9 βραδινές συνήθειες που καταστρέφουν τη μέρα σου | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
17:00
17/11/2018

9 βραδινές συνήθειες που καταστρέφουν τη μέρα σου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Να γιατί δεν πρέπει να ξαναχρησιμοποιήσεις μόνο μαντηλάκια για να ξεβαφτείς το βράδυ

Εάν συχνά αισθάνεσαι κουρασμένη, αγχωμένη και ανήσυχη, πιθανότατα μια από τις αγαπημένες σου καθημερινές στιγμές είναι όταν ξαπλώνεις στο κρεβάτι σου και χαλαρώνεις μετά από μια μεγάλη μέρα. Αυτό που όμως ίσως να δεν συνειδητοποιείς είναι ότι οι συνήθειες σου πριν από τον ύπνο μπορεί να είναι ο λόγος που η μέρα σας ήταν τόσο περίεργη.

Διάβασε επίσης: Πώς η ερωτική ζωή της μαμάς σου μπορεί να επηρεάσει τη δική σου

Από την ποιότητα του ύπνου σου μέχρι το πόσο σεξ κάνεις, ιδού πώς η νυχτερινή ρουτίνα σου μπορεί να σαμποτάρει και άλλες κατηγορίες της ζωής σου:

1. Λύνεις τα προβλήματα με το σύντροφο σου
Το να μείνεις ξύπνια για να επιλύσεις ένα ζήτημα δε μπορεί μόνο να μπει εμπόδιο στον ύπνο σου, αλλά μπορεί επίσης να σε αγχώσει και να μη σε κάνει να χαλαρώσεις καθόλη τη διάρκεια της νύχτας.

Μια καλύτερη εναλλακτική λύση είναι να πεις "Συμφωνώ στο να διαφωνήσω προς το παρόν", σύμφωνα με τη Sara Stanizai, θεραπεύτρια και ιδιοκτήτρια του Prospect Therapy στο Long Beach της Καλιφόρνια. "Εγγυώμαι ότι δεν θα λύσεις τίποτα αν είσαι εξαντλημένη και ενεργοποιημένη από θυμό,γεμάτη άγχος και πληγωμένα συναισθήματα".

Επικεντρώσου στην ηρεμία σου και στη ξεκούραση σου, για να κάνετε μια πιο παραγωγική συζήτηση το πρωί.

Διάβασε κι αυτό: Πες μου για την ηλικία των γονιών σου -και την υγεία τους- να σου πω πόσα χρόνια θα ζήσεις

2. Δεν ακολουθείς μια σωστή ρουτίνα φροντίδας του δέρματος - ή απλώς χρησιμοποιείς μαντηλάκια προσώπου

Υπάρχουν λίγα πράγματα χειρότερα από το να ξυπνήσεις με άγριο δέρμα γεμάτο σπυράκια, ειδικά το πρωί πριν από μια μεγάλη συνάντηση ή ένα ραντεβού. 

Ακόμα κι αν δεν φοράς μακιγιάζ, θα πρέπει να καθαρίσεις το δέρμα σου από τον ιδρώτα, τα έλαια και τη ρύπανση που συσσωρεύεται καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας. "Εάν είσαι πολύ κουρασμένη ή πεσμένη για να πλύνεις το πρόσωπό σου, κάτι πάει στραβά", δήλωσε ο Stanizai. "Μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι δεν κοιμάσαι αρκετά ή ότι η διάθεσή σου είναι περίεργη."

Μια σωστή ρουτίνα φροντίδας της επιδερμίδας είναι εξίσου καλή για την ψυχική σου υγεία όσο και για την επιδερμίδα σου. Αφιέρωσε 10 λεπτά το βράδυ για να φροντίσεις το πρόσωπό σου με το σωστό τρόπο

3. Γυμνάζεσαι

Κάποιοι από εμάς δεν μπορούν να γυμναστούν ακόμη κι αν τους πληρώσουν. Αν είσαι μια από τους λίγους που ασκούνται σε τακτική βάση, σίγουρα δεν πρέπει να σταματήσεις. Απλά πρέπει να ξέρεις ότι εάν γυμνάζεσαι πολύ αργά το βράδυ, μπορεί να μην πάρετε τον ύπνο που χρειάζεσαι.

"Η άσκηση είναι μια υγιής συνήθεια, αλλά ο χρόνος είναι πολύ σημαντικός. Η άσκηση πολύ αργά μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σου ", λέει η Leslie Fischer, ιδρύτρια του Sustainable Slumber, μιας ιστοσελίδας αφιερωμένης στην παροχή βοήθειας για έναν καλό ύπνο. Ο λόγος, λέει, είναι ότι διαταράσσει τον κιρκαδικό ρυθμό σου.

Είναι καλύτερα να προγραμματίσεις τις προπονήσεις σου το απόγευμα, ή ακόμα καλύτερα το πρωί για παραπάνω ώθεση στη διάθεση και την παραγωγικότητα σου.

4. Καπνίζεις

Δεν χρειάζεται να σου πούμε πόσο κακό είναι το κάπνισμα για την υγεία σου, αλλά πρόκειται για προσωπική σου επιλογή. Εάν όμως πρόκειται να το κάνεις, προσπάθησε να το αποφύγεις πριν πας για ύπνο.

Το κάπνισμα πριν από το κρεβάτι μπορεί να σε δυσκολέψει να κοιμηθείς, καθώς η νικοτίνη είναι διεγερτική, πράγμα που σημαίνει ότι την επόμενη μέρα θα αισθάνεσαι ευερέθιστη. "Δώσε στον εαυτό σου τουλάχιστον δύο ώρες, αν μπορείς", λέει η Fischer.

5. Πίνεις κρασί για να χαλαρώσεις

"Το αλκοόλ μπορεί να σε βοηθήσει να αισθανθείς υπνηλία, αλλά στην πραγματικότητα επηρεάζει αρνητικά τον ύπνο σου", λέει η Dawn Dore-Stites, βοηθός καθηγητή στο Τμήμα Παιδιατρικής και Διαταραχής του Κέντρου Ύπνου στο Πανεπιστήμιο του Michigan.

Συγκεκριμένα, το αλκοόλ επηρεάζει τον κύκλο του ύπνου, κάνοντας μας να ξυπνάμε πιο συχνά και να κάνουμε ένα λιγότερο βαθύ ύπνο. Έτσι, αντί να βασίζεσαι στο αλκοόλ, δοκίμασε να πιεις τσάι από βότανα ή ζεστό γάλα για να χαλαρώσεις.

6. Διαβάζεις και ακούς δυσάρεστες ειδήσεις

Μπορεί το χάζεμα στα κοινωνικά μέσα πριν τον ύπνο να φαίνεται ακίνδυνο, αλλά θα μπορούσε να σου στερεί ένα ξεκούραστο ύπνο.

"Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι εμφανίζουν ορμονικές αλλαγές στον εγκέφαλο όταν περνούν χρόνο στα κοινωνικά μέσα», δηλώνει η Beatrice Tauber Prior, κλινική ψυχολόγος και ιδρύτρια της Harborside Wellbeing στο Cornelius της Βόρειας Καρολίνας. "Ο εγκέφαλος σηματοδοτεί το επινεφρίδιο αδένα να εκκρίνει κορτιζόλη και αδρεναλίνη."

Η ενεργοποίηση της απελευθέρωσης αυτών των "ορμονών του στρες" θα ενισχύσει τα επίπεδα ενέργειας σου - που είναι το τελευταίο πράγμα που θέλεις όταν πηγαίνεις στο κρεβάτι. «Μακροπρόθεσμα, οι αυξήσεις αυτών των ορμονών μειώνουν τη γνώση και μπορούν να αυξήσουν την κατάθλιψη και το άγχος», δήλωσε η Prior. 

Δες και αυτό: 3 πράγματα που δεν πρέπει να ακουμπάς ΠΟΤΕ στο κρεβάτι σου -και γιατί

7. Χρησιμοποιείς το κινητό στο κρεβάτι γενικά

Το μπλε φως που παράγεται από οθόνες όπως το smartphone, έχει αποδειχθεί ότι μας κρατά ξύπνιους και συμβάλλει στην ανάπτυξη σοβαρών ασθενειών όπως η παχυσαρκία και ο καρκίνος του μαστού. Εκτός αυτού, η χρήση του κινητού στο κρεβάτι επηρεάζει εξίσου και τη σεξουαλική ζωή.

"Το κρεβάτι πρέπει να είναι για τον ύπνο και το σεξ, τίποτα άλλο", λέει η Gabrielle Gray, πιστοποιημένη προπονήτρια και διευθύντρια στο στούντιο Maha Rose Center for Healing στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. "Όταν έχεις τη συνήθεια να απαντάς στα μέιλ σου όταν βρίσκεται κάτω από τα σεντόνια, ρυθμίζεις τον οργανισμό σου και τον κάνεις να πιστεύει ότι αυτό είναι ένα μέρος για δουλειά και όχι για ξεκούραση ή σεξ", λέει.

8. Τρως σνακ αργά τη νύχτα

Aν τρως τακτικά κάτι αλμυρό ή γλυκό πριν τον ύπνο σημαίνει ότι αυτές οι θερμίδες είναι πιο πιθανό να αποθηκεύονται ως λίπος αντί να καίγονται για ενέργεια.

Ακόμη και βραχυπρόθεσμα, η κατανάλωση φαγητού πολύ κοντά στον ύπνο μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σου. "Όταν το σώμα εργάζεται για την πέψη των τροφίμων, δεν είναι σε θέση να ξεκουραστεί σωστά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλό ποιοτικά ύπνο", λέει η Gray.

Αυτό το είδες; Midnight Express! Ιδανικά σνακ για τις μεταμεσονύκτιες εξορμήσεις στην κουζίνα

Αντ 'αυτού, προσπάθησε να δώσεις στον εαυτό σου λίγες ώρες μεταξύ του φαγητού και του ύπνου. Αν παρατηρήσεις ότι πεινάς μετά το δείπνο σου, προσπάθησε να προσθέσεις περισσότερες πρωτεΐνες και υγιεινά λίπη στο γεύμα σου.

9. Παραμελείς τα μαλλιά σου

Αν συνήθως κάνεις μπάνιο το βράδυ, αφιέρωσε λίγο χρόνο να στεγνώσεις τα μαλλιά σου μετά το λούσιμο. Ακόμη κι αν βαριέσαι, το να κοιμάσαι με βρεγμένα μαλλιά μπορεί να κάνει πιο δύσκολα τα πράγματα το πρωί.

"Όταν τα βρεγμένα μαλλιά τρίβονται στο μαξιλάρι κατά τη διάρκεια του ύπνου, είναι πολύ πιθανό να σπάσουν», λέει η Brandie Flores, στυλίστρια στο Σαν Αντόνιο του Τέξας. Είναι επίσης σημαντικό να λύσεις τα μαλλιά σου από τον κότσο πριν κοιμηθείς. "Το να αφήσεις το λαστιχάκι μέσα στα μαλλιά σου για τόσες ώρες θα προκαλέσει πολλή ένταση στις τρίχες σου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη θραύση και συνήθως ένα περίεργο λουκ στα μαλλιά σου την επόμενη μέρα ", λέει η Flores.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ