβωνική χώρα, τους καρπούς, τους αστραγάλους και τις μασχάλες.
  • Επίσης, η βύθιση κάποιου σε κρύο νερό είναι ο «καλύτερος τρόπος» για να κρυώσει γρήγορα.

Δεν έχεις τέντα στο μπαλκόνι σου; 5 εναλλακτικές που θα σε σώσουν

Το συμπέρασμα:

Η έκθεση σε υπερβολική ζέστη μπορεί να προκαλέσει ασθένειες που σχετίζονται με τη ζέστη, οι οποίες μπορεί να εξελιχθούν σε θερμοπληξία.

Οι ειδικοί λένε ότι όταν η θερμοκρασία του σώματος ανέβει τους 40 βαθμούς είναι ανησυχητικό.

Λένε επίσης ότι τα άτομα που στο σπίτι τους δεν έχουν κλιματισμό θα πρέπει να αναζητήσουν ανακούφιση από τις υψηλές θερμοκρασίες, σε μέρη όπως σχολεία, εμπορικά κέντρα και βιβλιοθήκες και γενικά κλιματιζόμενους χώρους της περιοχής τους.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ