Ψυχοθεραπεία: Τι να κάνεις όταν δε ξέρεις τι να συζητήσεις σε μια συνεδρία | αρμονικη ζωη , ευ ζην , ψυχολογια | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
8:00
20/10

Ψυχοθεραπεία: Τι να κάνεις όταν δε ξέρεις τι να συζητήσεις σε μια συνεδρία

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Αυτές οι στιγμές είναι πιο σημαντικές απ'όσο νομίζεις 

Η ψυχοθεραπεία μπορεί μερικές φορές να μοιάζει με μια μυστηριώδη διαδικασία. Σίγουρα έχεις αναρωτηθεί τι να συζητήσεις κατά τη διάρκεια της συνεδρίας τουλάχιστον μία φορά. Παρόλο που η διαδικασία του καθενός είναι λίγο διαφορετική, υπάρχει ένα φαινόμενο που είναι πρακτικά καθολικό: Να προσπαθείς να σκεφτείς τι να συζητήσεις.

Παγκόσμια Μέρα Ψυχικής Υγείας: Ας μας φροντίσουμε - Συμβουλές ζωής για κάτι που, είτε το πιστεύουμε είτε όχι, μας αφορά όλους το ίδιο

Όλοι έχουμε χαρούμενες και δυσάρεστες περιόδους, οπότε οι συνεδρίες σου πιθανότατα θα αντικατοπτρίζουν αυτό. Ορισμένες συζητήσεις μπορεί να φανούν πραγματικά χρήσιμες, ενώ άλλες μπορεί να είναι απλώς ενημερωτικές. Η σιωπή δεν είναι απαραιτήτως κακή (και μπορεί ακόμη και να βοηθά μερικές φορές), αλλά η μετάβαση στη θεραπεία απαιτεί σημαντική δέσμευση χρόνου, συναισθηματικής ενέργειας και χρημάτων. Είναι λογικό να θέλεις να κάνεις τις συνεδρίες σου πιο παραγωγικές, και υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείς να διαμορφώσεις τη συνομιλία όταν δεν ξέρεις για τι να μιλήσεις.

Πρώτον, σκέψου τι σε μπλοκάρει ψυχολογικά
Εάν κάνεις κενά κατά τη διάρκεια των συνεδριών και αυτό σε ενοχλεί, σκέψου πόσο συχνά συμβαίνει αυτό και παρατήρησε τυχόν μοτίβα που έχεις, λέει ο κλινικός ψυχολόγος και επίκουρος καθηγητής στο Touro College & University System Dr. Steven Pirutinsky. Μπορεί να υπάρχουν εβδομάδες όπου αναλύεις και ανακαλύπτεις πολλά σε κάθε συνεδρία και αισθάνεσαι κουρασμένη από το συναισθηματικό βάρος όταν μιλάς για επώδυνα θέματα. Αυτή είναι μια πολύ διαφορετική κατάσταση από τη σιωπή επειδή δεν αισθάνεσαι άνετα να συζητήσεις ή επειδή έχεις πρόβλημα να εκφραστείς.

Στην αρχή της θεραπείας, είναι συνήθως δύσκολο να είσαι ευάλωτη και να μιλάς για άβολα ή επώδυνα πράγματα. Μπορεί να χρειαστείς λίγο χρόνο για να γνωρίσεις καλύτερα τον/ην θεραπευτή σου και μπορεί να πάρει αρκετές συνεδρίες για να μιλήσεις για φαινομενικά μικρά θέματα πριν προχωρήσεις σε πιο σοβαρά. "Είναι εντάξει να αναφέρεις κάτι που δεν είναι κρίσιμο ή να καθίσεις ήσυχα στην παρέα ενός θεραπευτή. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι σύνδεσης με ανθρώπους", λέει ο Pirutinsky.

Για παράδειγμα, αν σκέφτεσαι κάτι που προκαλεί πολλά συναισθήματα, όπως ένα παρελθοντικό τραύμα ή την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου, μπορεί να δυσκολεύεσαι να το αναφέρεις. Ομοίως, εάν είχες αρκετές εβδομάδες πολύ δύσκολων συνεδριών, ίσως δυσκολευτείς να συνεχίσεις αυτές τις συζητήσεις και χρειάζεσαι διάλειμμα.

Άλλες φορές, μπορεί να πιστεύουμε ότι τα προβλήματά μας δεν είναι αρκετά σημαντικά για θεραπεία, λέει η Nicole Johnson, ψυχολόγος και καθηγήτρια στο πρόγραμμα συμβουλευτικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Lehigh. "Οι άνθρωποι ελαχιστοποιούν τη δική τους ταλαιπωρία και τον πόνο τους". Επομένως, εάν συγκρατείσαι επειδή ανησυχείς ότι ο θεραπευτής σου θα κρίνει τα προβλήματά σου, θυμήσου ότι είναι εκεί για να σε βοηθήσει να επεξεργαστείς ό, τι θέλεις να συζητήσεις. "Αυτό που οι ασθενείς πιστεύουν ότι είναι το πιο σημαντικό είναι αυτό που νομίζω ότι είναι το πιο σημαντικό", λέει η Johnson.

Η σιωπή κατά τη διάρκεια της συνεδρίας μπορεί επίσης να συμβεί όταν απλά δεν είχες κάποια σημαντικά γεγονότα από την τελευταία σου συνεδρία ή εάν έχεις προχωρήσει στο σημείο όπου χρησιμοποιείς μερικές από τις δεξιότητες που έμαθες στη θεραπεία για να επεξεργαστείς τα πράγματα μόνη σου. 

Η ψυχολογική μέθοδος που θα σε βοηθήσει να καταλάβεις γιατί δεν αισθάνεσαι καλά

Να είστε ειλικρινής για ό, τι σκέφτεσαι
Ενημέρωσε τον θεραπευτή σου για πώς αισθάνεσαι και πάρτε το από εκεί.  Εάν έχεις συνεχώς πρόβλημα να μιλήσεις στη θεραπεία, αυτό μπορεί να είναι μια ευκαιρία να αναρωτηθείς εάν ο θεραπευτής σου ταιριάζει. Υπάρχουν διαφορετικά θεραπευτικά στυλ, οπότε είναι πιθανό να σου ταιριάζει μια διαφορετική προσέγγιση. Ο θεραπευτής σου μπορεί να εργαστεί για να προσαρμόσει τις μεθόδους του σε εσένα ή να σε βοηθήσει να βρεις κάποιον άλλο. 

Πολλές φορές οι άνθρωποι ξεκινούν τη θεραπεία όταν έχουν πολλά να δουλέψουν. Αλλά αφού έχεις δουλέψει συγκεκριμένα θέματα (για παράδειγμα, τη διαχείριση του εργασιακού άγχους), μπορεί να αισθανθείς ότι δεν έχεις τίποτα να συζητήσεις. Αυτό μπορεί να είναι μια καλή ευκαιρία για να εξερευνήσεις και να επεξεργαστείς βαθύτερους τομείς, όπως προβλήματα αυτοεκτίμησης ή προηγούμενα τραύματα. 

Μια "ήσυχη" συνεδρία μπορεί επίσης να είναι μια ευκαιρία για δημιουργία ή επανεκτίμηση στόχων. "Μερικές φορές η σιωπή δείχνει ότι έχεις πετύχει κάποια πράγματα. Είτε ήρθε η ώρα να επικεντρωθείς σε νέους στόχους είτε να ενσωματώσεις νέες μεθόδους για να επιτύχετε τους στόχους σου, λέει ο Pirutinsky.

Πειραματίσου με τρόπους να ζωντανέψεις τη συζήτηση
Μπορείς να προετοιμαστείς για τη συνάντησή σου, όπως για παράδειγμα, καθ 'όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, να παρακολουθείς τα πράγματα που συμβαίνουν, να κρατήσεις σημειώσεις και να τις φέρεις μαζί σου στη συνεδρία. 

Κάθε φορά που αισθάνεσαι κολλημένη στη μέση μιας συνεδρίας, μπορείς να πεις κάτι όπως: "Δεν ξέρω για τι να μιλήσω, οπότε θα αφιερώσω μια στιγμή να σκεφτώ πώς αισθάνομαι". Στη συνέχεια, κλείσε τα μάτια και παρατήρησε το πώς αισθάνεσαι εκείνη τη στιγμή - και αν έχεις ένταση - και συζήτησε ό, τι συναισθήματα παρατηρήσεις με τον θεραπευτή σου.

Θυμηθείτε ότι η πρόοδος δεν είναι άμεση. Ορισμένες συνεδρίες μπορεί να φαίνονται απρόσκοπτες και μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος προτού παρατηρήσεις οποιεσδήποτε αλλαγές ή αισθανθείς ότι έχεις αποκτήσει διορατικότητα. 



 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ