Η δίαιτα που θα σώσει τον πλανήτη, σύμφωνα με τους επιστήμονες | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
10:00
7/9/2019

Η δίαιτα που θα σώσει τον πλανήτη, σύμφωνα με τους επιστήμονες

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο
υγιεινή δοατρφή
<p>υγιεινή δοατρφή</p>

ΗPlanetary Helath Diet είναι το νέο διατροφικό must

Η Πλανητική δίαιτα (Planetary Health Diet) κατασεκυάστηκε από επιστήμονες, που έχουν ως στόχο να σώσουν το πειρβάλλον αλλά και να μειώσουν τα ποσοστά της πείνας. Η Επιτροπή του Οργανισμού EAT-Lancet συγκέντρωσε μία ομάδα 37 ειδικών από το χώρο των τροφίμων και της κλιματικής αλλαγής ώστε να δημιουργήσουν μία διατροφή που θα σώσει τον πλανήτη.

Δες και αυτό: Vegan vs χορτοφαγία: Όλα όσα θέλεις για τις δύο δημοφιλείς κατηγορίες διατροφής -και όχι μόνο!

Οι ίδιοι οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι αν οι άνθρωποι ακολουθήσουν τις οδηγίες τους, θα βοηθήσουν 10 δισεκατομμύρια ανθρώπους να έχουν καλύτερη πρόσβαση στην τροφή, θα μειωθούν τα ποσοστά παχυσαρκίας και θα αποφευχθούν μακροχρόνιες καταστροφές στο περιβάλλον. 

Σύμφωνα με μία αναφορά των Ηνωμένων Εθνών, ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να φτάσει τα 9,8 δισεκατομμύρια μέχρι το 2050. Ταυτόχρονα, άλλη αναφορά από τον Guardian δείχνει ότι το φαγητό ανά τον κόσμο είναι υπεύθυνο, σε ποσοστό 1/3,  για τη μόλυνση του θερμοκηπίου αλλά και για την ύπαρξη τόσο της παχυσαρκίας όσο και της πείνας.

Οι προϋποθέσεις της Πλανητικής διατροφής εξαρτώνται από το πού ζεις. Σε γενικές γραμμές όμως, πρέπει να μειώσουμε το κόκκινο κρέας και τη ζάχαρη στο μισό και να διπλασιάσουμε τα λαχανικά, τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς. Πιο συγκεκριμένα, οι κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής πρέπει να τρώνε 84% λιγότερο κόκκινο κρέας και 6 φορές περισσότερα φασόλια και φακές, ενώ οι Ευρωπαίοι πρέπει να μειώσουν το κόκκινο κρέας κατά 77% και να τρώνε 15 φορές περισσότερους ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Αυτό το είδες; Πώς το μέλι καταπολεμά την παχυσαρκία;

Ο νέος τρόπος διατροφής θα μας δίνει 2500 θερμίδες την ημέρα και θα βασίζεται περισσότερο στις τροφές φυτικής προέλευσης. Θα μπορείς να τρως 7 γραμμάρια κόκκινου κρέατος καθημερινά, που ουσιαστικά μεταφράζεται σε ένα μικρό μπέργκερ την εβδομάδα ή σε μία μεγάλη μπριζόλα το μήνα. Μπορείς να τρως λίγο περισσότερο κοτόπουλο, με 29 γραμμάρια την ημέρα, αλλά η πλειοψηφία της πρωτεΐνης σου θα έρχεται από τα λαχανικά.

Aν και στα μάτια ενός κρεατοφάγου, φαντάζει ως μία σκληρή διατροφή γεμάτη στερήσεις, στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν τρόπο ζωής που ακολουθούν ήδη οι χορτοφάγοι, κάνει καλό στην υγεία σου, δε σου στερεί εντελώς το κρέας και επιτυγχάνει το στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκε εξαρχής, να μειώσει δηλαδή τις εκπομπές ρύπων και να βελτιώσει συνολικά την παγκόσμια υγεία.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ