Μισείς το γυμναστήριο; Πώς μπορείς να γυμναστείς απλά και μόνο με τις καθημερινές σου δραστηριότητες | αρμονικη ζωη , fitness | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / FITNESS
9:42
8/1

Μισείς το γυμναστήριο; Πώς μπορείς να γυμναστείς απλά και μόνο με τις καθημερινές σου δραστηριότητες

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Ας το παραδεχτείς. Αν συνέχεια αναβάλλεις το γυμναστήριο, το πιο πιθανό είναι να μην περάσεις ποτέ την πόρτα του.

«Το γεγονός είναι ότι όσοι θέλουν να γυμναστούν, το κάνουν ήδη», λέει η Janis Isaman, ιδιοκτήτρια του health studio, My Body Couture στο Κάλγκαρι του Καναδά.

Οι περισσότεροι που αποφεύγουν το γυμναστήριο, επισημαίνουν δύο λόγους που τους αποτρέπουν να γυμναστούν. Την έλλειψη χρόνου και την έλλειψη ενδιαφέροντος.

Μια έκθεση που δημοσιεύεται στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό BMJ, λέει ότι η περιστασιακή σωματική δραστηριότητα υψηλής έντασης μπορεί να ανατρέψει αυτές τις δικαιολογίες. Μπορεί να σου προσφέρει πολλά από τα οφέλη της τακτικής άσκησης για την υγεία - ειδικά εάν είσαι στη μέση ηλικία, δεν γυμνάζεσαι και είσαι υπέρβαρη. Και δεν χρειάζεται να τρέξεις σε κανένα δρόμο 5 χιλιομέτρων.

Κάνε ότι πρέπει να κάνεις ούτως ή άλλως

Η περιστασιακή σωματική δραστηριότητα υψηλής έντασης είναι ένας ιδανικός τρόπος να ασκείσαι ενώ κάνεις τα πράγματα που κάνεις κανονικά, όπως τα ψώνια, η οικιακή εργασία, η εργασία στις αυλές και το περπάτημα.

Η καταπόνηση θεωρείται ως «υψηλής έντασης» όταν ωθείς τον εαυτό σου να δαπανά έξι φορές την κανονική σου δαπάνη ενέργειας. Έτσι, είναι διαφορετικό για όλους, ανάλογα με το επίπεδο φυσικής κατάστασης.

«Η μέγιστη προσπάθεια μου δεν πρόκειται να είναι κοντά στη μέγιστη προσπάθεια του LeBron James γιατί αυτός διαθέτει πολύ μεγαλύτερη ικανότητα φυσικής κατάστασης», υποστηρίζει ο Hallie Zwibel, ιατρός οστεοπαθητικής και διευθυντής του Κέντρου Αθλητικής Ιατρικής στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Νέας Υόρκης. «Αλλά και οι δύο πιέζουμε το σώμα μας σε νέα όρια».

Αν δεν είσαι σε καλή φυσική κατάσταση, δραστηριότητες όπως αυτές μπορούν να σε οδηγήσουν σε ένα επίπεδο υψηλής έντασης:

  • Μεταφορά τροφίμων με τις σκάλες
  • Οργάνωση δωματίου
  • Σφουγγάρισμα μπάνιων ή δαπέδων
  • Παιχνίδι με τα παιδιά
  • Μαστορέματα στο σπίτι
  • Κούρεμα γρασιδιού
  • Γρήγορο ανέβασμα σκάλας
  • Γρήγορο περπάτημα ή περπάτημα σε ανηφόρα

Να θυμάσαι ότι οι γρήγορες κινήσεις κάνουν τη διαφορά. Δεν χρειάζεται να ξοδεύεις ώρες καθαρίζοντας το σπίτι σου για να δεις οφέλη. «Κάθε αύξηση του καρδιακού ρυθμού και της αναπνοής θα έχει θετική επίδραση», υποστηρίζει ο Zwibel.

Κάνοντας τρεις έως πέντε από αυτές τις δραστηριότητες για ένα σύνολο 10 λεπτών τις περισσότερες ημέρες, αυτό θα ικανοποιούσε περισσότερο από τα δύο τρίτα των απαιτήσεων σωματικής σου δραστηριότητας, αναφέρει η έκθεση.

Και ακόμη πολύ χαμηλότερα επίπεδα δραστηριότητας μπορούν να ωφελήσουν την υγεία σου. Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο BMJ διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που ήταν ενεργοί για μόλις 10 λεπτά την εβδομάδα, είχαν μικρότερο κίνδυνο να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις και καρκίνο, από τους ανενεργούς συνομηλίκους του.

Απλά κάντο μόνη σου

Η Isaman επισημαίνει ότι στην κουλτούρα μας είναι εύκολο να πληρώσεις κάποιον άλλο για να μετακινηθεί για εσένα καθώς μπορείς να καθίσεις σπίτι και να παραγγείλεις online προϊόντα και φαγητό ή να προσλάβεις οικιακή βοηθό για part time καθαρισμό. Αν αναλάβεις μερικές από αυτές τις εργασίες, το επίπεδο δραστηριότητάς σου θα αυξηθεί.

«Κανείς δεν χρειάζεται να πάει σε γυμναστήριο. Εφόσον ζει τη ζωή του και ασκεί λίγο τον εαυτό του, θα είναι εντάξει», υποστηρίζει η Isaman

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ