Έχεις κακές συνήθειες; Ιδού πώς θα τις σταματήσεις | αρμονικη ζωη , ευ ζην , ψυχολογια | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
18:00
28/11

Έχεις κακές συνήθειες; Ιδού πώς θα τις σταματήσεις

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Είτε πρόκειται για το κάπνισμα είτε για την κακή διατροφή, αυτά είναι τα βήματα για να κάνεις πιο υγιεινές επιλογές

Όλοι μας έχουμε μια κακή συνήθεια (ή και περισσότερες) που θα θέλαμε να σταματήσουμε. Είτε συνηθίζεις να "πειράζεις" το δέρμα σου και να μην το αφήνεις να ηρεμήσει, είτε τρως κάτι γλυκό μετά από κάθε γεύμα, τα καλά νέα είναι ότι μπορείς να σταματήσεις να το κάνεις.

Δες και αυτό: Oι 5 αγαπημένες καθημερινές συνήθειες που έβαλα στη ζωή μου και δεν αλλάζω με τίποτα!

Για να σταματήσεις μια κακή συνήθεια, θα πρέπει να δημιουργήσεις μια συνήθεια αντικατάστασης. Πώς μπορείς να το κάνεις αυτό; Πρώτον, κράτησε τα πράγματα απλά. Όσο περισσότερα βήματα πρέπει να κάνεις για μια ανταμοιβή, τόσο πιο δύσκολο είναι να γίνει συνήθεια. 

Το πιο σημαντικό, είναι ότι αυτή η συνήθεια πρέπει να είναι προσβάσιμη, ώστε να μπορείς να ενεργήσεις πάνω σε αυτήν κάθε φορά που έχεις την ανάγκη. Αν, για παράδειγμα, προσπαθείς να αποφύγεις να φας ένα γλυκό σνακ μόλις φτάσεις στο σπίτι σου, μην πιέσεις τον εαυτό σου να διαβάσει ένα βιβλίο - αντ'αυτού, προσκάλεσε μια φίλη στο σπίτι σου. Εκτός, φυσικά, αν το βιβλίο σου προσφέρει την ίδια συναισθηματική ηρεμία όπως ένα γλυκό.

Αυτό το είδες; 10 μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές που μπορούν να σε βοηθήσουν να απαλλαγείς από το άγχος

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η δημιουργία μιας νέας συνήθειας μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μόλις 18 ημέρες, αν και το χρονικό πλαίσιο εξαρτάται από το από πόσα βήματα αποτελείται η συμπεριφορά, πόσο καλή είναι η ανταμοιβή και πόση πειθαρχία έχεις.

Αυτά είναι τα απλά βήματα για να σταματήσεις μια κακή συνήθεια:

1. Κάνε αλλαγές
Το να αλλάξεις το περιβάλλον σου μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμο όταν βρίσκεσαι στη διαδικασία δημιουργίας μιας νέας συνήθειας, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει απλά να βάλεις τα δελεαστικά τρόφιμα στο πίσω μέρος του ντουλαπιού σου.

Δες και αυτό: H 30λεπτη πρωινή ρουτίνα που θα σε κάνει πιο ευτυχισμένη και χαλαρή

2. Πάρε το χρόνο σου
Δώσε στον εαυτό σου ένα ρεαλιστικό πλαίσιο χρόνου για να κόψεις μια κακή συνήθεια. Μείνε μακριά της για δύο μέρες, δώσε στον εαυτό σου μια ελεύθερη μέρα και την επόμενη φορά προσπάθησε να περάσεις τρεις μέρες χωρίς αυτήν.

3. Πες το σε μια φίλη σου
Μπορεί να ακούγεται κλίσε και να μην φαίνεται αρκετό για να σε κάνει να φτάσεις τους στόχους σου, αλλά οι ειδικοί λένε ότι τα καλά λόγια και οι λέξεις επιβράβευσης μπορεί να είναι πολύ δυνατά και αρκετά για να σε κρατήσουν σε καλό δρόμο.