Οι 6 συνήθειες που μπορεί να διαταράξουν την περίοδο σου όσο μεγαλώνεις | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
9:10
13/9

Οι 6 συνήθειες που μπορεί να διαταράξουν την περίοδο σου όσο μεγαλώνεις

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Δεν χρειάζεται να σου πούμε ότι το σώμα σου αλλάζει καθώς μεγαλώνεις, άλλωστε ποια από μας δεν το καταλαβαίνει; Αυτό βέβαια που ίσως να μην αντιλαμβάνεσαι, είναι το πώς αλλάζει ακριβώς. Και τι σημαίνει αυτό συγκεκριμένα για την περίοδό σου.

«Κατά τη διάρκεια των 20 και 30 ετών, η περίοδος σου θα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ορμονική ισορροπία σου», λέει στο she knows, η Sherry Ross, ειδική στον τομέα της γυναικείας υγείας στο νοσοκομείο Saint John στη Santa Monica της Καλιφόρνια. «Εάν οι ωοθήκες σου λειτουργούν σωστά, θα πρέπει να έχεις περίοδο κάθε 21 έως 31 ημέρες. Εάν οι ωοθήκες σας δεν λειτουργούν σωστά, οι περίοδοι μπορεί να είναι ακανόνιστες και να εμφανίζονται κάθε λίγους μήνες».

Συνήθως, στην περιεμμηνόπαυση, η περίοδος σου αρχίζει να γίνεται ασταθής. Αλλά δεν είναι μόνο η ηλικία που παίζει ρόλο. Ο τρόπος ζωής σου διαδραματίζει τεράστιο ρόλο και στην περίοδο σου. Αυτά τα 6 πράγματα θα μπορούσαν να κάνουν την περίοδο σου πιο ασταθή και πιο οδυνηρή:

1. Πίνεις αλκοόλ

Είναι καλύτερο να αποφεύγεις τα ποτά ενώ έχεις την περίοδο σου, καθώς μπορεί να σου δημιουργήσουν χειρότερο φούσκωμα. «Η υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα οιστρογόνων, διαταράσσοντας αρκετά τις ορμόνες ώστε να προκαλέσουν ακανόνιστες περιόδους», λέει η Ross. «Γνωρίζουμε ότι κατανάλωση οινοπνεύματος αυξάνει τον κίνδυνο για ανωμαλίες περιόδου, καρδιακές παθήσεις, ασθένειες του ήπατος, υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη, καρκίνο του παχέος εντέρου και του μαστού. Έχει βρεθεί ότι δύο ή περισσότερα ποτά την ημέρα αυξάνουν την πιθανότητα ανάπτυξης καρκίνου του μαστού έως και 41%.

2. Καταναλώνεις πάρα πολλή ζάχαρη

Δεν θα ακούσεις ποτέ ότι είναι καλό να καταναλώνεις ζάχαρη, αλλά είναι ιδιαίτερα κακό κατά τη διάρκεια της περιόδου σου. «Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει κράμπες, αλλαγές στη διάθεση, κόπωση και να κάνει πιο έντονη την επιθυμία για πείνα», λέει η Ross. «Η ζάχαρη πιστεύεται επίσης ότι επιδεινώνει τα περισσότερα από τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου.

3. Δεν κοιμάσαι αρκετά

Όλοι βιώνουμε τα αποτελέσματα μιας νύχτας αυπνίας, την επόμενη μέρα. Όπως λογικά θα σου έχει τύχει, δεν μπορείς να εστιάσεις ή να σκεφτείς καθαρά, άσε που είναι ένας αγώνας για να ανταπεξέλθεις στη δουλειά. Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά μπορεί επίσης να αισθάνεσαι εύκολα απογοήτευση, μουντίλα και άγχος, που μπορούν να κάνουν πολλά συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου πριν από την περίοδο σου, ακόμα χειρότερα. Οι συνιστώμενες ώρες που ένας ενήλικας πρέπει να κοιμηθεί είναι 7 έως 8 κάθε νύχτα, ειδικά πριν και κατά τη διάρκεια μιας περιόδου.

4. Κάθεσαι πάρα πολύ

Απόφυγε να λιώνεις στο καναπέ! «Σε γενικές γραμμές, η παρατεταμένη ακινησία θα αυξήσει την πιθανότητα εμφάνισης θρόμβων στα πόδια σου», λέει η Ross. «Η άσκηση μπορεί να είναι το τελευταίο πράγμα που θα θέλεις να κάνεις κατά τη διάρκεια της περιόδου σου, αλλά πίεσε τον εαυτό σου για να πας στο γυμναστήριο ή ακόμα και να κάνεις μια βόλτα έξω.

5. Πίνεις πολλή καφεΐνη

Ξέρουμε ότι είναι δύσκολο να αντισταθείς στον πρωινό σου καφέ, αλλά η Ross προειδοποιεί ότι η καφεΐνη αυξάνει τα επίπεδα έντασης και άγχους, πιέζει τα αιμοφόρα αγγεία και χειροτερεύει τις κράμπες σου.

6. Τρως αλμυρά φαγητά

«Απόφυγε τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο που συμβάλλουν στο φούσκωμα και την αύξηση του σωματικού βάρους, όπως το κινέζικο φαγητό και τα άλλα αλμυρά γεύματα», συμβουλεύει η Ross. «Το αλάτι επιδεινώνει την κατακράτηση υγρών, την αύξηση του σωματικού βάρους και το φούσκωμα».

 

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ