Δεν μπορείς να κρατήσεις τα κιλά που έχασες; Μάθε το γιατί και τι μπορείς να κάνεις | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
17:30
16/8/2018

Δεν μπορείς να "κρατήσεις" τα κιλά που έχασες; Μάθε το γιατί και τι μπορείς να κάνεις

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

5 στρατηγικές που θα σε βοηθήσουν να μείνεις στα επιθυμητά κιλά

Αν σκέφτεσαι να κάνεις δίαιτα για να χάσεις βάρος, πρόσεξε - έρευνες δείχνουν ότι για πολλούς ανθρώπους, οι δίαιτες οδηγούν τελικά στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι δίαιτες δεν λειτουργούν - φυσικά και μπορούν να έχουν αποτελέσματα. Οι περισσότεροι άνθρωποι που ακολουθούν πιστά μια δίαιτα χάνουν βάρος, συνήθως μέσω κάποιου συνδυασμού, τρώγοντας λιγότερο και διαφορετικά.

Αλλά το βάρος, δυστυχώς, επιστρέφει - μερικές φορές και περισσότερο απ'ότι πριν. Ποιοι είναι όμως οι λόγοι για τη δυσκολία στο να διατηρήσουμε το βάρος μας;

Διάβασε και αυτό: Να γιατί το παραπάνω λίπος ίσως είναι καλό για σένα

Δύο ψυχολόγοι που ειδικεύονται στην αλλαγή συμπεριφοράς και στην απώλεια βάρους, η Dr. Aria Campbell-Danesh και η Dr. Lucy Faulconbridge, αναλύουν το γιατί το βάρος που χάνουμε κατά τη διάρκεια της δίαιτας τείνει να επιστρέφει:

1. Η δίαιτα απαιτεί στέρηση

Όλες οι δίαιτες βασίζονται σε αυτά που δεν τρώμε, είτε είναι υδατάνθρακες, λίπος, επεξεργασμένη ζάχαρη, άλλοι τύποι τροφίμων ή απλά ποσότητα. Η οριοθέτηση αυτή στο φαγητό μας μπορεί να μην είναι υπερβολικά περιοριστική στην αρχή - μάλιστα, θα μπορούσαμε και να απολαμβάνουμε την αλλαγή.

Αλλά με την πάροδο του χρόνου, αρχίζουμε να αισθανόμαστε ότι κάτι μας λείπει. Το κίνητρο μας είναι πολύ πιθανό να χαθεί και τελικά να ενδώσουμε στα τρόφιμα που έχουμε στερηθεί.

2. Οι δίαιτες είναι προσωρινές

Όταν λέμε ότι "είμαι σε δίαιτα", αυτό μάλλον σημάινει ότι κάποια στιγμή στο μέλλον δε θα είμαστε πλέον σε δίαιτα. 

Δεδομένου ότι οι δίαιτες δίνουν έμφαση στη στέρηση, αναπόφευκτα επιστρέφουμε στις παλιές καταναλωτικές συνήθειες μόλις τελειώσει η δίαιτα. Μπορούμε ακόμη και να "αναπληρώσουμε τον χαμένο χρόνο" και να το παρακάνουμε με τα φαγητά που έχουμε στερηθεί - κάτι που είναι ακόμα πιο προβληματικό.

3. Η δίαιτα μειώνει το μεταβολισμό

Η Campbell-Danesh επισημαίνει ότι μέρος από το βάρος που χάνουμε από τη δίαιτα είναι μύες, και αυτή η μείωση της μάζας επιβραδύνει το μεταβολισμό μας. Τα σώματά μας γίνονται πιο αποτελεσματικά όταν παίρνουμε ενέργεια από το φαγητό μας, το οποίο επιβραδύνει το μεταβολισμό - κάτι που μπορεί να είναι ιδιαίτερα έντονο στους παχύσαρκους ανθρώπους.

Αυτή η πτώση του μεταβολικού ρυθμού καθιστά δύσκολο το να διατηρηθεί η απώλεια βάρους, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχουμε επιπλέον κίνητρα για να αποφύγουμε το να πάρουμε και πάλι κιλά.

4. Η συντήρηση δεν δίνει κίνητρο

Είναι συναρπαστικό όταν βλέπουμε την πρόοδο μας στην απώλεια των κιλών, και αυτή η αίσθηση τροφοδοτεί το κίνητρό μας να εμμείνουμε στις αλλαγές που έχουμε κάνει. Οι άνθρωποι γύρω μας μπορούν να πυροδοτήσουν τα κίνητρά μας, όταν μας συγχαίρουν για την αλλαγή μας.

Αλλά αν φθάσουμε στο στόχο μας, από πού προέρχεται η αίσθηση της προόδου μας; Το κίνητρο μας είναι ρυθμίζεται ανάλογα με τις αλλαγές, οπότε είναι δύσκολο να αλλάξει από κάτι που παραμένει σταθερό. 

Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις;

Απαλλάξου από τις δίαιτες: Οι δίαιτες είναι μακροπρόθεσμα αναποτελεσματικές, οπότε θα πρέπει να σταματήσεις να καταφεύγεις σε αυτές. Οποιοδήποτε πρόγραμμα που υπόσχεται γρήγορα αποτελέσματα είναι απίθανο να προσφέρει οτιδήποτε διαρκεί. Αυτό που πρέπει να καλλιεργήσεις αντ 'αυτού, είναι ένα λογικό σχέδιο διατροφής και σωματικής άσκησης που θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα.

Άλλαξε τη νοοτροπία σου: Το μυαλό είναι το πιο ισχυρό εργαλείο για την επίτευξη των στόχων και οι μικρές αλλαγές στη νοοτροπία μπορούν να έχουν μεγάλες επιπτώσεις στα συναισθήματα και τις συμπεριφορές. Για παράδειγμα, αντί να εστιάζεις σε αυτό που δεν τρως και να αισθάνεσαι στερημένη, μπορείς να επικεντρωθείς στο πόσο καλά νιώθεις όταν τρως πραγματικά θρεπτικές και υγιεινές τροφές.

Επίλεξε την ισορροπία: Μια ισορροπημένη προσέγγιση σημαίνει ότι τρως και ασκείσαι με μέτρο. Αποφεύγοντας τα άκρα, είναι πιο πιθανό να διατηρήσεις τις αλλαγές. Λάβε υπόψη ότι η δική σου ισορροπία μπορεί να φαίνεται διαφορετική από αυτήν κάποιου άλλου. Για παράδειγμα, μπορεί να αποφασίσεις να καταναλώσεις μέτρια ποσότητα κρέατος, ενώ η ισορροπία κάποιου άλλου μπορεί να περιλαμβάνει ημι-χορτοφαγία.

Αποδέξου τα πράγματα: Η αλλαγή είναι δύσκολη και απαιτεί την αποδοχή ότι δεν θα επιστρέψεις στις παλιές σου συνήθειες. Μπορεί να χρειαστεί να δεχτείς ότι δεν μπορείς πλέον να φας όπως έκανες όταν ήσουν νεότερη ή ότι η γυμναστική πρέπει να μπει στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Αντί να αντιστέκεσαι σε αυτές τις αλλαγές, μπορείς να τις καλωσορίσεις ως μέρος της εξελισσόμενης πραγματικότητας σου.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ