Ξηροί καρποί που κόβουν την πείνα κι αδυνατίζουν | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
11:28
22/3/2014

Ξηροί καρποί που κόβουν την πείνα κι αδυνατίζουν

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Μικροί σε μέγεθος, μεγάλοι σε διατροφική αξία και με αδιαμφισβήτητα οφέλη στην υγεία, οι ξηροί καρποί αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα μιας υγιεινής διατροφής. Τώρα που ο καιρός ανοίγει και θες ένα σνακ στην τσάντα σου, οι ξηροί καρποί έχουν την τιμητική τους, οπότε υπάρχει ένας επιπλέον λόγος να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτούς...  

<p> 	<em><strong>Ποια τα οφέλη των ξηρών καρπών στην υγεία, πόσο παχυντικοί είναι και τι πρέπει να προσέχουμε;</strong></em></p> <p> 	Οι ξηροί καρποί έχουν αντιφλεγμονώδη, αντιοξειδωτική και αντιθρομβ

Ποια τα οφέλη των ξηρών καρπών στην υγεία, πόσο παχυντικοί είναι και τι πρέπει να προσέχουμε;

Οι ξηροί καρποί έχουν αντιφλεγμονώδη, αντιοξειδωτική και αντιθρομβωτική δράση. Η με μέτρο κατανάλωσή τους στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης και ενεργειακά ισοζυγισμένης διατροφής συμβάλλει με διάφορους τρόπους στην πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων και εγκεφαλικών επεισοδίων. Τεκμαίρεται επίσης ότι βελτιώνουν τη δράση της ινσουλίνης και μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2. Πρέπει να γνωρίζεις: Για να διατηρούν τις ευεργετικές τους ιδιότητες, πρέπει να καταναλώνονται ανάλατοι και ωμοί.

Παχαίνουν Ή όχι;

Η αυθόρμητη απάντηση είναι «ναι». Εντούτοις, όταν η ποσότητα αυτή κρατηθεί μικρή και καταναλώνεται αντί τροφίμων με ζωικά λιπαρά ή υψηλούς υδατάνθρακες, όχι μόνο δεν παχαίνουν, αλλά μπορεί να βοηθήσουν τόσο στη μείωση όσο και στη διατήρηση του επιθυμητού βάρους. Μάλιστα, διάφορες μελέτες δείχνουν ότι όσοι καταναλώνουν ξηρούς καρπούς (30 γρ. 2-5 φορές εβδομαδιαίως), έχουν χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος και λιγότερο κοιλιακό λίπος συγκριτικά με όσους δεν τρώνε.

Οφέλη στο αδυνάτισμα
Κι όμως, οι ξηροί καρποί έχουν αδυνατιστικές ιδιότητες...

Μειωμένη απορρόφηση θερμίδων: Λόγω του υψηλού περιεχομένου τους σε φυτικές ίνες, καθώς και σε άλλα άπεπτα στοιχεία, μια ποσότητα, μεγαλύτερη από 15%, του θερμιδικού περιεχομένου και του λίπους των ξηρών καρπών δεν απορροφάται από το σώμα, αλλά αποβάλλεται.

Καλύτερος έλεγχος πείνας: Οι πρωτεΐνες και οι φυτικές ίνες τους αυξάνουν το αίσθημα στομαχικής πληρότητας, ενώ τα λιπαρά τους οξέα επηρεάζουν την παραγωγή διαφόρων ορμονών και πεπτιδίων που προκαλούν κορεσμό.

Ελάττωση κοιλιακού λίπους: Τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά αποθηκεύονται δυσκολότερα ως λίπος συγκριτικά με τα ζωικά κορεσμένα λιπαρά. Τεκμαίρεται επίσης ότι χρησιμοποιούνται ευκολότερα για την παραγωγή ενέργειας, αυξάνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη και προάγουν την απώλεια λίπους από την περιοχή της κοιλιάς.

Εαν έχω αλλεργία;

Οι ξηροί καρποί συγκαταλέγονται στα τρόφιμα που προκαλούν πιο συχνά αντιδράσεις υπερευαισθησίας και αλλεργίες. Όσοι εμφανίζουν αλλεργία σε ένα συγκεκριμένο ξηρό καρπό είναι προτιμότερο να αποφεύγουν όλα τα είδη και τις ποικιλίες, καθώς και τα τρόφιμα που μπορεί να περιέχουν αυτούς ως συστατικό.

Συμβουλή: Αν μετά την κατανάλωση οποιουδήποτε ξηρού καρπού εμφανίσετε κάποια αντίδραση, π.χ. κνησμός, εξανθήματα, οίδημα, δυσκολία στην αναπνοή, σταματήστε να τρώτε ξηρούς καρπούς και συμβουλευτείτε αλλεργιολόγο.

Προσοχή στις αφλατοξίνες

Πρόκειται για ιδιαίτερα επικίνδυνες ουσίες, προϊόντα μεταβολισμού μυκήτων, που δημιουργούνται στους ξηρούς καρπούς είτε από μη σωστή καλλιέργειά τους είτε από κακή συντήρηση. Δεν γίνονται αντιληπτές διά γυμνού οφθαλμού και σε περίπτωση πρόσληψής τους ενδέχεται να προκαλέσουν από απλή διάρροια έως και θάνατο, ενώ μακροπρόθεσμα είναι καρκινογόνες. Παρότι μπορεί να υπάρχουν σε όλα τα είδη ξηρών καρπών, ανευρίσκονται συχνότερα στα φιστίκια και λιγότερο συχνά σε αμύγδαλα και φουντούκια. Πρέπει να γνωρίζετε: Καταστρέφονται μόνο με το καλό ψήσιμο των καρπών σε υψηλή θερμοκρασία.

Συμβουλή
Αν έχετε πρόβλημα βάρους, μην υπερβαίνετε τη μία χούφτα ξηρών καρπών ημερησίως. Φροντίστε να τους τρώτε έναν έναν, κυριολεκτικά μετρημένα, και όχι πολλούς μαζί.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ