Σπαράγγι: Τα 5 σημαντικά οφέλη του για την υγεία | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
8:02
16/12/2020

Σπαράγγι: Τα 5 σημαντικά οφέλη του για την υγεία

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Το σπαράγγι μπορεί να έχει τόσα πολλά οφέλη, όπως να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις το φούσκωμα και να χάσεις βάρος, χάρη στις διουρητικές του ιδιότητες και την υψηλή περιεκτικότητα του σε φυτικές ίνες. Είναι veggie και επίσης γεμάτο με άλλα θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών A, C, E, K και B6, καθώς και φυλλικό οξύ, σίδηρο, χαλκό, ασβέστιο και πρωτεΐνες. Επιπλέον, είναι μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών.

Το σπαράγγι μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος

Τα σπαράγγια δεν είναι μόνο χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες (μια κούπα έχει μόνο 32 θερμίδες), αλλά περιέχουν επίσης πολλές διαλυτές και αδιάλυτες ίνες, καθιστώντας τα μια καλή επιλογή εάν προσπαθείς να χάσεις βάρος. Επειδή το σώμα σου αφομοιώνει αργά τις ίνες, σε κάνουν να νιώθεις γεμάτη μεταξύ των γευμάτων.

Οι ίνες μπορούν σίγουρα να σε βοηθήσουν να αισθάνεσαι χορτάτη, καθιστώντας το ευεργετικές για την απώλεια βάρους. Το σπαράγγι μπορεί επίσης να βοηθήσει στη δυσκοιλιότητα και όπως λέει μια έρευνα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης».

Το σπαράγγι είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά

Το σπαράγγι - ιδιαίτερα το μοβ σπαράγγι - είναι γεμάτο ανθοκυανίνες, οι οποίες δίνουν στα φρούτα και τα λαχανικά τις κόκκινες, μπλε και μοβ αποχρώσεις τους και έχουν αντιοξειδωτικά αποτελέσματα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν το σώμα σου να καταπολεμήσει τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες. Κατά την προετοιμασία των σπαραγγιών, προσπάθησε να μην το μαγειρεύεις πολύ αλλά ούτε λίγο. Αν και το μαγείρεμα του βοηθά στην ενεργοποίηση των αντικαρκινικών ιδιοτήτων του, το να αφήνεις να βράσει ή να σοταριστεί για πολύ ώρα μπορεί να το κάνεις να χάσει ορισμένα από τα θρεπτικά οφέλη του. Το υπερβολικό μαγείρεμα στα σπαράγγια θα μπορούσε να προκαλέσει την διαρροή των βιταμινών στο νερό.

Το σπαράγγι είναι πηγή βιταμίνης Ε

Το σπαράγγι είναι επίσης πηγή βιταμίνης Ε, ένα άλλο σημαντικό αντιοξειδωτικό. Αυτή η βιταμίνη βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου συστήματος και προστατεύει τα κύτταρα από τις βλαβερές συνέπειες των ελεύθερων ριζών. Για να συμπληρώσεις τα οφέλη του, ψήσε το σπαράγγι με λίγο ελαιόλαδο. Το σώμα μας απορροφά τη βιταμίνη Ε καλύτερα εάν τρώγεται παράλληλα με λίπος.

Το σπαράγγι αυξάνει τη λίμπιντο

Αν ψάχνεις για οφέλη στα σπαράγγια που να βοηθούν τους άντρες στην κρεβατοκάμαρα, έχουμε και από αυτό. Τι θα έλεγες να ετοιμάσεις για τον σύντροφό σου ένα δείπνο με μοσχαρίσιο φιλέτο και σπαράγγια; Γιατί; Το σπαράγγι είναι ένα φυσικό αφροδισιακό χάρη στη βιταμίνη Β6 και το φυλλικό οξύ, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην τόνωση των συναισθημάτων διέγερσης. Επιπλέον, η βιταμίνη Ε διεγείρει τις ορμόνες του σεξ, συμπεριλαμβανομένων των οιστρογόνων στις γυναίκες και της τεστοστερόνης στους άνδρες.

Διάβασε και αυτό: 8 superfoods που μπορούν να σου φτιάξουν τη διάθεση (στην κυριολεξία)

Το σπαράγγι φτιάχνει τη διάθεση

Το σπαράγγι είναι γεμάτο φυλλικό οξύ, μια βιταμίνη Β που θα μπορούσε να φτιάξει τη διάθεσή σου και να βοηθήσει στην αποφυγή της ευερεθιστότητας. Οι ερευνητές έχουν βρει μια σχέση μεταξύ των χαμηλών επιπέδων φυλλικού οξέος και της βιταμίνης Β12 σε άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη, οδηγώντας ορισμένους γιατρούς να συνταγογραφούν ημερήσιες δόσεις και των δύο βιταμινών σε ασθενείς με κατάθλιψη. Το σπαράγγι περιέχει επίσης υψηλά επίπεδα τρυπτοφάνης, η οποία είναι ένα αμινοξύ που σχετίζεται με τη βελτιωμένη διάθεση.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ