Οι μύθοι σχετικά με τον ύπνο που πολλοί πιστεύουν και οι λόγοι για τους οποίους... δεν ισχύουν | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
8:00
22/1

Οι μύθοι σχετικά με τον ύπνο που πολλοί πιστεύουν και οι λόγοι για τους οποίους... δεν ισχύουν

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Σε ό,τι αφορά τον ύπνο, κάποιοι μπορούν γρήγορα και εύκολα να αποκοιμηθούν, ενώ άλλοι χρειάζονται λίγη βοήθεια. Υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι με τους οποίους προσπαθούμε να βελτιώσουμε την ικανότητά μας να κοιμόμαστε γρήγορα και να έχουμε έναν αναζωογονητικό ύπνο. Ωστόσο, ορισμένες ιδέες λειτουργούν καλύτερα από άλλες. Στην πραγματικότητα, ορισμένες μέθοδοι δεν λειτουργούν καθόλου.

Σε μια προσπάθεια να διερευνήσουν τι κάνουν λάθος οι άνθρωποι σχετικά με τον ύπνο, η εφαρμογή διαλογισμού και χαλάρωσης Calm διεξήγαγε μια διεθνή δημοσκόπηση, παρακολουθώντας ενήλικες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Με τη βοήθεια 4.377 συμμετεχόντων, το Calm μπόρεσε να προσδιορίσει τους πιο ευρέως διαδεδομένους μύθους σχετικά με τον ύπνο.

Δες και αυτό: Τα σημάδια που μαρτυρούν πως δεν κοιμάσαι καλά

 

Παρακάτω, θα βρεις τους μύθους του ύπνου που πολλοί πιστεύουν και γιατί κάνουν λάθος:

Μύθος #1
Το 56% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι το να κατεβάσουν τα παράθυρα του αυτοκινήτου ή ο κλιματισμός θα τους βοηθήσει να μείνουν ξύπνιοι όταν οδηγούν.

Γιατί είναι λάθος: Αυτές οι λύσεις είναι αναποτελεσματικές και επικίνδυνες, σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα ύπνου. Αντ 'αυτού, η καλύτερη επιλογή είναι να πας σε μια ασφαλή περιοχή και να κοιμηθείς για 15-45 λεπτά.

Μύθος #2
Το 48% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο εγκέφαλός επιτέλους ξεκουράζεται.

Γιατί είναι λάθος: Το σώμα μπορεί να ξεκουραστεί κατά τη διάρκεια του ύπνου, αλλά ο εγκέφαλος παραμένει ενεργός, επαναφορτίζεται και συνεχίζει να ελέγχει τις σωματικές λειτουργίες, εξηγεί το Εθνικό Ίδρυμα ύπνου.

Μύθος #3
Το 50% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι δεν πρέπει ποτέ να ξυπνήσουν έναν υπνοβάτη.

Γιατί είναι λάθος: Ένας υπνοβάτης μπορεί να θέσει τον εαυτό του σε κίνδυνο, οπότε το να ξυπνήσουν είναι πραγματικά σημαντικό. Οι ειδικοί προτείνουν να τον/την καθοδηγήσεις στο κρεβάτι.

Μύθος #4
Το 48% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι ονειρευόμαστε μόνο σε πολύ βαθύ ύπνο.

Γιατί είναι λάθος: Μπορούμε να ονειρευόμαστε σε όλα τα στάδια του ύπνου, σύμφωνα το Εθνικό Ινστιτούτο Νευρολογικών Διαταραχών και Εγκεφαλικού. Ωστόσο, τα όνειρα τείνουν να είναι τα πιο ζωντανά κατά τη διάρκεια του ύπνου REM (Rapid Eye Movement) που συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός ελαφρύτερου κύκλου ύπνου.

Μύθος #5
Το 31% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι αν δυσκολεύονται να κοιμηθούν, είναι καλύτερο να μείνουν στο κρεβάτι.

Γιατί είναι λάθος: Εάν προσπαθείς να κοιμηθείτε για 20 λεπτά και δεν τα καταφέρνεις, η Εθνική Ένωση ύπνου συμβουλεύει να σηκωθείς και να κάνεις μια χαλαρωτική δραστηριότητα σε άλλη περιοχή του σπιτιού, όπως το να διαβάσεις ή να ακούσεις μουσική. Η παραμονή στο κρεβάτι όταν δεν μπορείς να κοιμηθείς μπορεί πραγματικά να δημιουργήσει έναν ανθυγιεινό σύνδεσμο μεταξύ του κρεβατιού σου και της αφύπνισης.

Μύθος #7
Το 21% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι μπορούμε να καλύψουμε τον χαμένο ύπνο με ύπνο τα σαββατοκύριακα.

Γιατί είναι λάθος: Παρόλο που αυτός ο μύθος ακούγεται αρκετά λογικός, μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Current Biology διαπίστωσε ότι η προσπάθεια αντιστάθμισης του χαμένου ύπνου κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου δεν θα αντιστρέψει τυχόν αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί η έλλειψη ύπνου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Αντ 'αυτού, είναι καλύτερο να στοχεύσεις σε ένα συνεπές πρόγραμμα ύπνου κάθε βράδυ της εβδομάδας.

Μύθος #8
Το 20% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι το αλκοόλ πριν από το ύπνο μας βοηθά να κοιμηθούμε καλύτερα.

Γιατί είναι λάθος: Το National Sleep Foundation εξηγεί ότι η κατανάλωση αλκοόλ πριν από το κρεβάτι μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των φορών που ξυπνάμε κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Μύθος #9
Το 17% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι το ροχαλητό είναι πάντα αβλαβές.

Γιατί είναι λάθος: Σε ορισμένες περιπτώσεις, το ροχαλητό μπορεί να είναι ένα σύμπτωμα μιας σοβαρής διαταραχής του ύπνου που ονομάζεται άπνοια ύπνου, σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα ύπνου. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να προσέξεις ειδικά εάν το νυχτερινό ροχαλητό συνδυάζεται με την υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ