Mε ποια δίαιτα θ' αδυνατίσεις σίγουρα (Νο2) | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
0:00
28/11/2011

Mε ποια δίαιτα θ' αδυνατίσεις σίγουρα (Νο2)

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
Μήπως τρως επειδή νιώθεις στρεσαρισμένη; Για να δούμε ποιά δίαιτα σου ταιριάζει!
Μήπως τρως επειδή νιώθεις στρεσαρισμένη; Για να δούμε ποιά δίαιτα σου ταιριάζει!

Έχεις ποτέ αναρωτηθεί ποτέ γιατί η κολλητή σου ή η συνάδελφος στη δουλειά κάνει ακριβώς την ίδια δίαιτα με σένα, χάνει κιλά και καταφέρνει να συνεχίσει με επιτυχία το πρόγραμμά της ενώ εσύ δεν χάνεις ούτε γραμμάριο και τελικά τα παρατάς μέσα σε λίγες ημέρες;

Έχεις ποτέ αναρωτηθεί ποτέ γιατί η κολλητή σου ή η συνάδελφος στη δουλειά κάνει ακριβώς την ίδια δίαιτα με σένα, χάνει κιλά και καταφέρνει να συνεχίσει με επιτυχία το πρόγραμμά της ενώ εσύ δεν χάνεις ούτε γραμμάριο και τελικά τα παρατάς μέσα σε λίγες ημέρες;

Ίσως καταδικάζεις τα γονίδιά σου, τις ορμόνες, ακόμα και το άστατο πρόγραμμά σου, όμως σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ, φαίνεται πως η δίαιτά σου μπορεί να αποτυγχάνει εξαιτίας του μυαλού που κουβαλάς και συγκεκριμένα του τρόπου που σκέφτεσαι και αντιδράς.

 

Συγκρίνοντας πάνω από 66.000 τομογραφίες εγκεφάλου, ο δρ. Ντάνιελ Άμεν (Daniel Amen) ανακάλυψε πως αν προσπαθείς να χάσεις βάρος, ανήκεις σε έναν από τους τέσσερις διαφορετικούς εγκεφαλικούς τύπος που υπάρχουν και ο τύπος στον οποίο ανήκεις φαίνεται πως επηρεάζει επακριβώς το ποιά δίαιτα μπορεί τελικά να σε κάνει να χάσεις βάρος.

Οι τέσσερις αυτοί τύποι είναι ο καταπιεστικός, ο παρορμητικός, ο συναισθηματικός και ο ανυπόμονος. και μπορείς και συ να δεις σε ποιά κατηγορία ανήκεις.

Βρες πού ανήκεις και πώς τρως! Κάνε κλικ εδώ:

 

Νο1: Καταπίεση εσύ αγάπη μου

Ποιές δίαιτες σου ταιριάζουν και θα σε κάνουν μοντελάκι: τα διατροφικά προγράμματα που περιλαμβάνουν πολλούς μεν αλλά υγιεινούς υδατάνθρακες (η δίαιτα του κέικ, WeightWatchers και Low Gi) κι αυτό γιατί οι υδατάνθρακες ανεβάζουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, της ορμόνης της ευτυχίας.

 

Ταυτόχρονα, μπορείς να δοκιμάσεις:

* Προτίμησε τις τροφές που αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης (μπανάνες, καστανό ρύζι, τυρί κότατζ, τσάι. Σολομός, ηλιόσποροι, γαλοπούλα).

 * Κάνε αεροβική άσκηση που επίσης αυξάνει την σεροτονίνη και που θα σε βοηθήσει να μην σκέφτεσαι παχυντικές τροφές. Βρες μια μορφή άσκησης που πραγματικά σου αρέσει αφού η ρουτίνα είναι κάτι που αρέσει στον τύπο σου και

*Απόφυγε να τρως το απόγευμα γιατί το βιολογικό σου ρολόι σαστίζει και τελικά τείνεις να αποθηκεύεις περισσότερο λίπος.

 *Δώσε στον εαυτό σου (και πείσε και τους άλλους να κάνουν το ίδιο μαζί σου) διατροφικές επιλογές όχι διατροφικές οδηγίες επειδή δεν σου αρέσει έτσι κι αλλιώς να σου λένε τι να κάνεις και τι να τρως.

 

No2: Ο παρορμητικός ο τύπος

Καθημερινά ξεκινάς με τις καλύτερες προθέσεις αλλά τελικά δεν καταφέρνεις να ελέγξεις την παρόρμησή σου και ορμάς στις τροφές. Δεν είναι ότι σκέφτεσαι συνεχώς το φαγητό αλλά όταν το βλέπεις μπροστά σου δεν μπορείς να αντισταθείς και σε ένα δεύτερο κομμάτι κέικ!

Αξονικές τομογραφίες εγκεφάλου στους παρορμητικούς τύπους, δείχνουν πως υπάρχει μια μειωμένη δραστηριότητα στην περιοχή εκείνη του εγκεφάλου που ελέγχει την κρίση, την οργάνωση, το να μαθαίνεις από τα λάθη σου. Η περιοχή αυτή του εγκεφάλου γνωστή ως PFC, έχει συνδεθεί με χαμηλά επίπεδα της ντοπαμίνης, του γνωστού νευροδιαβιβαστή.

Ποιά δίαιτα δεν σου ταιριάζει: μια δίαιτα με πολλούς υδατάνθρακες μόνο κακό θα κάνει στη γραμμή σου, αφού όσο φουσκώνει η σεροτονίνη στο δικό σου τύπο, τόσο χαλαρώνει ο εγκέφαλος και εσύ παίρνεις τις χειρότερες δυνατές διατροφικές αποφάσεις.

Ποιά δίαιτα θα κάνει δουλειά: μια διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνες όπου οι υδατάνθρακες είναι λίγοι. Γιατί ναι μεν είναι καλό να τρως καρότα αλλά όχι κέικ καρότου.

 

Ταυτόχρονα, μπορείς να δοκιμάσεις:

* Σιγουρέψου πως η διατροφή σου είναι πλούσια σε κοτόπουλο, γαλοπούλα, τυρί κότατζ και ρικότα, αυγά, βρώμη και γιαούρτι. Όλες αυτές οι τροφές περιέχουν τα αμινοξέα φαινυλαλανίνη και τυροσίνη που βοηθούν στη δημιουργία της ντοπαμίνης.

 *Απόφυγε όσο μπορείς την καφεΐνη, το αλκοόλ, τη λευκή ζάχαρη, το έντονο στρες που μειώνουν τα επίπεδα ντοπαμίνης και σε κάνουν να λιγουρεύεσαι ακόμα περισσότερο.

 * Ασκήσου κάνοντας κάτι που αγαπάς για να αυξήσεις την κυκλοφορία του αίματος και την ντοπαμίνη στον εγκέφαλο. Τα άτομα που τρώνε εξαιτίας της παρόρμησης χρειάζονται τουλάχιστον 30 λεπτά άσκησης καθημερινά και φυσικά να υπάρχει ποικιλία στη γυμναστική τους. Προτίμησε τη γιόγκα που σε βοηθά να συγκεντρώνεσαι και τελικά κάνεις καλύτερες επιλογές και μειώνεις τον αυθορμητισμό σου.

* Αγάπησε το πράσινο τσάι που βοηθά την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και την καλύτερη συγκέντρωσή σου.

 

Νο3: Φουλ στο συναίσθημα 

Αν δεν νιώθεις καλά ανοίγεις την πόρτα του ψυγείου σου ενώ όταν χωρίζεις, η σοκολάτα και κάθε λογής φαγητό είναι η μόνιμη παρέα σου. Όπως κατάλαβες κουκλίτσα, είσαι συναισθηματικός τύπος και έτσι πρέπει να ακολουθήσεις την αντίστοιχη διατροφή αν θέλεις να χάσεις βάρος!
 

Γενικά: αν ανήκεις στην κατηγορία αυτό σημαίνει με άλλα λόγια ότι πολεμάς με συναισθήματα όπως η μοναξιά, η κατάθλιψη και η αυτοπεποίθηση σου ενώ δεν αποκλείεται να υποφέρεις από έλλειψη ενέργειας και μια τάση να νιώθεις ένοχη και αβοήθητη. Αν λοιπόν υποφέρεις από το σύνδρομο SAD (Seasonal Affective Disorder) ή με άλλα λόγια από την εποχιακή διατροφική διαταραχή, είναι πολύ πιθανό να γίνει πολύ έντονη τον χειμώνα οπότε το ίδιο έντονη είναι και η αρνητικότητα αλλά και η έλλειψη αυτοπεποίθησης που νιώθεις.


Οι δίαιτες που δεν θα κάνουν δουλειά είναι εκείνες που είναι υψηλές σε πρωτεΐνες ή υδατάνθρακες.
Οι δίαιτες που θα κάνουν δουλειά είναι: η μεσογειακή διατροφή (ψάρια, φρέσκα λαχανικά και φρούτα), η δίαιτα της Ζώνης ( με υγιεινά λιπαρά και υδατάνθρακες).


Ταυτόχρονα, μπορείς να δοκιμάσεις:

* Πρέπει να φροντίσεις να πάρεις όση περισσότερη βιταμίνη D μπορείς! Γιατί; Μα γιατί η έλλειψη της βιταμίνης D συνδέεται με την κατάθλιψη, τα προβλήματα μνήμης αλλά και την παχυσαρκία.
 

* Αύξησε την ημερήσια πρόσληψη Ωμέγα -3 λιπαρών, τρώγοντας αρκετό ψαράκι, αβοκάντο, καρύδια και πράσινα λαχανικά.

* Ακόμη, ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός και γι’ αυτό πρέπει να κοιμάσαι αρκετά, ενώ δεν πρέπει να απομονωθείς από τις παρέες και τους φίλους σου, αφού το να είσαι κοινωνική , βοηθά στο να κοπάσει η υπερκινητικότητα που αισθάνεσαι και έτσι να βελτιωθεί η διάθεση σου!
 

* Βρες το κίνητρο που χρειάζεσαι για να βάλεις την άσκηση στη ζωή σου, ειδικά τον χειμώνα μιας και σύμφωνα με έρευνες, η άσκηση είναι πιο αποτελεσματική και από τα αντικαταθλιπτικά στο να ενεργοποιείται η νοητική δραστηριότητα! Για εσένα λοιπόν οι καλύτερη γυμναστική είναι η αεροβική και ο χορός που ενισχύει την κοινωνικότητα σου!

  

Νο4: Ανήσυχη και ανυπόμονη!

Τείνεις να καταπολεμάς τα συναισθήματα φόβου και ανησυχίας που έχεις με το φαγητό. Μπορεί ν νιώθεις άσχημα με το σώμα σου και να σε καταβάλλει ο φόβος, ο πανικός και η χαμηλή αυτοπεποίθηση. Βλέπεις πάντα το ποτήρι μισοάδειο και πάντα σκέφτεσαι το χειρότερο.

Η ανησυχία που σε διακρίνει μπορεί να οδηγήσει στην υπερφαγία ειδικά τροφών με μπόλικη ζάχαρη και πολλούς υδατάνθρακες.

Οι δίαιτες που δεν θα σε βοηθήσουν: οι δίαιτες που προτείνουν την κατανάλωση πολύ λίγων θερμίδων, αυξάνοντας έτσι την πείνα και τα επίπεδα της ορμόνης του στρες, κορτιζόλης.

Οι δίαιτες που βοηθούν: η δίαιτα Ζώνης, η μακροβιοτική δίαιτα που συνδυάζει κατανάλωση πολλών λαχανικών.

 Ταυτόχρονα, μπορείς να δοκιμάσεις:

Τροφές πλούσιες σε αμινοξέα όπως γλουταμίνη (μπανάνα, μπρόκολο, καστανό ρύζι,εσπεριδοειδή και ξηροί καρποί).

Μείωσε την καφεΐνη και το αλκοόλ.

Δοκίμασε να κάνεις γιόγκα ή τάι τσι για χαλάρωση και ηρεμία καθώς και αναπνοές για άνοιγμα του διαφράγματος.

* Δοκίμασε βαλεριάνα ή ένα ποτήρι γάλα προτού πέσεις για ύπνο για να κοιμηθείς σαν πουλάκι.

* Αν χρειαστεί, δοκίμασε συμπληρώματα βιταμίνης Β6 ή μαγνησίου για να μειώσεις το άγχος σου.

 

Για το πρώτο μέρος του άρθρου, κάνε κλικ εδώ:

Κατερίνα Π.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ