8 τρόποι για να προστατευθείς από γαστρεντερικά προβλήματα στις ημέρες των διακοπών σου | αρμονικη ζωη , υγεία | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΥΓΕΙΑ
13:56
17/7

8 τρόποι για να προστατευθείς από γαστρεντερικά προβλήματα στις ημέρες των διακοπών σου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ένα αναστατωμένο στομάχι ή μια ταλαιπωρημένη κοιλιά εκτός του ότι απαιτούν επιπλέον χρόνο στο μπάνιο, είναι σίγουροι τρόποι για να σου χαλάσουν τις διακοπές που τόσο περίμενες .

«Το ταξίδι είναι έτσι κι αλλιώς 'εκτός' της καθημερινότητάς σου. Μπορεί να μην έχεις τη δυνατότητα να απολαμβάνεις την υγιεινή διατροφή σου. Μπορεί να τρως περισσότερο και να τρως νέα φαγητά σε νέες τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένων και περισσότερων επεξεργασμένων τροφών. Συνεπώς είναι εύκολο να τρως περισσότερο από το κανονικό σε αυτό το σκηνικό, προκαλώντας μεγαλύτερη πίεση στο πεπτικό σου σύστημα από ότι στο σπίτι», δήλωσε στο healthline η Δρ Shilpa Ravella, γαστρεντερολόγος στο NewYork-Presbyterian και στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Columbia.

Είτε ταξιδεύεις αεροπορικώς, είτε με αυτοκίνητο είτε με άλλο τρόπο, η Ravella υποστηρίζει ότι στρεσάρονται το σώμα σου και το πεπτικό σου σύστημα.

Διάβασε επίσης: Δυσκοιλιότητα; 6 τροφές που θα λύσουν το πρόβλημά σου

«Όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορούν να σε κάνουν πιο ευαίσθητη σε γαστρεντερικές διαταραχές ενώ ταξιδεύεις. Μπορεί να εμφανίσεις διάρροια (συμπεριλαμβανομένης της λεγόμενης «διάρροιας του ταξιδιώτη»), δυσκοιλιότητα, καούρα, ναυτία ή φούσκωμα» δήλωσε η Ravella.

Αλλά κανείς δεν θέλει να χάσει χρόνο από ένα ταξίδι για την αντιμετώπιση πεπτικών θεμάτων. Για να διατηρήσεις λοιπόν το γαστρεντερικό σου σύστημα υγιές ενώ ταξιδεύεις, καλό είναι να δώσεις προσοχή στις παρακάτω συμβουλές εμπειρογνωμόνων.

1. Μην τρως πάρα πολύ

Μέρος της διασκέδασης των διακοπών είναι το φαγητό σε νέα εστιατόρια και η δοκιμή νέων νοστιμιών. Ωστόσο, η Ravella συμβουλεύει να αντισταθείς στον πειρασμό να φας πάρα πολύ.

«Η υπερκατανάλωση τεντώνει το στομάχι και η έρευνα έχει διαπιστώσει ότι οι άνθρωποι που παρατρώνε, είναι 10 φορές πιο πιθανό να χρειαστούν έκτακτη ιατρική φροντίδα για απόφραξη τροφίμων», ανέφερε.

2. Να τρως πολλές ίνες

Για να διατηρήσεις τακτικές τις κινήσεις του εντέρου σου, η διατροφολόγος Colleen Webb, λέει να τρως όσες ίνες καταναλώνεις κανονικά στο σπίτι. Οι καλύτερες πηγές ίνας περιλαμβάνουν φρούτα, λαχανικά, καρύδια, σπόρους, δημητριακά ολικής άλεσης και φασόλια.

«Προτίμησε τα μαγειρεμένα λαχανικά και τα αποφλοιωμένα φρούτα για να μειώσεις τον κίνδυνο τροφικής δηλητηρίασης», δήλωσε η Webb στο healthline.

Διάβασε επίσης: Τι συμβαίνει στο σώμα σου αν πίνεις κάθε πρωί ένα ποτήρι νερό με σταφίδες

3. Πίνε πολύ νερό

Η αφυδάτωση είναι μια άλλη σημαντική αιτία δυσκοιλιότητας, για το λόγο αυτό πρέπει να πίνεις πολύ νερό τις ημέρες των διακοπών σου.

«Αλλά θα πρέπει να είσαι σίγουρη ότι το νερό είναι ασφαλές για να το πιεις», δήλωσε η Webb. «Προτίμησε το εμφιαλωμένο νερό εάν υπάρχει κάποια αμφιβολία σχετικά με την ασφάλειά του. Και απόφυγε τα παγάκια σε μέρη όπου το νερό δεν είναι ασφαλές. Το μολυσμένο νερό θα διαταράξει το έντερο σου».

4. Επίλεξε με προσοχή τα ποτά

Η υπερκατανάλωση ποτών που περιέχουν πολλή ζάχαρη, καφεΐνη ή αλκοόλ μπορεί να ερεθίσει το γαστρεντερικό σύστημα, ειδικά σε άτομα που έχουν ευαίσθητα στομάχια.

«Ο καφές και το αλκοόλ μπορούν να επιταχύνουν την πέψη, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερος χρόνος για τα έντερα να απορροφήσουν το νερό, προκαλώντας διάρροια», αναφέρει η Ravella.

5. Αγόρασε προμήθειες από τα τοπικά καταστήματα

Για να ξεκουράσεις το στομάχι σου από το εστιατόριο και τα επεξεργασμένα τρόφιμα, αγόρασε φρέσκα τρόφιμα από τις κοντινές αγορές σε περίπτωση που είναι εφικτό να μαγειρέψεις στο δωμάτιο ή το ξενοδοχείο σου.

«Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μάθεις μια άλλη διατροφική κουλτούρα, να κερδίσεις χρήματα και να κάνεις ένα διάλειμμα από το φαγητό έξω», ανέφερε η Webb.

Διάβασε και αυτό: Πρήζονται τα πόδια και οι αστράγαλοί σου; Ιδού τι μπορεί να σημαίνει αυτό

7. Πλύνε τα χέρια σου πριν το φαγητό

Πριν το φαγητό, πλύνε καλά τα χέρια σου με σαπούνι και νερό για να αποφύγεις τη διάδοση μικροβίων και ασθενειών. Η Mayo Clinic προτείνει να πλένεις τα χέρια σου με τον ακόλουθο τρόπο:

  • Χρησιμοποίησε ζεστό ή κρύο τρεχούμενο νερό για να βρέξεις τα χέρια σου.
  • Βάλε στη χούφτα σου σαπούνι (υγρό, στερεό ή σε σκόνη) και ξέπλυνε καλά.
  • Τρίψε τα χέρια σου, παλάμη με παλάμη, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα. Καθάρισε καλά όλα τα μέρη του χεριού σου, συμπεριλαμβανομένου και του πίσω μέρους, μεταξύ των δακτύλων και κάτω από τα νύχια.
  • Ξέπλυνε
  • Χρησιμοποίησε μια καθαρή πετσέτα για να στεγνώσεις τα χέρια σου.
  • Χρησιμοποίησε την πετσέτα για να κλείσεις τη βρύση.

8. Παρε μαζί σου φάρμακα

Η Ravella λέει ότι φάρμακα, όπως τα αντιόξινα, μπορούν να βοηθήσουν στην καούρα. Για τη συμπτωματική αντιμετώπιση της διάρροιας του ταξιδιώτη, λέει ότι το υποσαλικυλικό βισμούθιο και η λοπεραμίδη, μπορεί να είναι μια καλή ιδέα.

«Όσον αφορά τα αντιβιοτικά, είναι σημαντικό να δεις πρώτα έναν γιατρό πριν από τη λήψη αντιβιοτικών ή άλλων φαρμάκων για συμπτώματα γαστρεντερικών διαταραχών» δήλωσε η Ravella.

«Να επισκεφθείς οπωσδήποτε έναν γιατρό αν έχεις πιο σοβαρά συμπτώματα ή συμπτώματα για άμεση επέμβαση, όπως πυρετό, αιματηρή διάρροια, αιματηρό εμετό, σοβαρό κοιλιακό άλγος ή γαστρεντερικά συμπτώματα που δεν υποχωρούν», ανέφερε.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ