Όσα θα μπορούσαν να σου προκαλέσουν δυσκοιλιότητα | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
8:00
3/11/2021

Όσα θα μπορούσαν να σου προκαλέσουν δυσκοιλιότητα

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Οι ειδικοί μιλούν για τις πιο κοινές αιτίες

Εάν είσαι επιρρεπής στη δυσκοιλιότητα, δεν είσαι μόνη, με εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως να έχουν λιγότερες από τρεις κενώσεις την εβδομάδα. Υπάρχουν πολλές κοινές αιτίες δυσκοιλιότητας, οι οποίες ποικίλλουν ως προς τον τύπο και τη σοβαρότητα.

5 τρόποι με τους οποίους το σώμα σου λέει ότι τα επίπεδα κορτιζόλης είναι υψηλά

 

Οι ειδικοί αναλύουν τις πιο κοινές αιτίες για τη δυσκοιλιότητα:

Χαμηλή πρόσληψη φυτικών ινών
Η δυσκοιλιότητα σου μπορεί να οφείλεται σε χαμηλή πρόσληψη φυτικών ινών. Σύμφωνα με τη Marissa Meshulam, διαιτολόγο και ιδρύτρια της MPM Nutrition, οι διαιτητικές ίνες "επιταχύνουν την πέψη, κάτι που βοηθά στην κίνηση του εντέρου". 

Αφυδάτωση
Η ενυδάτωση, όπως και οι φυτικές ίνες, είναι το κλειδί για την υγιή πέψη. "Τα κόπρανα σχηματίζονται στο παχύ έντερο, όπου το νερό επαναρροφάται", εξηγεί η Meshulam. Αλλά αν δεν πίνεις αρκετά υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρας, δεν θα υπάρχει αρκετό νερό στο παχύ έντερο.

Ταξίδια
Όταν το ημερήσιο πρόγραμμά σου ανατρέπεται, μπορεί να αντιμετωπίσεις δυσκοιλιότητα. "Το έντερό σου μπαίνει σε μια ρουτίνα με βάση το φαγητό που τρως και το πρόγραμμα που τηρείς", λέει ο Bryan Curtin, γαστρεντερολόγος στο Ινστιτούτο για την πεπτική υγεία και τις ασθένειες του ήπατος στο Mercy Medical Center. "Όταν ταξιδεύεις, αυτά αλλάζουν δραματικά, κάτι που έχει βαθιά επίδραση στον τρόπο λειτουργίας του εντέρου". Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυσκοιλιότητα και/ή διάρροια, λέει, η οποία θα πρέπει να υποχωρήσει μόλις επιστρέψεις στη συνήθη ρουτίνα σου.

Έλλειψη φυσικής δραστηριότητας
"Η φυσική δραστηριότητα, ιδιαίτερα στην κοιλιακή περιοχή είναι απαραίτητη για τακτικές κινήσεις του εντέρου", λέει η Casey Kelley, ιδρύτρια και ιατρική διευθύντρια της Case Integrative Health. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω τακτικής άσκησης. Από την άλλη πλευρά, ο καθιστικός τρόπος ζωής μπορεί να αποδυναμώσει το κοιλιακό τοίχωμα και το διάφραγμα, δυσκολεύοντας το παχύ έντερο να ρυθμίσει σωστά τις κινήσεις του εντέρου.

Στρες
Σύμφωνα με την Dr. Kelley, το στρες μπορεί να συμβάλει στη δυσκοιλιότητα αναγκάζοντας το σώμα να απελευθερώσει μια ορμόνη που ονομάζεται επινεφρίνη. Αυτή η ορμόνη, υπεύθυνη για την απόκριση "μάχης ή φυγής", ανακατευθύνει τη ροή του αίματος από το έντερο σε πιο ζωτικά όργανα, όπως η καρδιά, οι πνεύμονες και ο εγκέφαλος. Το στρες μπορεί επίσης να κάνει το σώμα να απελευθερώσει περισσότερο παράγοντα απελευθέρωσης κορτικοτροφίνης, μια άλλη ορμόνη. "Αυτή η ορμόνη μπορεί να επιβραδύνει τις εντερικές κινήσεις", προκαλώντας τελικά δυσκοιλιότητα, σημειώνει η Kelley.

Ορμονικές Αλλαγές
Σχεδόν κάθε σωματική λειτουργία ελέγχεται από ορμόνες και οι κινήσεις του εντέρου δεν αποτελούν εξαίρεση. Οι ορμονικές διακυμάνσεις συνηθίζουν να προκαλούν κρίσεις δυσκοιλιότητας. Ένα συνηθισμένο παράδειγμα είναι η απότομη αύξηση των οιστρογόνων - της γυναικείας αναπαραγωγικής ορμόνης - που συμβαίνει πριν από την έμμηνο ρύση. "Τα υψηλά επίπεδα οιστρογόνων μπορεί να καθυστερήσουν τη γαστρική κένωση, οδηγώντας σε δυσκοιλιότητα", εξηγεί η Kelley. Τα χαμηλά επίπεδα οιστρογόνων, που συμβαίνουν κατά την εμμηνόπαυση, μπορούν να έχουν παρόμοιο αποτέλεσμα. "Καθώς τα επίπεδα οιστρογόνων μειώνονται στην εμμηνόπαυση, τα επίπεδα κορτιζόλης αυξάνονται, γεγονός που επιβραδύνει την πεπτική διαδικασία". Η δυσκοιλιότητα μπορεί επίσης να συνδέεται με ορμονικές αλλαγές που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη ή τον υποθυρεοειδισμό.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ