Πώς να σταματήσεις να κάνεις αρνητικές σκέψεις και να σκέφτεσαι προηγούμενες εμπειρίες | αρμονικη ζωη , ευ ζην , ψυχολογια | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
8:00
27/10

Πώς να σταματήσεις να κάνεις αρνητικές σκέψεις και να σκέφτεσαι προηγούμενες εμπειρίες

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Εάν το να μένεις σε κακές στιγμές σε παρασύρει προς τα κάτω, ήρθε η ώρα να αναλάβεις δράση

Έχεις βιώσει ποτέ μια στιγμή και συνειδητοποιείς ότι είναι κάτι που θα το σκέφτεσαι ξανά και ξανά τα επόμενα χρόνια; Θα μπορούσε να είναι μια μικρή στιγμή όπως το να σκοντάψεις μπροστά σε κόσμο ή να πεις το λάθος πράγμα σε ένα εργασιακό meeting. Αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι ένας έντονος καβγάς με ένα αγαπημένο σου πρόσωπο, μια συζήτηση που οδήγησε σε χωρισμό ή να κάνεις μια επιλογή καριέρας για την οποία μετανιώνεις. 

Μήπως είσαι ιδιαίτερα ευαίσθητο άτομο;

 

Εάν διανύεις μια περίοδο όπου δεν μπορείς να σταματήσεις να βυθίζεσαι στο παρελθόν νοητικά, διάβασε παρακάτω τις συμβουλές των ειδικών για να ξεπεράσεις αυτές τις σκέψεις:

Απόσπαση της προσοχής και πρόκληση
Πρόσεξε πότε αρχίζεις να κινείσαι διανοητικά και απόσπασε αμέσως την προσοχή σου με μια πιο υγιή συνήθεια όπως μια βόλτα ή μια τηλεφωνική κλήση με μια φίλη. Στη συνέχεια, αμφισβήτησε αυτές τις σκέψεις ρωτώντας τον εαυτό σου εάν σε βοηθούν με οποιονδήποτε τρόπο.

Σταμάτησε τις σκέψεις σου
Χρησιμοποίησε κυριολεκτικές τεχνικές διακοπής της σκέψης. Μπορείς απλώς να επαναλαμβάνεις τη φράση "σταμάτα, σταμάτα, σταμάτα" και μετά να αναγκάσεις το μυαλό σου να πάει σε μια από τις αγαπημένες σου αναμνήσεις. Πες στον εαυτό σου αυτή την ιστορία με όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να θυμηθείς και θα βγάλεις τον εγκέφαλό σου από αυτό το κομμάτι ανησυχίας.

Εξωτερίκευσε λεκτικά αυτό που έχεις στο μυαλό σου
Μίλησε με ένα μέλος της οικογένειας σου, μια φίλη σου ή τον/την ψυχολόγο σου για αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Αυτό όχι μόνο θα κάνει τις σκέψεις λιγότερο τρομακτικές, αλλά θα σε κάνει να αισθάνεσαι λιγότερο μόνη, λιγότερη ντροπή και θα κάνεις έναν απαραίτητο έλεγχο πραγματικότητας για το τι συμβαίνει.

Αναρωτήσου εάν υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις
Αποφάσισε εάν πρέπει να αναλάβεις δράση. Αν ναι, ξεκίνησε από κάπου απλά και πάρτο από εκεί. Εάν όχι, αυτό είναι ένα σημάδι ότι οι σκέψεις σου δεν σε εξυπηρετούν. Μερικές φορές το μυαλό μας αναδεικνύει πράγματα από το παρελθόν γιατί πρέπει να αναλάβουμε δράση για αυτά, αλλά αν δεν χρειάζεται καμία ενέργεια, τότε αυτές οι σκέψεις δεν είναι πραγματικά χρήσιμες, είναι απλώς περισσότερος θόρυβος στο παρασκήνιο που δεν αξίζει την προσοχή σου.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ