Κάνε ψώνια σαν διατροφολόγος κι αδυνάτισε | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
13:54
28/4/2014

Κάνε ψώνια σαν διατροφολόγος κι αδυνάτισε

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Έχεις αναρωτηθεί τι περιέχει το καλάθι του σούπερ μάρκετ ενός ειδικού της διατροφής; Τέσσερις διατροφολόγοι μάς αποκαλύπτουν τις αγοραστικές συνήθειές τους και μας δίνουν το παράδειγμα.

Από τη Γεωργία Κοντού

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
1 / 4
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
<p> 	<span style= color:#800080; ><span style= font-size:14px; ><strong>«Στην αγορά πάντα με λίστα»</strong></span></span></p> <p> 	Η Βάσω Κυριάκου είναι διατροφολόγος - διαιτολόγος και ζε

«Στην αγορά πάντα με λίστα»

Η Βάσω Κυριάκου είναι διατροφολόγος - διαιτολόγος και ζει στην Αθήνα.

«Χρησιμοποιώ πάντα λίστα για τα ψώνια. Έτσι εξοικονομώ χρόνο και χρήμα, γιατί ψωνίζω μόνο ό,τι χρειάζομαι. Ταυτόχρονα, με τη λίστα δεν μπαίνω σε πειρασμό να αγοράσω "διατροφικά σκουπίδια"».

Από που αγοράζεις τρόφιμα;
«Φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και γαλακτοκομικά αγοράζω από το παντοπωλείο της γειτονιάς, που έχει πάντα φρέσκα προϊόντα από Έλληνες μικροπαραγωγούς ή βιολογικά, ψάρια και θαλασσινά από έμπιστο ιχθυοπωλείο και κρέας από το τοπικό κρεοπωλείο. Άλλα τρόφιμα τα προμηθεύομαι από σούπερ μάρκετ, κατά προτίμηση από τα ράφια των βιολογικών προϊόντων».

Ποια τρόφιμα δεν λείπουν ποτέ από το καλάθι σου;

«Σίγουρα τα τρόφιμα που καταναλώνω σε καθημερινή βάση: φρούτα, λαχανικά εποχής, γαλακτοκομικά και ξηροί καρποί. Η τελευταία μου εμμονή για σνακ, πλούσιο σε θρεπτική αξία, είναι 12-15 incaberries (αποξηραμένα χρυσά μούρα) σε συνδυασμό με 6-7 ωμά, ανάλατα αμύγδαλα».

Σε ποιές κατηγορίες τροφίμων κάνεις οικονομία χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα;

«Η διατροφή μας πρέπει να περιλαμβάνει δύο φορές την εβδομάδα ψάρια και θαλασσινά, τα οποία όμως έχουν υψηλό κόστος. Η λύση είναι να αγοράζω μικρά φρέσκα ψάρια (γαύρος, σαρδέλα, μαρίδα), που είναι πολύ θρεπτικά και πιο οικονομικά, ή κατεψυγμένα ψάρια και θαλασσινά».

Αγοράζεις light ή πλήρη προϊόντα;
«Προτιμώ τα light. Όσον αφορά τα γαλακτοκομικά, επιλέγω τα επεξεργασμένα ημιάπαχα ή τα πιο ελαφριά (ανθότυρο, κότατζ) και όχι τα άπαχα, γιατί χάνεται η βιταμίνη D, η οποία είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου».

Ποια γευστική παρασπονδία επιτρέπεις στον εαυτό σου.

«Φυσικά, τη μαύρη σοκολάτα! Μια μικρή κατανάλωση 30 γρ. δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα δεν επιδρά αρνητικά στο βάρος, αλλά ευεργετικά στην υγεία. Περιέχει ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, ορισμένες βιταμίνες του συμπλέγματος Β και αντιοξειδωτικά σε μεγαλύτερη ποσότητα από τη γάλακτος».

Η αγαπημένου υγιεινή συνταγή;
«Μπανάνα με σοκολάτα στη λαδόκολλα: Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200° C. Για 4 μερίδες, παίρνουμε 4 μπανάνες μέτριες και ώριμες, και κόβουμε τις άκρες τους χωρίς να τις ξεφλουδίσουμε. Χαράζουμε τη φλούδα κατά μήκος, τις ανοίγουμε λίγο και κόβουμε τη σάρκα τους σε 2-3 κομμάτια. Προσθέτουμε 50 γρ. κουβερτούρα σε κομμάτια στην κάθε μια, την τυλίγουμε με ένα κομμάτι λαδόκολλα, τοποθετούμε σε λαμαρίνα και ψήνουμε για 12'».

Το tip της ειδικού
«Προτίμησε φρούτα και λαχανικά εποχής: διατίθενται σε πιο χαμηλές τιμές, είναι πιο φρέσκα και πιο θρεπτικά. Αν θέλεις να τα απολαμβάνεις όλο το χρόνο, διατήρησέ τα στην κατάψυξη».

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
1 / 4
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ