Καύσωνας: Ωφελεί η γυμναστική τέτοιες ημέρες ή όχι; | αρμονικη ζωη , fitness | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / FITNESS
10:00
4/7

Καύσωνας: Ωφελεί η γυμναστική τέτοιες ημέρες ή όχι;

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Έπιασαν οι ζέστες, τελικά. Και ενώ πολλοί άνθρωποι με αυτό τον καιρό θέλουν να βγουν έξω μια βόλτα σε έναν κήπο και να πιουν ένα ποτό, άλλοι μπορεί να ενδιαφέρονται περισσότερο να διατηρήσουν τον ισορροπημένο τρόπο ζωής τους.

Είναι όμως καλή ιδέα να γυμναζόμαστε με αυτό τον καιρό; Με τη ζέστη και την υγρασία ιδρώνεις περισσότερο και σου έρχεται η επιθυμία να τρέξεις να βγάλεις τα ρούχα σου και να ξαπλώσεις στο πάτωμα ενός δωματίου με το air-condition στο φουλ. Υπάρχει λοιπόν σωματικό όφελος για την άσκηση εν μέσω κύματος καύσωνα; Υπάρχει κάτι που να το κάνει πραγματικά να αξίζει τον κόπο; Μπορεί και εσύ να έχεις ακούσει ότι η γυμναστική έξω στη ζέστη καίει περισσότερες θερμίδες αλλά για να δούμε εάν αυτό αληθεύει ή όχι.

Αυτό το διάβασες; Οι 8 τροφές που πρέπει να αποφύγεις μετά τη γυμναστική

Τελικά, καίμε περισσότερες θερμίδες με τη ζέστη;

Η απάντηση, είναι «πιθανόν». Η Dr Preethi Daniel, διευθύντρια της Ιατρικής Κλινικής του Λονδίνου, λέει στo Cosmopolitan UK ότι αυτό έχει να κάνει με το βασικό μεταβολικό σoυ ρυθμό. Είναι «η ποσότητα ενέργειας που καταναλώνεις ανά μονάδα χρόνου όταν είσαι ήρεμη ή ένα μέτρο για το πόσο γρήγορα καις θερμίδες για να κρατηθούν τα κύτταρα σου σε λειτουργία», διευκρινίζει.

Η γιατρός εξηγεί ότι ο βασικός μεταβολικός ρυθμός μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τα επίπεδα δραστηριότητας, αλλά σημειώνει ότι στη θεωρία αυτό επίσης μεταβάλλεται ανάλογα με τον καιρό και το κλίμα. «Ο θερμότερος καιρός μπορεί να προκαλέσει μια ελαφρά αύξηση στον βασικό μεταβολικό ρυθμό και να βοηθήσει να κάψεις αυτές τις θερμίδες λίγο πιο γρήγορα, επειδή το σώμα εργάζεται σκληρά για να σε κρατήσει δροσερή», λέει η γιατρός.

Ωστόσο, δεν υπάρχουν επαρκείς επιστημονικές μελέτες που να αποδεικνύουν ακριβώς πόσες περισσότερες θερμίδες μπορείς να κάψεις.

Ο Greg Drach, διευθύνων σύμβουλος της κοινότητας myCrew και δρομέας του ultra marathon, επισημαίνει επίσης ότι οποιαδήποτε αύξηση στο κάψιμο θερμίδων που μπορεί να δεις ως αποτέλεσμα του ζεστού περιβάλλοντος, είναι πιθανό, ούτως ή άλλως, να διαρκέσει μόνο ένα μικρό χρονικό διάστημα, επειδή το σώμα μαθαίνει να προσαρμόζεται.

Σημειώνει επίσης ότι, ενώ μπορεί να νιώσεις πιο ικανοποιημένη μετά από μια προπόνηση στη ζέστη (σκέψου μόνο τον ιδρώτα), «από την άποψη της αποτελεσματικότητας και των αποτελεσμάτων μπορείς να επιτύχεις μια καλύτερη προπόνηση χωρίς την επιπλέον θερμότητα» επειδή θα είσαι σε θέση να αντέξεις την άσκηση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Διάβασε επίσης: 4 λόγοι για τους οποίους καλό είναι να αποφύγεις το αλκοόλ μετά τη γυμναστική

Οπότε πρέπει να ασκούμαστε με ζεστό καιρό;

Είναι πολύ σημαντικό να θυμάσαι ότι αν αποφασίσεις να κάνεις προπόνηση σε υψηλές θερμοκρασίες, η ανάγκη για ενυδάτωση είναι πολύ σημαντική.

«Το συνολικό τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι πιο ικανοποιητικό, αλλά η άσκηση σε ένα κύμα καύσωνα είναι πιο επικίνδυνη καθώς μπορεί να αποδυναμωθείς ή να πάθεις θερμοπληξία», προειδοποιεί ο Greg.

«Αξιοποίησε στο έπακρο την προπόνηση σου με τη σωστή ενδυμασία (με ένα καπέλο και ελαφριά στολή προπόνησης), μείνε ενυδατωμένη και προσπάθησε να μην γυμνάζεσαι στη μέση της ημέρας, αλλά ή νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ», συμβουλεύει ο ειδικός.

 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ