Πες μου τι τρως να σου πω αν κάνεις ρυτίδες | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
10:11
4/7/2018

Πες μου τι τρως να σου πω αν κάνεις ρυτίδες

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Τι να καταναλώνεις με μέτρο, αν επιθυμείς μια λαμπερή και νεανική επιδερμίδα

Κοιτάς στον καθρέφτη και παρατηρείς μια γραμμή που δεν είχες δει ποτέ πριν. Και τελικά, είναι μια ρυτίδα! Οι ρυτίδες συνήθως εμφανίζονται γύρω από τα μάτια, το μέτωπο και το στόμα επειδή οι εκφράσεις του προσώπου τείνουν να εξασθενούν το δέρμα. 

Πριν τρέξεις στη λύση του Botox, πάρε το χρόνο σου για να εξετάσεις τις άλλες αιτίες που μπορεί να οδήγησαν στην πρόωρη εμφάνιση των ρυτίδων αυτών. Επαγγελματίες διατροφολόγοι επισημαίνουν πως οι διατροφικές επιλογές παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση των ανεπιθύμητων γραμμών, οι οποίες παρ'όλο που είναι ένα φυσιολογικό μέρος της γήρανσης, μπορεί να εμφανιστούν πολύ γρηγορότερα με τις λάθος επιλογές. 

Το δέρμα αποτελείται από δύο πρωτεΐνες: το κολλαγόνο και την ελαστίνη. Αυτές οι πρωτεΐνες λειτουργούν για να διατηρούν την επιδερμίδα ομαλή και χωρίς ρυτίδες. Αν καταφέρεις να διατηρήσεις αυτές τις πρωτεΐνες, θα εξασφαλίσεις τη νεανική όψη του δέρματος σου. Ένας από τους εχθρούς της επιδερμίδας είναι ο ήλιος, καθώς βλάπτει το κολλαγόνο, διασπώντας τις δομικές ίνες που βρίσκονται κάτω από το δέρμα. Μόλις το κολλαγόνο υποστεί βλάβη, το δέρμα φθείρεται, και στη συνέχεια χαλαρώνει.

Ένας άλλος εχθρός είναι τελικά προϊόντα προχωρημένης γλυκοζυλίωσης ή αλλιώς AGE. Τα μόρια αυτά σχηματίζονται ως μέρος της κανονικής διαδικασίας πέψης της ζάχαρης, αλλά με την πάροδο του χρόνου τείνουν να συσσωρεύονται, να προσκολλώνται στο κολλαγόνο και την ελαστίνη, να βλάπτουν τη δομή τους και να οδηγούν σε ρυτιδωμένο και χαλαρό δέρμα.

Ποια είναι τα τρόφιμα εμπλέκονται με τα AGEs, και τι θα πρέπει να καταναλώνεις με μέτρο εάν θέλεις να διατηρήσεις το δέρμα σου λαμπερό και νεανικό;

Ζάχαρη

Η ζάχαρη αυξάνει το σχηματισμό των AGE, τα οποία βλάπτουν το κολλαγόνο. Οι ίνες κολλαγόνου πρέπει να παραμείνουν συνδεδεμένες μεταξύ τους για να βοηθήσουν στη διατήρηση της δομής του δέρματος. Η ζάχαρη βλάπτει τη σύνδεση των ινών, η οποία κατόπιν επιδεινώνεται από την έκθεση στο υπεριώδες φως από τον ήλιο. Όσο περισσότερο κολλαγόνο σπάει, τόσο περισσότερες θα είναι οι ρυτίδες που θα εμφανιστούν.

Τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, όπως οι καραμέλες, το κέικ και το παγωτό, πρέπει να καταναλώνονται περιστασιακά - και όχι ως μέρος της καθημερινής διατροφής. Με μέτρο πρέπει επίσης να καταναλώνονται τα ζαχαρώδη ποτά, όπως τα αναψυκτικά, τα οποία μπορούν να περιέχουν έως και 100 γραμμάρια καθαρής ζάχαρης ανάλογα με το μέγεθος τους. Επίσης, βεβαιώσου ότι έχεις ελέγξει τις ετικέτες άλλων προϊόντων - όπως γιαούρτι, κέτσαπ ή σάλτσες - που μπορεί να περιέχουν "κρυφά" ζάχαρη. Προτίμησε τρόφιμα που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, όπως λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες, δημητριακά ολικής αλέσεως και φρούτα.

Υδατάνθρακες

Μετά την πέψη, οι υδατάνθρακες διασπώνται σε καθαρή ζάχαρη, η οποία, όπως αναφέρθηκε ήδη, προκαλεί τα AGE. Όμως δεν δημιουργούνται όλοι οι υδατάνθρακες με τον ίδιο τρόπο. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι επίσης υδατάνθρακες και πολλά από αυτά έχουν καταπληκτικές διατροφικές ιδιότητες που μπορούν να αποτρέψουν τις ρυτίδες. 

Απόφυγε τους υδατάνθρακες που είναι επεξεργασμένοι, έχουν ελάχιστο θρεπτικό όφελος και μπορεί να είναι επιβλαβείς για το δέρμα. Για να βοηθήσεις στην πρόληψη των ρυτίδων, περιόρισε πηγές υδατανθράκων όπως τα bagels, τα muffins, το λευκό ψωμί, τα μπισκότα, τα αρτοσκευάσματα και τα κέικ. Επικεντρώσου στην κατανάλωση υγιεινών, λιγότερο επεξεργασμένων υδατανθράκων που παρέχουν θρεπτικά συστατικά που βελτιώνουν την εμφάνιση του δέρματος. Βασίσου στα δημητριακά ολικής αλέσεως, στα φρούτα και στα λαχανικά, τα οποία περιέχουν αντιοξειδωτικά και βιταμίνες που μειώνουν τις ρυτίδες.

Γαλακτοκομικά

Παρόλο που τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν ασβέστιο - ένα σημαντικό μέταλλο για την υγεία των οστών και των μυών - τείνουν επίσης να αυξάνουν τη φλεγμονή, κάτι που οδηγεί στην αύξηση του οξειδωτικού στρες, που είναι μία από τις αιτίες της πρόωρης γήρανσης. Το γαλακτοκομικά είναι επίσης υψηλά σε λακτόζη, η οποία μπορεί να αυξήσει το σχηματισμό των βλαβερών AGE.

Προσπάθησε να πάρεις το ασβέστιο σου από άλλες πηγές, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά ή τις εναλλακτικές λύσεις γάλακτος.

Kόκκινο κρέας

Το κόκκινο κρέας μπορεί να οδηγήσει στο σχηματισμό ρυτίδων, αλλά μόνο αν είναι καμμένο. Το άπαχο κόκκινο κρέας είναι μια υγιεινή πηγή πρωτεϊνών και θρεπτικών ουσιών και δεν πρέπει απαραιτήτως να αποφεύγεται. Αλλά, όταν το κρέας καίγεται, σχηματίζει φλεγμονώδεις υδρογονάνθρακες, που αυξάνουν τη φλεγμονή, καταστρέφοντας πολλά από τα όργανα του σώματος, συμπεριλαμβανομένου του δέρματος. Επίσης, τα μεταποιημένα κρέατα, όπως το λουκάνικο και το μπέικον έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο και άλλα συντηρητικά, που αυξάνουν την φλεγμονή του δέρματος.

Αν είσαι κρεατοφάγος, περιόρισε την κατανάλωση μεταποιημένου κρέατος, και απλά απόφυγε τα καμμένα κομμάτια. 

Αλκοόλ

Η τακτική πρόσληψη αλκοόλ μπορεί να έχει μακροπρόθεσμη επίδραση στην εμφάνισή. Το αλκοόλ είναι τοξικό και αφυδατωτικό, αυξάνει τη φλεγμονή και επιταχύνει τη γήρανση. Επιπλέον, η αφυδάτωση μπορεί να κάνει το δέρμα να φαίνεται θαμπό και ξηρό. 

Το ημερήσιο συνιστώμενο ποσό είναι ένα ποτό για τις γυναίκες και δύο για τους άνδρες. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κρατηθείς μέχρι το Σαββατοκύριακο, για να πιεις σε δύο μέρες τα ποτά όλης της εβδομάδας. Είναι καλύτερο να πίνεις λίγο κάθε φορά.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ