Διαλείπουσα νηστεία: Τι παρενέργειες μπορεί να έχει στον οργανισμό σου | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
9:35
30/1

Διαλείπουσα νηστεία: Τι παρενέργειες μπορεί να έχει στον οργανισμό σου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Πρόκειται για το τελευταίο celebrity diet trend που κερδίζει ολοένα και περισσότερους fans. Μπορεί να έχεις ακούσει γι' αυτό, σε περίτπωση που έχεις κι άλλες απορίες, θα σου τις λύσουμε εδώ.

Τα πιθανά οφέλη για την υγεία από την διαλείπουσα νηστεία, η οποία περιορίζει την κατανάλωση φαγητού σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας ή τις ημέρες της εβδομάδας, έχουν εξηγηθεί επαρκώς. Διάβασε και ΕΔΩ να θυμηθείς τι σου έχουμε γράψει κι εμείς.

Ωστόσο ακόμα προς συζήτηση είναι οι παρενέργειες. Υπάρχουν διαιτολόγοι και διατροφολόγοι που έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για τις πιθανές συνέπειες της διαλείπουσας νηστείας, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεών της στην ψυχική υγεία, τις γνωστικές επιδόσεις, την υγεία των εντέρων, το σάκχαρο του αίματος και τις συμπεριφορές απέναντι στα τρόφιμα.

«Η κατανάλωση φαγητού μόνο κατά τη διάρκεια συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου κάθε μέρα, μας αποσυνδέει από το σώμα μας», λέει στο Bustle η διαιτολόγος Alissa Rumsey, ιδρύτρια της Alissa Rumsey Nutrition and Wellness. «Δεδομένου ότι οι άνθρωποι επιτρέπουν στους εαυτούς τους να τρώνε μόνο σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αγνοούν εντελώς τα εσωτερικά τους σήματα πείνας». Η περιοριστική φύση της διαλείπουσας νηστείας σημαίνει ότι μπορείς να σταματήσεις να ακούς τις ανάγκες και τις επιθυμίες του σώματός σου και αυτό μπορεί να έχει εκτεταμένες παρενέργειες για το υπόλοιπο σώμα σου.

Διάβασε και αυτό: Keto Diet: Οι πιο χρήσιμες οδηγίες για... αρχάριους

Η νηστεία μπορεί να βοηθήσει μερικούς ανθρώπους σε ορισμένες περιπτώσεις, λένε οι ειδικοί. «Υπάρχουν στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η κατανάλωση τροφής αποκλειστικά σε περίοδο 10 έως 12 ωρών μπορεί να αποβεί επωφελής για τη μείωση της χοληστερόλης, τη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη και τη μείωση των παραγόντων κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα», υποστηρίζει η διατροφολόγος Rebecca Jennings.

Η διαλείπουσα νηστεία μπορεί επίσης να έχει θετικές επιπτώσεις στην πέψη σε μερικούς ανθρώπους, λέει στο Bustle η διατροφολόγος Sara Kahn, επειδή η κατανάλωση φαγητού αργά τη νύχτα μπορεί να προκαλέσει δυσπεψία, φούσκωμα ή παλινδρόμηση οξέων.

Ωστόσο, οι επιστήμονες εξακολουθούν να μην γνωρίζουν, προς το παρόν, τις ακριβείς επιπτώσεις της διαλείπουσας νηστείας στην υγεία μας.

Η αλήθεια είναι όμως ότι οι επιπτώσεις στην υγεία από την παραβίαση των συνθηκών του αισθήματος της πείνας μπορεί να είναι εκτεταμένες. Η Jennings λέει ότι σε μη νηστειακές ημέρες, πιθανότατα θα σε προσελκύουν τρόφιμα που είναι υψηλότερα σε θερμίδες αντί για θρεπτικά συστατικά, επειδή το σώμα σου θα πιστέψει ότι προσπαθεί να αποτρέψει την πείνα και χρειάζεται όσο το δυνατόν περισσότερο καύσιμο με τη μορφή θερμίδων.

Η πείνα που προκαλείται από τη διαλείπουσα νηστεία μπορεί, επίσης, να προκαλέσει προβλήματα. «Όταν παραλείψεις γεύματα, τα επίπεδα της κορτιζόλης σου αυξάνονται», λέει η Rumsey. Η κορτιζόλη είναι μια ορμόνη που απελευθερώνεται ως αντίδραση στο άγχος και τα συναισθήματα της πείνας και προκαλεί άγχος στο σώμα. Η υψηλότερη κορτιζόλη, όπως λέει η διαιτολόγος, μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερες γνωστικές επιδόσεις, διακοπή του ύπνου και μειωμένη νοητική εγρήγορση. Η Jennings σημειώνει ότι κατά τις περιόδους νηστείας μπορεί να αισθανθείς άγχος, πείνα, αφυδάτωση και κούραση. Μπορεί επίσης να αισθανθείς ζάλη και αδυναμία ή να έχεις επιβραδυνόμενο καρδιακό ρυθμό. Οι περίοδοι νηστείας μπορούν επίσης να προκαλέσουν τεράστιες πτώσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου, ακολουθούμενες από απότομες αυξήσεις όταν τρως. Η Kahn λέει ότι για αυτό το λόγο, η διαλείπουσα νηστεία δεν συνιστάται για κανέναν με ιστορικό δυσλειτουργίας του σακχάρου στο αίμα ή με προβλήματα θυρεοειδούς.

 Διάβασε και αυτό: Καρύδια ή αμύγδαλα; Τι να διαλέξω και γιατί

Από την ψυχολογική πλευρά, όπως λένε οι ειδικοί, οι παρενέργειες της διαλείπουσας νηστείας αντανακλούν πολλές πιθανές συνέπειες άλλων περιοριστικών διατροφών. «Η διαλείπουσα νηστεία συνεπάγεται τη δημιουργία κανόνων σχετικά με τα τρόφιμα και πότε μπορείς ή δεν μπορείς να φας, που είναι κάτι που δεν θα ήθελα να συστήσω απαραίτητα», λέει η Jennings. Περιοριστική διατροφή οποιουδήποτε είδους μπορεί να δημιουργήσει μια νοοτροπία του τύπου «όλα ή τίποτα» γύρω από τα τρόφιμα και μπορεί να βρεθείς εντελώς προβληματισμένη με γεύματα με τα οποία διαφορετικά δεν θα είχες κανένα πρόβλημα.

Η διαλείπουσα νηστεία μπορεί επίσης να προκαλέσει συναισθήματα ενοχής και ντροπής αν δεν τηρηθεί οποιοσδήποτε από τους κανόνες. Οι άνθρωποι που την εφαρμόζουν αναγκάζονται να αποφύγουν κοινωνικές καταστάσεις που εμπλέκουν φαγητό, το οποίο θα μπορούσε να τους «δελεάσει» και βρίσκουν τους εαυτούς τους συνεχώς να σκέφτονται και να μιλάνε για φαγητό, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να φαίνεται σαν ένας εύκολος τρόπος για να βελτιωθεί η πέψη, αλλά μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες για την υγεία και την ευημερία σου. Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι είναι συχνά καλύτερο να προσπαθήσουμε να παραμείνουμε σε επαφή με τις ανάγκες του σώματος μας όσον αφορά στη διατροφή και την ενέργεια μας.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ