Οι πρακτικές για φυσική αύξηση των επιπέδων της κάθε ορμόνης για χαρούμενα συναισθήματα | αρμονικη ζωη , ευ ζην , ψυχολογια | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
8:00
8/11/2021

Οι πρακτικές για φυσική αύξηση των επιπέδων της κάθε ορμόνης για χαρούμενα συναισθήματα

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Όσα μπορείς να κάνεις σήμερα για να αυξήσεις τα επίπεδα αυτών των πολύ χρήσιμων ορμονών 

Ως ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Daybreaker —μιας εταιρείας που βασίζεται στην ιδέα της νηφάλιας, προκαλούμενης από τον χορό ευφορίας— η Radha Agrawal γνωρίζει μερικά βασικά πράγματα για το αίσθημα χαράς. " Υπάρχουν μερικές πρακτικές οι οποίες ενεργοποιούν μερικές ορμόνες και μπορούν να μας δώσουν χαρά". Ουσιαστικά, αυτές οι ορμόνες λειτουργούν ως νευροδιαβιβαστές, στέλνοντας θετικά σήματα ευτυχίας στον εγκέφαλο - και είναι πιθανό να αυξήσεις τα επίπεδά σε καθεμία από αυτές. 

Οι απλοί τρόποι να εξασκήσεις την αυτο-φροντίδα κάθε μέρα (επειδή το αξίζεις)

 

Ακολουθούν οι πρακτικές χαράς που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν καθεμία από τις ορμόνες της ευτυχίας:

Τραγούδι στο ντους: Ντοπαμίνη
Γνωστή για τη σημαντική αναζωογονητική της δράση, η ντοπαμίνη παράγει το συναίσθημα ευτυχίας που μπορεί να νιώθεις όταν αναπολείς, ζεις ή προσδοκάς κάτι υπερ-ικανοποιητικό. Για να ανανεώσεις τα επίπεδά σου, η Agrawal προτείνει να τραγουδήσεις τους στίχους του αγαπημένου σου τραγουδιού στο ντους— κυρίως επειδή η ακουστική σε κάνει λιγότερο πιθανό να αρχίσεις να αυτοαναλύεις τις τραγουδιστικές σου ικανότητες. "Το να ακούς και να βιώνεις τις δονήσεις της δικής σου φωνής μπορεί να τονώσει τα συναισθήματα χαράς, αλλά επίσης, το τραγούδι στο ντους είναι μια πρακτική θάρρους και επικοινωνίας".

Αυτο-μασάζ: Οκυτοκίνη
Μπορεί να γνωρίζεις την ωκυτοκίνη ως την ορμόνη της αγκαλιάς επειδή συχνά προέρχεται από την ανθρώπινη σύνδεση ή το άγγιγμα και τείνει να προκαλεί συναισθήματα αγάπης, ασφάλειας και άνεσης. Αλλά δεν χρειάζεσαι απαραίτητα άλλο άτομο για να αυξήσει τα επίπεδά της, λέει η Agrawal, η οποία συνιστά απαλό μασάζ στον εαυτό σου, εστιάζοντας στο πρόσωπο.

"Πάρε τους δείκτες σου και ξεκίνησε από το κεντρικό σημείο των φρυδιών σου, προχωρώντας προς τους κροτάφους, στους οποίους μπορείς να κάνεις μασάζ σε μικρούς κύκλους", λέει. Η άλλη επιλογή είναι να αγκαλιάσεις τον εαυτό σου σταυρώνοντας τα χέρια και σφίγγοντας τους ώμους σου και μετά κουνώντας τα χέρια σου προς τα κάτω για περίπου επτά έως 15 δευτερόλεπτα.

Ψεύτικο χαμόγελο: Σεροτονίνη
Ίσως η πιο διάσημη από τις ορμόνες της χαράς για τη δημιουργία μιας αίσθησης συνολικής ευτυχίας και ικανοποίησης είναι η σεροτονίνη, η οποία συνδέεται με ένα πλήθος σωματικών λειτουργιών πέρα ​​από την τόνωση της ευτυχίας, όπως η ενίσχυση της πεπτικής διαδικασίας και η μεσολάβηση της αρτηριακής πίεσης. 

Το να περνάς χρόνο στην ηλιοφάνεια έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει τα επίπεδα σεροτονίνης.Εναλλακτικά, μπορείς να ξεγελάσεις τον εαυτό σου σε μια πιο χαρούμενη αντίληψη του κόσμου με ένα ψεύτικο χαμόγελο. Απλώς χαμογέλασε για περίπου πέντε έως επτά δευτερόλεπτα, και συνήθως, αυτό θα μετατραπεί σε ένα αληθινό χαμόγελο ή ένα γέλιο, το οποίο μπορεί να αρχίσει να απελευθερώνει σεροτονίνη ταυτόχρονα.

Χορός: Ενδορφίνες
Μπορεί να συσχετίσει κανείς τις ενδορφίνες με την αδρεναλίνη του δρομέα, και ενώ μπορείς σίγουρα να κάνεις τρέξιμο για να βοηθήσεις στην απελευθέρωση περισσότερων από αυτές, οποιοσδήποτε τύπος σωματικής δραστηριότητας που τροφοδοτεί την καρδιά σου είναι επίσης αποτελεσματικός. Το κλειδί είναι να κάνεις κάτι κατά τη διάρκεια του οποίου ο εγκέφαλός σου μπορεί να συντονιστεί πλήρως.

"Βρες έναν καθρέφτη, επίλεξε ένα τραγούδι που αγαπά και κάνε ένα χορευτικό πάρτι ενώ παρακολουθείς τον εαυτό σου", προτείνει η Agrawal. 

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ