Τι να τρως όταν... Από το πρόβλημα στη λύση! | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
19:00
18/1/2017

Τι να τρως όταν... Από το πρόβλημα στη λύση!

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Μάθε ποιες διατροφικές λύσεις συστήνονται προκειμένου να αντιμετωπίσεις μικροπροβλήματα υγείας.

Όταν επιλέγεις τα κατάλληλα τρόφιμα και τα εντάσσεις χωρίς υπερβολές σε μια ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή, βοηθάς τον οργανισμό σου να αντιμετωπίσει καλύτερα πολλά προβλήματα υγείας, μικρά και μεγαλύτερα…

Εάν υποφέρεις από…  Να προτιμάς…
Άγχος Αμύγδαλα, βρόμη, γάλα, γαλοπούλα, γιαούρτι, δαμάσκηνα, ζυμαρικά, ηλιόσπορο, θαλασσινά, καρότο, καρύδια, κινόα, κοτόπουλο, μαρούλι, μπανάνα, παπάγια, πορτοκάλι, σοκολάτα μαύρη, σπανάκι, ρύζι καστανό, τόνο, τυριά, φακές, φασόλια, ψάρια.
Αιμορροΐδες Αρακά, δημητριακά τρόφιμα ολικής αλέσεως, εσπεριδοειδή, λαδερά φαγητά, λάχανο, λιναρόσπορο, μπάμιες, μπρόκολο, πίτουρο και γενικά πιτυρούχα προϊόντα, πράσο, ρεβίθια, σόγια, φασολάκια, φασόλια, φρούτα, χόρτα γενικά.
Ακμή Βερίκοκα, γιαούρτι, γλυκοπατάτα, γογγύλια, καρότο, λάχανο, μαρούλι, ντομάτα, ραδίκια, στρείδια, φασόλια, φύτρες δημητριακών.
Αμυγδαλίτιδα Γιαούρτι, γογγύλια, δεντρολίβανο, θυμάρι, καρότο, κρεμμύδια, λάχανο, λεμόνι, μέλι, σέλινο, σκόρδο, σύκο, φασκόμηλο.
Αναιμία Βερίκοκα, δαμάσκηνα, ελιές, καρότο, καρύδια, κάστανο, κρέας κόκκινο (ψαχνό και συκώτι), λάχανο, λεμόνι, μαϊντανό, μήλο, νεροκάρδαμο, παντζάρι, μαρούλι, πορτοκάλι, πράσο, ραδίκι, ραπανάκι, σκόρδο, σπανάκι, σπαράγγι, σταφύλι, φασόλια, φρούτα ξερά, φύτρες οσπρίων.
Αναπνευστικά προβλήματα εκτός αλλεργικού άσθματος Ακτινίδιο, αμύγδαλα, αρακά, βατόμουρα, βερίκοκα, δημητριακά τρόφιμα ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο, καρύδια, κοτόπουλο, κρεμμύδια, λεμόνι, μανταρίνι, μαρούλι, μήλο, μπρόκολο, πορτοκάλι, πράσο, ρέγκα, σαρδέλα, σολομό, σουσάμι, σπανάκι, σταφύλι, φασόλια, φουντούκια.
Αρθρίτιδες Αβγό (κυρίως το ασπράδι), ανανά, γλιστρίδα, ηλιόσπορο, ιχθυέλαια, καρότο, καρύδια, κεράσια, κολοκυθόσπορο, λιναρόσπορο, λινέλαιο, μαϊντανό, μανταρίνια, μπρόκολο, μύδια, πιπεριές, πιτυρούχα προϊόντα, προϊόντα σόγιας, ρύζι καστανό, σκόρδο, σπαράγγι, φακές, ψάρια (εκτός όσων έχουν πολλές πουρίνες, π.χ. σαρδέλες).
Αϋπνίες, ανησυχίες, νευρικότητα και συναφή προβλήματα Αβγό, αμύγδαλα, βερίκοκα, βρόμη, γάλα με μέλι, γαλοπούλα, γλυκοπατάτα, κολοκύθα, ζυμαρικά, ηλιόσπορο, κοτόπουλο, μαρούλι, μοσχάρι, μπανάνα, ντομάτα, ρύζι, σαρδέλα, σολομό.
Δερματικά προβλήματα Αβγό, αμύγδαλα, γιαούρτι, γλιστρίδα, δημητριακά τρόφιμα ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο, ηλιόσπορο, καρότο, καρύδια, κοτόπουλο, κρεμμύδια, μπρόκολο, ντομάτα, παντζάρι, πορτοκάλι, πράσο, ραδίκια άγρια, ρόκα, σκόρδο, σόγια, σπανάκι, σπαράγγι, φασόλια, ψάρια.
Διαβήτης Αγκινάρα, αμύγδαλα, βρόμη, δημητριακά τρόφιμα ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο, ελιές ανάλατες, κανέλα, καρύδια, κάρι, κρεμμύδια, λάχανο, μήλο, μπρόκολο, νεροκάρδαμο, οστρακοειδή, ραδίκια, σπαράγγι, όσπρια, ψάρια.
Δυσκοιλιότητα Ακτινίδιο, αμύγδαλα, ανανά, αρακά, αχλάδια, βλίτα, δαμάσκηνα, βρόμη και γενικά δημητριακά τρόφιμα ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο, κολοκάσι, λαχανικά ως λαδερό φαγητό, λιναρόσπορο, μήλο, μπάμιες, μπανάνα, μπρόκολο, πίτουρο βρόμης, πλιγούρι, ραδίκια, ρεβίθια, ρύζι καστανό, σόγια, σπανάκι, σύκο, φακές, φασόλια, φρούτα φρέσκα και ξερά, χόρτα γενικά.
Δυσπεψία και στομαχικά προβλήματα Αγκινάρα, ακτινίδιο, ανανά, βασιλικό, γιαούρτι, κεφίρ, κολοκάσι, κολοκύθα, λάχανο, μαϊντανό, μαρούλι, μαστίχα Χίου, παπάγια, πικραλίδα, πιπερόριζα, ρίγανη, σπανάκι, σπαράγγι, φασολάκια, χαμομήλι, ψάρια.
Έλκος στομάχου ή δωδεκαδακτύλου Αβοκάντο, γάλα, δημητριακά τρόφιμα ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο, καρότο, μπρόκολο, μαστίχα Χίου, παντζάρι, πιτυρούχα προϊόντα.
Έλλειψη διάθεσης, κατάθλιψη ήπιας μορφής Αβγά, αρωματικά (κανέλα, βανίλια κ.ά.), βερίκοκα, γαλοπούλα, γιαούρτι, γλιστρίδα, δαμάσκηνα, δεντρολίβανο, εσπεριδοειδή, κανέλα, κοτόπουλο, λάχανο, μέντα, μήλο, ρεβίθια, σέλινο, τυρί, φάβα, φασόλια, ψάρια λιπαρά (κολιός, ρέγκα, σαρδέλα, σκουμπρί κ.ά.).
Έλλειψη ενέργειας Αμύγδαλα, βερίκοκα, βρόμη, γιαούρτι, δαμάσκηνα, δεντρολίβανο, θυμάρι, κανέλα, καρότο, κάστανα, κοτόπουλο, κρεμμύδια, λάχανο, λεμόνι, μήλο, πορτοκάλι, ραδίκια, ρίγανη, ρύζι, σκόρδο, σπαράγγι, σταφύλι, στρείδια, τσάι, φασόλια, φράουλα, χουρμάς, ψάρια.
Έρπης επιχείλιος Αβοκάντο, γάλα, γιαούρτι, λάχανο, λεμόνι, μέλι, μηλόξιδο, μπανάνα, μπρόκολο, χαμομήλι.
Ιώσεις όπως το κρυολόγημα και η κοινή γρίπη Αβοκάντο, ακτινίδιο, βατόμουρα, γκρέιπφρουτ, γλυκοπατάτα, ηλιόσπορο, καρότο, κολοκύθα, κοτόσουπα, κρεμμύδια, λάχανο, μαρούλι, ντομάτα, πιπεριές, πορτοκάλι, ρόδι, σκόρδο, τσάι, φράουλα.
Κεφαλαλγίες και ημικρανίες Αμύγδαλα, γιαούρτι, γλιστρίδα, ηλιόσπορο, καρύδια, κεράσια, κολοκυθόσπορο, κοτόπουλο, λάχανο, μάραθο, μαρούλι, μπανάνα, μπρόκολο, πιτυρούχα προϊόντα, πουλερικά, σπανάκι, φύτρα σταριού, χαμομήλι, ψάρια (όχι από κονσέρβα, καπνιστά ή παστά).
Κολικούς νεφρού Αγγουράκι, καρπούζι, κολοκυθάκι, κρεμμύδια, μαϊντανό, μπίρα, πατάτα, σέλινο, σκόρδο, σπαράγγι.
Κυστίτιδα Βατόμουρα, γιαούρτι, γογγύλι, θυμάρι, καρότο, κεφίρ, κράνμπερι, κρεμμύδια, κριθάρι, λάχανο, μάραθο, μύρτιλα, ξινόγαλα, φράουλα.
Λίμπιντο μειωμένο Αβγό, αβοκάντο, αμύγδαλα, γαρίδες, δημητριακά τρόφιμα ολικής αλέσεως, δεντρολίβανο, ελαιόλαδο, καρύδια, κρόκο Κοζάνης, μακαντάμια, μαστίχα, μέλι, μοσχάρι, ντομάτα, όστρακα, ρόκα, σουσάμι, φιστίκια, φουντούκια, φρέσκα φρούτα (ιδιαίτερα κυδώνι και σταφύλι), ψάρια.
Οδονταλγίες, προβλήματα δοντιών και ούλων Ακτινίδιο, ανανά, γαλακτοκομικά (ιδίως τυριά κίτρινα), γαλοπούλα, εσπεριδοειδή, καρότο, λάχανο, μαρούλι, μήλο, μπρόκολο, ντομάτες, σπανάκι, πιπεριές, φράουλα.
Οιδήματα, κατακράτηση υγρών Αγκινάρα, ανανά, άνηθο, αχλάδι, γκρέιπφρουτ, δαμάσκηνα, κάρδαμο, καρπούζι, κολοκύθα, κοτσάνια κερασιών, κούμαρο, κρεμμύδια, κύμινο, λαχανίδα, λάχανο κόκκινο, μαϊντανό, μάραθο, παντζάρι, πράσο, ραδίκια, ραπάνι, ροδάκινο, σέλινο, σπαράγγι.
Οστεοπενία ή οστεοπόρωση Γαλακτομικά χαμηλά σε λιπαρά και νάτριο, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ξηροί καρποί, όπως τα αμύγδαλα, σπόροι και προϊόντα αυτών, σόγια και προϊόντα αυτής, ψάρια που τρώγονται με τα κόκαλα (π.χ. σαρδέλες).
Οφθαλμολογικά προβλήματα, ενίσχυση όρασης Αβγό (κυρίως ο κρόκος), αμύγδαλα, βερίκοκα, γάλα, γιαούρτι, γλυκοπατάτα, ελαιόλαδο, εσπεριδοειδή, ηλιόσπορο, θαλασσινά, καλαμπόκι, καρότο, κολοκύθα, μαρούλι, μπρόκολο, ντομάτα, πιπεριές, σπανάκι, τυρί, ψάρια.
Πόνους περιόδου, δυσμηνόρροια Αγγουράκι, αγκινάρα, ανανά, αχλάδι, γαλοπούλα, δεντρολίβανο, ελαιόλαδο, καρπούζι, κεράσια, κοτόπουλο, κρέας άπαχο, κρεμμύδια, μέντα, σέλινο, σόγια και προϊόντα αυτής, σπαράγγι, φράουλα, φασκόμηλο, χαμομήλι, ψάρια.
Προβλήματα μνήμης ή ξεχνάς εύκολα Αβγά, αθερίνα, αμύγδαλα, αχλάδι, βατόμουρα, βερίκοκα, γόπα, δαμάσκηνα, καρύδια, κολοκύθα, κολοκυθόσπορο, κοτόπουλο, μέλι, μοσχάρι, μπανάνα, μύδια, ρεβίθια, σαρδέλα, σκουμπρί, σολομό, στρείδια, συκώτι, τσάι πράσινο, φασόλια, φουντούκια, φράουλα, χοιρινό, ψάρια γενικά.
Συμπτώματα κλιμακτηρίου και εμμηνόπαυσης Ανανά, άνηθο, αρακά, γάλα, γιαούρτι, δαμάσκηνα, εσπεριδοειδή, κεράσια, κινόα, κύμινο, μήλο, ντομάτα, πεπόνι, ρεβίθια, σόγια και προϊόντα αυτής, σουσάμι, ταχίνι, φασόλια, φράουλα, χαμομήλι, ψάρια λιπαρά.
Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου Αγκινάρα, γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά υψηλά σε προβιοτικά, καρότο, κολοκάσι, κολοκυθάκι και γενικά λαχανικά στον ατμό, μήλο, μπανάνα, πατάτα, ρύζι.
Τριχόπτωση και γενικά «αδύναμα» μαλλιά Αβγό (ασπράδι), αμύγδαλα, βερίκοκα, γαρίδες, ηλιόσπορο, κάρδαμο, καρότο, κάστανα, λάχανο, μαρούλι, πιπεριές, ρύζι καστανό, σολομό, συκώτι, τόνο, φασόλια, φιστίκια.
Υπέρταση* Όλα τα πλούσια σε κάλιο φρούτα (π.χ. μπανάνα) και λαχανικά. Επίσης τρόφιμα χαμηλά σε νάτριο, όπως αμύγδαλα, γάλα και γιαούρτι μειωμένων λιπαρών, ελαιόλαδο, καρύδια, όσπρια, ρύζι, σπόροι ανάλατοι, σκόρδο.
Υπόταση Αλμυρά τρόφιμα και επίσης βρόμη, δενδρολίβανο, θυμάρι, κάστανα, κρέας, κριθάρι, φασκόμηλο.
Υψηλή χοληστερίνη* Αβοκάντο, αγκινάρα, αμύγδαλα, βερίκοκα, βρόμη και γενικά δημητριακά τρόφιμα ολικής αλέσεως, ελαιόλαδο, καρύδια, κεράσια, κρεμμύδια, λιναρόσπορο, μελιτζάνα, μήλο, μπάμιες, μπρόκολο, όσπρια πάσης φύσεως, παντζάρι, πιπεριές, πορτοκάλι, σκόρδο, σπανάκι, ταχίνι, ψάρια.
Φλεβίτιδα, κυκλοφορικά προβλήματα Όλα τα λαχανικά και φρούτα, ιδίως δε ακτινίδιο, γκρέιπφρουτ, κεράσι, μανταρίνι, πορτοκάλι, ροδάκινο, φράουλα και επίσης πηγές ω-3 λιπαρών, όπως γλιστρίδα, καρύδια, λιναρόσποροι, ψάρια λιπαρά.
Χρόνια κόπωση χωρίς σαφή αιτιολογία Αμύγδαλα, βερίκοκα, βρόμη, δαμάσκηνα, εσπεριδοειδή, ζυμαρικά, θαλασσινά, καρότο, κρέας άπαχο, ντομάτα, ξηροί καρποί (ιδίως κουκουνάρια) και σπόροι ανάλατοι, πιπεριές, πλιγούρι, σταφύλι, σύκο, φασόλια, φράουλα, φύτρα, ψάρια λιπαρά, χουρμά.

*Δεν συμπεριλαμβάνονται λειτουργικά τρόφιμα.

**Διάφοροι παράγοντες, όπως η εποχικότητα, ο χρόνος αποθήκευσης και ο τρόπος επεξεργασίας, π.χ. αλάτισμα, κάπνισμα, μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες, μπορεί να μεταβάλουν τη θρεπτική σύσταση των τροφίμων, επομένως και τις ιδιότητές τους.

 

Σοφόν το σαφές

Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αποτελούν έναν πολύ γενικό οδηγό διατροφικών προτεραιοτήτων, στο πλαίσιο ενός ποικίλου και ισορροπημένου διαιτολογίου, η επίτευξη του οποίου είναι πρώτη προτεραιότητα. Η εφαρμογή των πληροφοριών αυτών προϋποθέτει την έγκριση του γιατρού σου, διότι κάθε σύμπτωμα, δυσλειτουργία ή ασθένεια αποτελεί μία διαφορετική κλινική οντότητα. Επιπλέον, οι γενικεύσεις μπορεί να μην έχουν τα αναμενόμενα οφέλη, αφού κάθε άνθρωπος αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση. Επομένως, είναι αναγκαίο να παρατηρείς από τις αντιδράσεις του δικού σου οργανισμού ποια τρόφιμα σε ωφελούν περισσότερο αλλά και ποια πρέπει να περιορίσεις ή να αποφεύγεις...


ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΕΔΟΥΚΟ

Πρώτη δημοσίευση: Περιοδικό Αρμονία τεύχος 147
Update: Ιανουάριος 2017

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ