Πώς να είσαι πιο υπομονετική με τον εαυτό σου | αρμονικη ζωη , ευ ζην , ψυχολογια | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
8:00
5/11/2021

Πώς να είσαι πιο υπομονετική με τον εαυτό σου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Οι στρατηγικές που μπορούν να σε βοηθήσουν να φέρεσαι πιο ευγενικά στον εαυτό σου 

Είναι μια κοινή αλήθεια πως ο σύγχρονος τρόπος ζωής μας κάνει να είμαστε εξαντλημένες και να ζούμε συνεχώς με το άγχος του αγνώστου. Μάλιστα, για τους φιλόδοξους επαγγελματίες ή όσους φοβούνται πως θα χάσουν τη δουλειά τους, η απόδοση είναι ζωτικής σημασίας. Έτσι, όταν μια μη παραγωγική μέρα μετατρέπεται σε μια εβδομάδα αναβλητικότητας, μπορεί να αισθάνεσαι απογοητευμένη με τον εαυτό σου.

Αν και φυσιολογικό, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ένας από τους παράγοντες που συνεισφέρουν στη βέλτιστη ψυχική υγεία είναι να διαθέτουμε τα εργαλεία για να αντιμετωπίσουμε τέτοιες προκλήσεις, λέει η συγγραφέας και θεραπεύτρια γάμου και οικογένειας Jenny Black. 

Όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν από το πρώτο σου ραντεβού σε ψυχολόγο

 

Αντί να πιέζεις τον εαυτό σου, εφάρμοσε τις παρακάτω στρατηγικές από ειδικούς ψυχικής υγείας και επιχειρηματίες που δίνουν προτεραιότητα στην τέχνη της υπομονής:

Χρησιμοποίησε το ημερολόγιο σου για να ορίσεις όρια
Ένας από τους μεγαλύτερους λόγους που πολλά άτομα αναστατώνονται εύκολα όταν δεν είναι σε θέση να διατηρήσουν τη δημιουργική αντοχή τους κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι επειδή έχουν "καεί" εγκεφαλικά. Εξάλλου, είναι σημείο των καιρών πως υπάρχει μια υποκείμενη πίεση να είμαστε ενεργοί και διαθέσιμοι 24/7. Ο ρεαλιστικός καθορισμός ορίων θα σου δώσει μια ιδέα του πώς πρέπει να κινηθείς και θα σου επιτρέψει να κάνεις διαλείμματα. Αν για παράδειγμα ξέρεις ότι έχεις επιπλέον χρόνο θα σου επιτρέψει να πάρεις μια βαθιά ανάσα, να ανασυνταχθείς, να πας μια βόλτα και να επιστρέψει στον υπολογιστή με μια ανανεωμένη προοπτική. Κάνε μια παύση για να επαναξιολογήσεις τους στόχους και τα χρονοδιαγράμματα σου εάν το πρόγραμμά σου παρεμβαίνει σε πράγματα που έχουν πραγματικά σημασία στη ζωή σου, όπως τη συναισθηματική και σωματική σου υγεία και τις σχέσεις σου με τους ανθρώπους που σε αγαπούν.

 

Επαναπροσδιόρισε το πώς μοιάζει η επιτυχία
Είναι απαραίτητο να επαναπροσδιορίσεις το τι σημαίνει επιτυχία για εσένα. Μερικές φορές, η επιτυχία είναι να περάσεις μια μέρα φαινομενικά ατελείωτων συσκέψεων και άλλες μέρες, το να διαγράψεις μερικά από τα πράγματα που είχες γράψει στη λίστα υποχρεώσεών σου. Το να είσαι σκληρή με τον εαυτό σου και να ασκείς πίεση για να πετύχεις μη ρεαλιστικούς στόχους δεν πρόκειται να σε βοηθήσει να πετύχεις.

Μίλα όμορφα και δέιξε συμπόνια στον εαυτό σου
Υπάρχει μια εσωτερική φωνή στο κεφάλι σου που είναι πάντα ανυπόμονη; Αν ναι, είναι λογικό να νιώθεις απογοήτευση και ανυπομονησία, λέει η ψυχοθεραπεύτρια Meg Gitlin. Ενώ ορισμένοι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη προδιάθεση για ανυπομονησία, είναι κάτι που μπορεί να αντιμετωπιστεί καλλιεργώντας πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι ο τρόπος που μιλάς στον εαυτό σου και η γλώσσα που επιλέγεις όταν περνάς δύσκολες στιγμές. Για παράδειγμα, αντί να πεις "Είμαι τόσο αργή, αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει ήδη", πες "Αυτό παίρνει περισσότερο χρόνο από όσο θα ήθελα, αλλά δεν πειράζει γιατί θέλω να το κάνω καλά".

Αποδέξου την καθυστέρηση αντί να της αντιστέκεσαι
Ίσως δεν έλαβες την προαγωγή ή την αύξηση που περίμενες ή δεν μπόρεσες να προσανατολίσεις την επιχείρησή σου τόσο αποτελεσματικά όσο ήλπιζες. Μπορεί αυτά να σου φαίνονται τρομακτικά, αλλά η επαναδιατύπωση του τρόπου με τον οποίο το σκέφτεσαι μπορεί να δημιουργήσει υπομονή, λέει η ψυχολόγος Natalie Underdown. Για να το κάνεις αυτό, προτείνει να κάνεις στον εαυτό σου ερωτήσεις όπως:

Πώς μπορώ να αξιοποιήσω στο έπακρο αυτόν τον χρόνο;
Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτό που βιώνω αυτήν τη στιγμή για να αναπτυχθώ;
Πώς μπορώ να το επιτρέψω να με κάνει πιο δυνατή για να αποκτήσω αυτό που πραγματικά θέλω;
 

Γιόρτασε την πρόοδο σου - όσο μικρή κι αν είναι
Είναι εύκολο να απογοητευτείς με τον εαυτό σου όταν χρειάζεται περισσότερος χρόνος από τον αναμενόμενο για να φτάσεις σε έναν συγκεκριμένο στόχο που έχεις θέσει για τον εαυτό σου. Σκέψου την πρόοδο που έχεις σημειώσει, αντί να απογοητεύεσαι για το πόσο μακριά πρέπει να πας ακόμα πριν φτάσεις στον τελικό στόχο σου. Κάθε πρόοδος ή βελτίωση, όσο μικρή κι αν είναι, είναι μια νίκη. Μην τα υποτιμάς.

Προσδιόρισε το τι σε κάνει να απογοητεύεσαι
Όλοι έχουμε διαφορετικά εναύσματα που μας οδηγούν στην απογοήτευση και συχνά αποτελούν πηγή των συνηθειών του τρόπου ζωής μας, λέει ο Steven Starks, ανώτερος διευθυντής προγραμμάτων και λειτουργιών παροχής συμβουλών σταδιοδρομίας στο The University of Phoenix. "Παρατήρησε το πότε αρχίζεις να αισθάνεσαι άγχος, ώστε να μπορείς να εντοπίσεις την απογοήτευση σου πριν αυτή κλιμακωθεί. Εξίσου σημαντικό είναι να αναγνωρίσεις τις στιγμές στις οποίες αισθάνεστε άφθονη υπομονή, ώστε να μπορείς να εντοπίσεις και να επαναλάβεις τις συνθήκες που το επέτρεψαν να συμβεί".

Να θυμάσαι πως η απάντηση δεν είναι η υπερβολική δουλειά
Πολλοί άνθρωποι κάνουν το λάθος να ανταποκρίνονται σε μια αργή περίοδο στην παραγωγικότητά τους αναγκάζοντας τον εαυτό τους να κάνει υπερωρίες. Αυτό συνήθως έχει το αντίθετο αποτέλεσμα και μπορεί να οδηγήσει σε έντονη εξάντληση γρήγορα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Jason Myers, ανώτερο στέλεχος στο The Content Factory, ενθαρρύνει τους επαγγελματίες να κάνουν ένα βήμα πίσω από την καθημερινότητα και να δουν την εργασία σας ως μέσο όρο σε μια πιο εκτεταμένη κλίμακα.
"Το να εργάζεσαι πιο σκληρά δεν είναι το ίδιο με το να δουλεύεις πιο έξυπνα, ειδικά αν η σκληρότερη δουλειά σου έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση της υγείας, των σχέσεων ή της ποιότητας ζωής σου", λέει. 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ