Γιατί παίζουν τα βλέφαρά μας; | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
15:19
23/1

Γιατί "παίζουν" τα βλέφαρά μας;

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Και πώς μπορούμε να το σταματήσουμε;

Οι σπασμοί των βλεφάρων, ενώ είναι ενοχλητικοί, "σπάνια είναι σημάδι για κάτι σοβαρό", λέει η οφθαλμίατρος Stephanie Erwin. Ο πιο συνηθισμένος τύπος σύσπασης των ματιών είναι μια σειρά μυϊκών συσπάσεων που ονομάζονται μυοκυμία των βλεφάρων, η οποία προκαλεί ακούσιες και διακοπτόμενες συσπάσεις του βλεφάρου, συνήθως του κάτω. Μόνο ένα μάτι επηρεάζεται κάθε φορά επειδή η σύσπαση προέρχεται από τον μυ που περιβάλλει το μάτι, και όχι το νεύρο που ελέγχει το αντανακλαστικό του βλεφαρίσματος, το οποίο στέλνει το ίδιο μήνυμα και στα δύο μάτια ταυτόχρονα. Οι σπασμοί μπορεί να διαρκέσουν από ώρες έως μέρες ή και μήνες.

Λόξυγγας: Τι τον προκαλεί και πώς μπορείς να απαλλαγείς από αυτόν

 

"Αν η σύσπαση επιμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα ή συνοδεύεται από πρόσθετα συμπτώματα, είναι καλή ιδέα να ελεγχθείς από έναν οφθαλμίατρο για να βεβαιωθείς ότι δεν συμβαίνει τίποτα άλλο", λέει η Erwin. Εάν η σύσπαση εξαπλωθεί σε άλλους μύες του προσώπου ή αν παρατηρήσεις ότι και τα δύο μάτια συσπώνται ταυτόχρονα, αυτά είναι ενδείξεις για ένα πιο σοβαρό πρόβλημα, ειδικά αν παρατηρείς πως έχεις ένα πεσμένο βλέφαρο ή το μάτι σου είναι κόκκινο.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; "Κανείς δεν ξέρει ακριβώς γιατί", λέει η Alice Lorch, οφθαλμίατρος στο Massachusetts Eye and Ear στη Βοστώνη. Μερικές φορές προέρχεται από έναν μικρό ερεθισμό, για παράδειγμα ένας φακός επαφής που τρίβεται στο βλέφαρο. Αλλά πιο συχνά, ένοχος είναι το άγχος, η έλλειψη ύπνου ή η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης. Η ξηροφθαλμία, μια συνηθισμένη ταλαιπωρία όσων κοιτάζουν τις οθόνες τις περισσότερες ώρες της ημέρας, είναι ένας άλλος ένοχος. 

5 φυσικές θεραπείες για τον πονοκέφαλο, σύμφωνα με την επιστήμη

 

Δεν υπάρχει γρήγορη λύση για τη σύσπαση των βλεφάρων όταν ξεκινήσει, λέει η Lorch. Αλλά τα τεχνητά δάκρυα, οι σταγόνες που λιπαίνουν το μάτι, μπορούν να βοηθήσουν. Προτίμησε αυτά που δεν περιέχουν συντηρητικά, γιατί τα χημικά συντηρητικά μπορεί μερικές φορές να είναι ερεθιστικά. Μπορείς επίσης να δοκιμάσεις να κάνεις μασάζ στα μάτια σου στο ντους ή να καλύψεις τα μάτια σου με μια υγρή, ζεστή πετσέτα ακριβώς πριν τον ύπνο, κάτι που θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις τους μύες των ματιών σου και να ανοίξεις τους αδένες στα όρια των βλεφάρων. 

Άλλα προληπτικά μέτρα περιλαμβάνουν την περισσότερη ξεκούραση και τη μείωση του στρες. "Οι συσπάσεις είναι ένα σήμα από το σώμα που μας ζητά να επιβραδύνουμε", λέει ο Raj Maturi, εκπρόσωπος της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας. Η μείωση πρόσληψης της καφεΐνης μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη των συσπάσεων των ματιών, επειδή οι μεγάλες ποσότητες καφεΐνης μπορούν να οδηγήσουν σε μυϊκή ένταση. 

Είναι επίσης σημαντικό να παραμένεις ενυδατωμένη και να ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε κάλιο (οι πατάτες, οι μπανάνες και οι φακές είναι εξαιρετικές πηγές), το μαγνήσιο (που βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φασόλια, οι ξηροί καρποί και τα ψάρια) και ασβέστιο (όπως τα γαλακτοκομικά, οι σαρδέλες, τα σκούρα φυλλώδη πράσινα), καθώς οι ανισορροπίες σε αυτά τα μέταλλα μπορεί να οδηγήσουν σε συσπάσεις.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ