Παθαίνεις συχνά κράμπες; Ιδού όλα όσα θέλεις να ξέρεις | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
17:00
7/8

Παθαίνεις συχνά κράμπες; Ιδού όλα όσα θέλεις να ξέρεις

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Γιατί δημιουργούνται και πώς αντιμετωπίζονται;

Λίγο ή πολύ, όλοι έχουμε έρθει αντιμέτωποι με τις κράμπες στην καθημερινότητα μας. Ένας οξύς στιγμαίος πόνος που λόγω της ταχύτητας με την οποία εμφανίζεται, κάνει δύσκολο να αντιδράσει κανείς άμεσα και μπορεί να προκαλέσει έντονο πανικό.

Γιατί όμως προκαλούνται οι κράμπες;

Μερικοί από τους πιο συνηθισμένους παράγοντες είναι η έντονη σωματική άσκηση, η αφυδάτωση, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ή ακόμη και άβολη, κουραστική στάση για αρκετή ώρα. Ωστόσο, οι κράμπες μπορεί να αποτελούν ακόμα και ένδειξη για μία παθολογική κατάσταση, αφού ενδέχεται να υποδηλώνουν προβληματική ή ανεπαρκή κυκλοφορία του αίματος. Κάτι που επίσης μπορεί να προκαλέσει κράμπα είναι η στένωση των αρτηριών που στέλνουν αίμα στα κάτω άκρα, κάτι που γνωρίζουν καλά όσοι ακολουθούν κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής ή έντονων ασκήσεων.   

Επίσης, οι κράμπες μπορεί να μαρτυρούν συμπίεση νεύρων και αυτό είναι κάτι που αντιλαμβάνεται κανείς όταν περπατά. Κατά τον ίδιο τρόπο, το σώμα μπορεί να υποφέρει από έλλειψη μετάλλων. Χαμηλό κάλιο, ασβέστιο ή μαγνήσιο στον οργανισμό μπορεί να ευθύνεται για κράμπες κυρίως στα πόδια. 

 

Διάβασε επίσης: 5 tips για να παίρνεις καλύτερες αποφάσεις

 

Πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν;

Καταρχάς, την ώρα που η κράμπα κάνει την εμφάνιση της, δε θα πρέπει να μείνεις ακίνητη, αλλά ούτε και να κάνεις σπασμωδικές κινήσεις. Μείνε ψύχραιμη και ανέπνευσε σωστά και βαθιά. Επειδή οι πιο επώδυνες κράμπες συνήθως "επιτίθενται" στα κάτω άκρα, προσπάθησε να μαζέψεις και μετά να τεντώσεις όσο μπορείς πιο γρήγορα τα δάχτυλα των ποδιών σου. Επανάλαβε την κίνηση για όσο χρειαστεί μέχρι να υποχωρήσει η κράμπα. 

Για τη σωστή πρόληψη, μπορείς να βασιστείς στη σωστή διατροφή και την καλή ενυδάτωση του οργανισμού. Προτίμησε τροφές πλούσιες σε κάλιο όπως μπανάνες, πεπόνι, εσπεριδοειδή, αβοκάντο καιγλυκοπατάτες, σε ασβέστιο, όπως γάλα, αμύγδαλα, σύκα και γιαούρτι, και μαγνήσιο σαν τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους, τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.   

Για να προλάβεις τις κράμπες που κάνουν την εμφάνιση τους κατά τη διάρκεια του ύπνου, πριν κοιμηθείς, πιες λίγο νερό.

Μπορείς επίσης να δοκιμάσεις μερικές ολιγόλεπτες διατάσεις, αφού δυο με τρία λεπτά είναι αρκετά για να αποφύγεις τις επώδυνες βραδινές κράμπες. Τέντωσε καλά τα πόδια σου μέχρι να νιώσεις ένα ελαφρύ «τράβηγμα» στους μυς ή κάνε μερικά βαθιά καθίσματα. 

Αν οι κράμπες που αντιμετωπίζεις είναι πολλές και αρκετά ισχυρές, θα πρέπει να συμβουλευτείς ένα γιατρό.