Η υγεία σου στα 25, 35, 45 (μέρος Β') | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
12:55
22/9/2008

Η υγεία σου στα 25, 35, 45 (μέρος Β')

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
Ποτέ μην σταματάς την αυτοεξέταση στήθους.
Ποτέ μην σταματάς την αυτοεξέταση στήθους.
Στα 35. Αφού ξεπέρασες την κατάθλιψη από το πάρτυ γενεθλίων των 30 σου, ήρθε η ώρα να σκεφτείς βασικά θέματα υγείας που μπορεί να σε απασχολήσουν στην τρίτη δεκαετία της ζωής σου.

Στα 35

Αφού ξεπέρασες την κατάθλιψη από το πάρτυ γενεθλίων των 30 σου, ήρθε η ώρα να σκεφτείς βασικά θέματα υγείας που μπορεί να σε απασχολήσουν στην τρίτη δεκαετία της ζωής σου.

Δικαιολογούνται προβλήματα ακμής στα 35;

Είναι πολύ πιθανό το άγχος για τη δουλειά ή τα παιδιά να δημιουργήσει την ορμόνη κορτιζόλη και να εμφανίσει στην επιδερμίδα σου εκείνα τα ξεχασμένα σπυράκια. Ακόμα και ένα λιπαρό μέικ- απ ή μια λιπαρή κρέμα μπορεί να έχει μια τέτοια αρνητική επίδραση. Απόφυγε το άγχος και χρησιμοποίησε προϊόντα ομορφιάς μη λιπαρά.

Μπορεί το γεγονός πως δεν κοιμάσαι πολλές ώρες πια να σου δημιουργήσει προβλήματα υγείας;

Εξαρτάται κυρίως από τις αντοχές του οργανισμού σου. Δοκίμασε να κοιμάσαι μία ώρα παραπάνω τουλάχιστον μια νύχτα την εβδομάδα. Αν νιώθεις πιο ανανεωμένη,  σημαίνει πως πραγματικά σου λείπει ύπνος. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να σου δημιουργήσει μελλοντικά προβλήματα διαβήτη και περιττών κιλών.

Πώς θα αφυπνίσεις τον μεταβολισμό σου;

Αθλήσου καθημερινά. Φρόντισε η διατροφή σου να περιλαμβάνει τουλάχιστον έξι γεύματα ημερησίως που θα ξεγελάσουν το σώμα σου και θα το κάνουν να καίει θερμίδες γρηγορότερα.

Πρέπει να σταματήσεις τον αυτοεξέταση στήθους;

Τον περυσινό Μάιο, η Αμερικανική Ένωση κατά του Καρκίνου αποκάλυψε μετά από έρευνες, ότι η αυτοεξέταση στήθους δεν δίνει μεγαλύτερα ποσοστά επιβίωσης. Κανείς όμως δεν μπορεί να απαξιώσει την προληπτική αυτοεξέταση. Γι' αυτό συνέχισε τον αυτοέλεγχο κάθε μήνα μετά την περίοδο. Δεν έγινε τίποτα αν το ξεχάσεις μια φορά. Αλλά όσο καλύτερα γνωρίζεις το στήθος σου, τόσο ευκολότερα θα μπορείς να παρατηρήσεις ενδεχόμενες ύποπτες αλλαγές.

Αν πονάς στην πλάτη όταν σηκώνεις τα παιδιά σου.

Μπορεί να τα σηκώνεις με λάθος τρόπο. Μην σκύβεις. Κράτα ίσια την πλάτη, λύγισε τα γόνατα, αγκάλιασε το παιδί κοντά στο σώμα σου και σήκω, ισιώνοντας τα πόδια.

Πρέπει να δοκιμάσεις την δίαιτα Άτκινς;

Είναι μια πολύ καλή ηλικία για να δοκιμάσεις μια δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνες όπως η Άτκινς. Θυμήσου βέβαια πως οι έρευνες απέδειξαν πως οι γυναίκες μετά τα 30, συνήθως παρατούν τέτοιες δίαιτες μέσα σε 12 μήνες.

Πάσχεις από κατάθλιψη πολύ καιρό μετά τη γέννηση του παιδιού σου;

Τουλάχιστον το 10% των γυναικών που γέννησαν πάσχει από κατάθλιψη μετά τον τοκετό. Μια μικρή διακύμανσης της διάθεσης συνήθως δεν κρίνεται σοβαρή, αν όμως κάθε τόσο βλέπεις να ξεσπάς σε κλάματα, ή να υποφέρεις από αϋπνία και νευρικότητα επισκέψου τον γιατρό σου πάραυτα.

Βάλε τώρα στο πρόγραμμα:

  • Ετήσιο τεστ Παπ ( ή και δυσετήσιο αν τα αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια ήταν φυσιολογικά).
  • Έλεγξε την πίεση σου κάθε δύο, με τρία χρόνια.
  • Ετήσια οδοντιατρική εξέταση και συχνός καθαρισμός οδοντοστοιχίας.
  • Έλεγξε τα επίπεδα χοληστερίνης κάθε πέντε χρόνια ή νωρίτερα σε περίπτωση υπαρκτού προβλήματος.
  • Έλεγχος επιδερμίδας από κάποιον ειδικό κάθε τρία χρόνια.
  • Τακτικός έλεγχος θυρεοειδούς.
  • Παρατήρησε την περίοδό σου. Αυξημένη ροή αίματος και παρατεταμένος πόνος μπορεί να σημαίνουν ενδομητρίωση ή οινομοιώματα.
  • Βρες τα με το σύντροφό σου. Οι συχνοί καβγάδες μπορούν να εξασθενήσουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα.
  • Χάσε τώρα τα περιττά κιλά που πήρες κατά την εγκυμοσύνη. Δέκα κιλά παραπάνω μετά την εμμηνόπαυση τριπλασιάζουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.
  • Έχε στο μυαλό σου το ιατρικό ιστορικό της μητέρας σου. Θα βοηθήσει το γιατρό σου να προλάβει τυχόν μελλοντικά προβλήματα.
  • Πάρε μια πολυβιταμίνη. Το συσσωρευμένο, χρόνιο άγχος είναι ικανό να μειώσει δραστικά τα επίπεδα βιταμινών του οργανισμού.

Στο επόμενο μέρος: ενημερώσου για την υγεία σου στα 45.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ