Ο απόλυτος οδηγός για να ξεκινήσεις τρέξιμο με πρόγραμμα | αρμονικη ζωη , fitness | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / FITNESS
9:07
10/9

Ο απόλυτος οδηγός για να ξεκινήσεις τρέξιμο με πρόγραμμα

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Σου αρέσει πολύ το τρέξιμο και θέλεις να μπεις σε ένα κανονικό πρόγραμμα; Αλλά σκέφτεσαι από πού να ξεκινήσεις και πώς να βρεις τον ρυθμό σου;

Μην ανησυχείς. Έχουμε τις συμβουλές, τις στρατηγικές και το πρόγραμμα που πρέπει να ακολουθήσεις.

Τι χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις;

Το τρέξιμο είναι απλό, έτσι; Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα ζευγάρι παπούτσια και έφυγες! Λοιπόν, δεν είναι έτσι ακριβώς.

Ναι, χρειάζεσαι ένα καλό ζευγάρι παπούτσια για τρέξιμο, αλλά άλλα είναι τα βασικά είδη που μπορούν να σε βοηθήσουν να κάνεις την προπόνηση σου πιο επιτυχημένη και πιο απολαυστική. Και, ας το παραδεχτούμε, αν σου αρέσει μια δραστηριότητα, είναι πιο πιθανό να τη συνεχίσεις.

Επένδυσε σε ένα καλό ζευγάρι παπούτσια για τρέξιμο.

Για να μειώσεις τους τραυματισμούς και να αυξήσεις την άνεση, χρειάζεσαι παπούτσια που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τρέξιμο.

Επίλεξε άνετα ρούχα

Όσον αφορά τα ρούχα, η άνεση είναι το κλειδί. Χρησιμοποίησε φόρμα, σορτς και μπλουζάκια σχεδιασμένα για γυμναστική.

Ψάξε για εξειδικευμένα ρούχα για τρέξιμο που να απορροφούν τον ιδρώτα και επίσης λάβε υπόψη σου τον καιρό. Φορώντας πολλά ρούχα το χειμώνα σε βοηθά να διατηρείς το σώμα σου ζεστό και σου επιτρέπει να αφαιρείς ρούχα όταν αρχίσεις να ζεσταίνεσαι.

Χρησιμοποίησε την τεχνολογία για να παρακολουθείς την πρόοδό σου

Τα gadget και smart watches που μετράνε τη δραστηριότητα και την φυσική κατάσταση, μπορούν να σε βοηθήσουν να παραμείνεις σε καλό δρόμο με τους στόχους σου. Πολλά από αυτά τα φορητά gadget μπορούν να παρακολουθούν:

  • την απόσταση που έτρεξες
  • πόσα βήματα έχεις κάνει
  • πόσες θερμίδες έχεις κάψει
  • τον ρυθμό σου
  • τον καρδιακό σου ρυθμό

Ένας οδηγός για αρχάριους για τρέξιμο

Η πρώτη προτεραιότητα κατά την έναρξη ενός προγράμματος τρεξίματος είναι να το διατηρήσεις απλό. Μην ανησυχείς ότι θα πρέπει ντε και καλά να τηρήσεις ένα περίπλοκο πρόγραμμα.

Για παράδειγμα, η καθημερινή ρουτίνα ενός αρχάριου μπορεί να είναι η εξής:

Το πρόγραμμα της εκπαίδευσης για αρχάριους

Δευτέρα: Κάνε 3 χλμ με μέτριο ρυθμό με τεχνική περιπάτου / τρεξίματος. Για το πρώτο 1,5 χλμ, τρέξε για 1 λεπτό και μετά περπάτα για 1 λεπτό. Για το δεύτερο 1,5 χλμ, τρέξε για 90 δευτερόλεπτα και μετά περπάτα για 1 λεπτό.

Τρίτη: Επικεντρώσου σε μια προπόνηση ενδυνάμωσης όλου του σώματος.

Τετάρτη: Ξεκουράσου. Κάνε μια βόλτα ή κάνε λίγο γιόγκα και stretching.

Πέμπτη: Κάνε 3 χλμ με μέτριο ρυθμό με τεχνική περιπάτου / τρεξίματος. Προσπάθησε να αυξήσεις ελαφρώς το ρυθμό σου από την προηγούμενη εκτέλεση. Για το πρώτο 1,5 χλμ, τρέξε για 1 λεπτό, περπάτα για 1 λεπτό. Για το δεύτερο σετ, τρέξε για 90 δευτερόλεπτα, περπάτα για 1 λεπτό.

Παρασκευή: Επικεντρώσου σε μια προπόνηση ενδυνάμωσης όλου του σώματος.

Σάββατο: Κάνε 30 έως 60 λεπτά cardio όπως περπάτημα, ποδηλασία ή κολύμπι.

Κυριακή: Ξεκουράσου. Κάνε μια βόλτα ή κάνε λίγο γιόγκα και stretching.

 

Καθώς αποκτάς δύναμη και αντοχή, μπορείς σταδιακά να αρχίσεις να αυξάνεις την απόσταση που τρέχεις ή μπορείς να προσθέσεις μια επιπλέον ημέρα τρεξίματος στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά σου. Δες τι λειτουργεί καλύτερα για εσένα, αλλά κάνε το σιγά-σιγά.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ