Αντιμετωπίζεις άγχος ανεργίας; Δες πώς να το διαχειριστείς | αρμονικη ζωη , ευ ζην , ψυχολογια | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
8:00
12/1

Αντιμετωπίζεις άγχος ανεργίας; Δες πώς να το διαχειριστείς

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Πώς να διατηρήσεις τη ψυχραιμία σου και να ελέγξεις την κατάσταση

Η απώλεια της εργασίας είναι μια από τις πιο αγχωτικές εμπειρίες που μπορούμε να βιώσουμε, καθώς εκτός από τους οικονομικούς λόγους, μπορεί επίσης να επηρεάσει σημαντικά τη διάθεσή, τις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους και τη συνολική ψυχική μας υγεία.

Δες και αυτό: Τρως συνέχεια λόγω καραντίνας; Διάβασε αυτό

 

Μην ξεχνάς πως, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του COVID-19, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν χάσει όχι μόνο τις δουλειές τους αλλά και τις επιχειρήσεις τους. Παρακάτω, θα βρεις τα βήματα για να αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση και να ετοιμαστείς για μια νέα αρχή, με αισιοδοξία:

 

Αντιμετώπισε τα συναισθήματά σου

Η εύκολη δίοδος μακριά από μια στενάχωρη ψυχολογικά κατάσταση, είναι να στραφείς σε κακές και ανθυιγιεινές συνήθειες, οι οποίες όμως το μόνο που θα σου προσφέρουν είναι βραχυπρόθεσμη ανακούφιση. Αναγνώρισε τα συναισθήματα σου - αυτό είναι το πιο πρώτο και πιο σημαντικό βήμα στην αντιμετώπιση της κατάστασης.

Απόφυγε να γίνεις αυστηρή με τον εαυτό σου 

Όσο άσχημα κι αν αισθάνεσαι, γεμίσεις τον εαυτό σου κατηγορίες και ανοχές, διώξε κάθε αρνητική σκέψη για τον εαυτό σου και μείνε σε σκέψεις όπως "Έχασα τη δουλειά μου λόγω της πανδημίας" και όχι επειδή ήσουν ανεπαρκής.

Μίλα με φίλους

Μια λογική και αναμενόμενη αντίδραση σε μια τέτοια στιγμή μπορεί να είναι να απομακρυνθείς από τους φίλους σου. Ωστόσο, είναι σημαντικό να διατηρήσεις - και ίσως και να εντείνεις - τις κοινωνικές σου επαφές, ειδικά με άτομα που είναι καλοί ακροατές.

Αυτό το είδες; Πώς να κάνεις τη σωστή για εσένα επιλογή ψυχολόγου

 

Διατήρησε μια καθημερινή ρουτίνα

Όταν σταματάμε να εργαζόμαστε, είναι πολύ εύκολο να σταματήσουμε τη ρουτίνα μας και να βγούμε τελείως εκτός του συνηθισμένου μας προγράμματος. Αντιμετώπισε την αναζήτηση εργασίας σαν μια δουλειά από μόνη της, βάλε ξυπνητήρι και όρισε  με κανονικές ώρες άσκησης και δικτύωσης. Ακολουθώντας ένα καθορισμένο πρόγραμμα θα σας βοηθήσει να είστε πιο αποτελεσματικοί και παραγωγικοί.

Εστίασε σε όσα μπορείς να ελέγξεις

Αντί να αναλώνεσαι ανησυχώντας για πράγματα που βρίσκονται εκτός του ελέγχου σου, εστίασε σε όσα μπορείς να ελέγξεις, όπως το να μάθεις νέες δεξιότητες, να φτιάξεις το βιογραφικό σου όσο καλύτερα μπορείς και να έρθεις σε επαφή με το δίκτυο σου.

Φρόντισε τον εαυτό σου

Μπορεί αυτή η συμβουλή να είναι σημαντική σε κάθε περίπτωση, αλλά ειδικά τώρα, είναι σημαντικότερο από ποτέ να χαλαρώσεις και να αναζωογονηθείς. Εξάλλου, θα είναι ευκολότερο να βρεις μια νέα εργασία όντας σε καλή κατάσταση σωματικά, νοητικά και συναισθηματικά. 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ