Tι να διαλέξω: Ζάχαρη ή στέβια στο αδυνάτισμα; | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
12:26
4/4/2014

Tι να διαλέξω: Ζάχαρη ή στέβια στο αδυνάτισμα;

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
Στέβια ή ζάχαρη; Τι να επιλέγεις
Στέβια ή ζάχαρη; Τι να επιλέγεις

Ποιο να προτιμήσουμε όταν πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε επιλογή και γιατί; Ζάχαρη ή στέβια;  

Ζάχαρη

Η κοινή ζάχαρη (σακχαρόζη) παράγεται είτε από σακχαρότευτλα είτε από ζαχαροκάλαμα και υπόκειται σε ειδική επεξεργασία για να καθαριστεί και να αποκτήσει λευκό χρώμα και κρυσταλλική μορφή. Αποτελείται από δύο απλά σάκχαρα, τη γλυκόζη και τη φρουκτόζη, δεν περιέχει κανένα άλλο διατροφικό στοιχείο πέραν των σακχάρων αυτών και αποδίδει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο. Ανεβάζει γρήγορα το σάκχαρο στο αίμα, προκαλώντας μεταπτώσεις της ενεργητικότητας, ενώ έχει αποδεδειγμένα τερηδονογόνο δράση στα δόντια. Σε μακροχρόνια υπερβολική κατανάλωση αυξάνει τις πιθανότητες εκδήλωσης παχυσαρκίας, σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2 και μεταβολικού συνδρόμου. Μπορεί επίσης να επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης, την αθηροσκλήρωση των αρτηριών και εμμέσως την εκδήλωση διαφόρων ασθενειών.

Στέβια
Τα φύλλα αυτού του μικροσκοπικού θάμνου, που καλλιεργείται πλέον και στην Ελλάδα, περιέχουν διάφορες ουσίες με υψηλή γλυκαντική ικανότητα, 60 έως 80 φορές μεγαλύτερη από αυτήν της ζάχαρης. Οι συγκεκριμένες ουσίες, π.χ. στεβιοσίδη, ρεμπαουδιοσίδη, δουλκοσίδη, προσδιορίζονται επιστημονικά ως «γλυκοζίτες στεβιόλης» και εξάγονται από τη στέβια με εκχύλιση, μια απολύτως φυσική μέθοδο που έχει ως αποτέλεσμα να αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη γλυκαντική ικανότητα και να μην αποδίδουν καθόλου θερμίδες στις συνήθεις ποσότητες κατανάλωσης. Οι γλυκοζίτες στεβιόλης χρησιμοποιούνται ως γλυκαντική ύλη αφού πρώτα τυποποιηθούν, συνηθέστερα μαζί με άλλα γλυκαντικά, π.χ. ερυθριτόλη, τα οποία προσδίδουν όγκο και κρυσταλλική μορφή στο τελικό προϊόν. Είναι επίσης εγκεκριμένοι από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως ασφαλές πρόσθετο τροφίμων (κωδικός Ε960).

Ποιο από τα δύο;

Στέβια!
Διαθέτει υψηλότατη γλυκαντική ικανότητα με μηδενικές θερμίδες, εφόσον βεβαίως το προϊόν που θα επιλέξετε δεν περιέχει επιπρόσθετα θερμιδογόνα συστατικά και δεν επηρεάζει το σάκχαρο του αίματος. Επιπλέον, αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες, δεν χάνει δηλαδή εύκολα τη γλυκύτητά της, και σπανίως αφήνει πικρή επίγευση, ενώ παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν παντού, π.χ. σε κρύα ή ζεστά ροφήματα, επιδόρπια, γλυκά που απαιτούν ψήσιμο. Επομένως, αποτελεί άριστη επιλογή αντικατάστασης της κοινής ζάχαρης, όπως επίσης και των τεχνητών γλυκαντικών, για άτομα που ακολουθούν υγιεινή διατροφή, φροντίζουν τη σιλουέτα τους ή πρέπει να ελέγχουν οπωσδήποτε την πρόσληψη σακχάρων και θερμίδων, όπως π.χ. οι διαβητικοί και οι παχύσαρκοι.

Τι πρέπει να προσέχω;

Προτίμησε προϊόντα με εκχυλίσματα στέβιας υψηλής καθαρότητας και χωρίς θερμίδες. Βεβαιώσου ότι δεν περιέχουν συστατικά τεχνητής προέλευσης ή/και γλυκαντικές ύλες που επηρεάζουν το σάκχαρο του αίματος.

Επίλεξε τη μορφή προϊόντος που εξυπηρετεί περισσότερο τις ανάγκες σας, π.χ. κρυσταλλική σκόνη, δισκία ή υγρό, και φρόντισε να ακολουθείς τις αναγραφόμενες οδηγίες χρήσης ώστε να πετυχαίνεις το επιθυμητό γλυκαντικό αποτέλεσμα.

Χρησιμοποίησε τη στέβια για να μειώσετε την πρόσληψη ζάχαρης και μην υπερβάλλεις στη χρήση της. Η ημερήσια κατανάλωση γλυκοζιτών στεβιόλης καλό είναι να μην υπερβαίνει τα 4mg ανά κιλό σωματικού βάρους.

Σύγκριση μέσης διατροφικής αξίας*

Διατροφικά 1 κουταλάκι (4g) στοιχεία

Ζάχαρη Στέβια*
Θερμίδες 16 0
Πρωτεΐνες (g) 0 0
Υδατάνθρακες (g) 4 0 -Σάκχαρα (g) 4 0
Λιπαρά (g) 0 0

* Οι διατροφικές πληροφορίες μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το προϊόν.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ