Όσα σου συμβαίνουν όταν σταματήσεις να τρως ψωμί | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
8:00
12/1

Όσα σου συμβαίνουν όταν σταματήσεις να τρως ψωμί

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Τα θετικά, τα αρνητικά και όσα δεν περίμενες να μάθεις 

Τα τελευταία χρόνια, επικρατεί ένας παραλογισμός σχετικά με την κατανάλωση υδατανθράκων: Το ψωμί θεωρείται "κακό", τα ζυμαρικά υπερεκτιμημένα και όσοι κάνουν δίαιτα πειραματίζονται με το πόσο χαμηλή μπορεί να γίνει η λήψη υδατανθράκων. Παρόλαυτα, το τι είδος υδατάνθρακα κόβεις είναι σημαντικό και μπορεί να κάνει τα αποτελέσματα να διαφέρουν πολύ.

9 λόγοι για να τρώμε ελαιόλαδο κάθε μέρα

 

Παρακάτω θα δεις όσα συμβαίνουν όταν κόβεις το ψωμί (και τους υδατάνθρακες):

Χάνεις βάρος
Όταν μειώνεις την πρόσληψη υδατανθράκων, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι πόσο γρήγορα μειώνεται το βάρος. Αλλά αυτό που χάνεις δεν είναι λίπος, αλλά νερό. "Όταν οι υδατάνθρακες αποθηκεύονται στο σώμα με τη μορφή γλυκογόνου, κάθε γραμμάριο υδατάνθρακα αποθηκεύει τρεις έως τέσσερις φορές το βάρος του σε νερό", λέει η διαιτολόγος και προπονήτρια δύναμης Marie Spano. Έτσι, μόλις κόψεις τους υδατάνθρακες αρχίζεις να χρησιμοποιείς τα αποθέματα γλυκογόνου, και χάνεις σημαντική ποσότητα βάρους σε νερό.

Οι λιγούρες σου υποχωρούν
Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες είναι διαβόητοι για το ότι κορυφώνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αλλά στη συνέχεια τα ξαναρίχνουν. Πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition υποδεικνύει ότι αυτό το ανεβοκατέβασμα ενεργοποιεί τα κέντρα εθισμού στον εγκέφαλο, οδηγώντας σε λιγούρες. Ωστόσο, η επιλογή δημητριακών ολικής αλέσεως πλούσια σε φυτικές ίνες μπορεί να εμποδίσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα να πέφτουν για να αποτρέψουν τις λιγούρες, λέει η διατροφολόγος Alex Caspero.

Ο κίνδυνος καρδιακής νόσου και διαβήτη αυξάνεται - ή μειώνεται
Το είδος των υδατανθράκων που κόβεις κάνει μεγάλη διαφορά. Για παράδειγμα, μια μελέτη του 2014 διαπίστωσε ότι οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες αυξάνουν τα επίπεδα ενός λιπαρού οξέος (που ονομάζεται παλμιτολεϊκό οξύ) στο σώμα για να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την American Heart Association, τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να βελτιώσουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού, παχυσαρκίας και διαβήτη τύπου 2. 

Τα ενεργειακά σου επίπεδα πέφτουν
Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι μια εξαιρετική πηγή σιδήρου, μαγνησίου και βιταμινών του συμπλέγματος Β, τα οποία είναι όλα κρίσιμα για τη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας. Επιπλέον, δεδομένου ότι οι υδατάνθρακες είναι η προτιμώμενη πηγή καυσίμου του σώματος, όλα τα κύτταρα επιβραδύνονται.

Δεν ενεργείσαι
Η πρόσληψη δημητριακών ολικής αλέσεως παίζει σημαντικό ρόλο στο πόσες φυτικές ίνες παίρνεις, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη του Nutrition Research που διαπίστωσε ότι το 92 τοις εκατό των ενηλίκων στις ΗΠΑ δεν τρέφονται αρκετά από τα δημητριακά. Οι φυτικές ίνες, το δύσπεπτο μέρος των φυτών, όπως τα δημητριακά, όχι μόνο βοηθούν στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, στη μείωση του κινδύνου παχυσαρκίας και χρόνιων ασθενειών, αλλά σε βοηθούν να ενεργείσαι τακτικά. 

Γίνεσαι κυκλοθυμική
Οι υδατάνθρακες - είτε είναι ολόκληροι είτε επεξεργασμένοι- αυξάνουν τα επίπεδα του νευροδιαβιβαστή σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Έτσι, όταν κόβεις τους υγιεινούς υδατάνθρακες όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, η ψυχική σου υγεία επηρεάζεται.

Επηρεάζονται οι προπονήσεις σου
"Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας του σώματος για την τροφοδοσία όλων των ασκήσεων, συμπεριλαμβανομένης της προπόνησης αντοχής και αντίστασης", λέει η Spano. "Αν κόψεις τους υδατάνθρακες η ενέργειά σου θα πέσει - και όσο πιο χαλαρές είναι οι προπονήσεις σου, τόσο πιο μέτρια θα είναι τα αποτελέσματα.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ