Περνάς πολλές ώρες στον υπολογιστή; Πώς να προστατέψεις τα μάτια σου | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
8:00
12/2

Περνάς πολλές ώρες στον υπολογιστή; Πώς να προστατέψεις τα μάτια σου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Οι συμβουλές για να προστατέψεις την υγεία σου

Η καθιστική ζωή μπροστά από έναν υπολογιστή δεν φέρνει μόνο κακή στάση σώματος, αλλά μπορεί μακροπρόθεσμα να κάνει πολύ κακό και στην όραση.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, όταν τα μάτια εκτίθενται στο φως από τις ψηφιακές οθόνες, πρέπει να υπάρξει η ανάλογη προσαρμογή έτσι ώστε να φτάσει με ομαλό στον αμφιβληστροειδή, το βασικό σημείο του ματιού που διευκολύνει την όραση, που του επιτρέπει να βλέπουμε καθαρά τις εικόνες. Οι πολλές ώρες μπροστά από μια οθόνη όμως, κάνουν τα μάτια να καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια και μετά από ένα χρονικό διάστημα, οι μύες τους κουράζονται και αποκτούν το λεγόμενο σύνδρομο “computer vision“. Μακροπρόθεσμα, η ταλαιπωρία των μυών των ματιών μπορεί να προκαλέσει ξηροφθαλμία, πονοκεφάλους, θολή όραση, δυσκολία στη συγκέντρωσή, ακόμα και πόνους στη μέση και στην πλάτη.

Αυτό το είδες; Έχεις ταχυκαρδία; Να τι μπορεί να φταίει

 

Ένα διάλειμμα κάθε 20 λεπτά είναι σημαντικό, αρκεί να μην καθίσεις πάλι μπροστά από μια (άλλη) οθόνη. Δοκίμασε να ακολουθήσεις τον κανόνα 20-20-20, δηλαδή να κάνεις διάλειμμα ανά 20 λεπτά, να κοιτάζεις σε απόσταση 20 ποδιών (δηλαδή περίπου 6 μέτρα), για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα. 

Αν δεν μπορείς με τίποτα να αποφύγεις εντελώς τις οθόνες, μπορείς να αλλάξεις τις ρυθμίσεις των συσκευών που χρησιμοποιείς, χαμηλώνοντας τη φωτεινότητα και περιορίζοντας το μπλε φως, για να προστατεύσεις την όρασή σου.

Αν αισθανθείς πως αντιμετωπίζεις πρόβλημα, επισκέψου τον οφθαλμίατρο σου, ο οποίος θα μπορέσει να σε καθοδηγήσει συστήνοντας σου τη χρήση blue light γυαλιών, τα οποία μειώνουν αυτόματα την ένταση σε χώρους τόσο εσωτερικούς όσο και εξωτερικούς.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ