Αμύγδαλα: Τα 8 καλά που κάνουν στον οργανισμό σου | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
12:49
6/11

Αμύγδαλα: Τα 8 "καλά" που κάνουν στον οργανισμό σου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Είναι γνωστό ότι οι ξηροί καρποί θεωρούνται ένα από τα πιο υγιεινά σνακς. Κάτι που ισχύει ακόμα περισσότερο για τα αμύγδαλα τα οποία, όπως λένε οι fans τους, είναι γεμάτα από βιταμίνη Ε, που είναι το μυστικό για τα πάντα, από το λαμπερό δέρμα μέχρι τα γυαλιστερά μαλλιά και την ενισχυμένη δύναμη του εγκεφάλου.

Αλλά ισχύουν όλα αυτά για τα αμύγδαλα;

Εν συντομία: ναι. Αν και δεν θεωρούνται πραγματικά ξηροί καρποί αλλά σπόροι, τα αμύγδαλα είναι εξαιρετικά υψηλά σε θρεπτικά συστατικά, εξ ου και οι δεκάδες τρόποι που μπορούν να καταναλωθούν. Σε εναλλακτικά «γάλατα», βούτυρα, έλαια και αλεύρια, ακατέργαστα ή σε συνταγές.

«Βάζω αμύγδαλα σε πολλές συνταγές μου, στο πρωινό, σε σαλάτες και σάλτσες», λέει στο Harper’s Bazaar η διατροφολόγος Angelique Panagos. «Είναι μια μεγάλη πηγή ωμέγα 3, πλούσια σε πρωτεΐνες, ίνες, θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες».

Ανάμεσα στους λάτρεις των αμυγδάλων είναι η δούκισσα του Sussex, Meghan Markle, η οποία αποδίδει την άψογη επιδερμίδα της στην κατανάλωση αμυγδάλων και βουτύρου αμυγδάλου.

Λοιπόν, ας δούμε τι μπορούν να κάνουν και για εσένα.

Διάβασε και αυτό: Καρύδια ή αμύγδαλα; Τι να διαλέξω και γιατί

1. Πλούσια σε πρωτείνη

Μόνο μια χούφτα περιέχει ένα όγδοο από τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα πρωτεΐνης μας, η οποία είναι εξαιρετικά υψηλή για μια vegan πηγή.

2. Ρυθμίζει τη χολιστερόλη

Μελέτες έχουν δείξει για άτομα με φυσιολογικό βάρος ότι τα αμύγδαλα μπορούν να βοηθήσουν να μειωθούν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης, λιποπρωτεϊνών χαμηλής πυκνότητας (LDL).

3. Αυξάνει τη βιταμίνη Ε

Είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης Ε, που παρέχει το 37% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας μας μόνο με μια χούφτα. Αυτό βοηθά στην προστασία των κυττάρων από την οξείδωση της χοληστερόλης που μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις.

Νέες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι προστατεύουν από τη νόσο του Alzheimer.

Η βιταμίνη Ε έχει επίσης αποδειχθεί ότι προστατεύει τα κύτταρα από την οξειδωτική βλάβη, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε σημάδια γήρανσης.

4. Boηθούν στη μείωση του βάρους

Μέσω του κορεσμού, η κατανάλωση αμυγδάλων μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, παρά το γεγονός ότι έχουν υψηλές θερμίδες και καλά λιπαρά.

5. Ελαττώνει τον κίνδυνο για καρκίνο

Ενώ για πολλά υγιεινά τρόφιμα πιστεύεται ότι μείωνουν τον κίνδυνο για καρκίνο, τα αμύγδαλα έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζουν ορισμένους τύπους. Μια μελέτη στο Μεξικό έδειξε ότι η μεγάλη κατανάλωση αμυγδάλων θα μπορούσε να μειώσει έως τρεις φορές τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού.

Έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.

Αυτό το διάβασες; 5 τροφές που γερνάνε πιο γρήγορα το δέρμα σου και με ποιες μπορείς να τις αντικαταστήσεις

6. Μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας

Μελέτες έχουν δείξει ότι 50 γραμμάρια αμυγδάλων βοηθούν καθημερινά στη διατήρηση της καλής λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων , αυξάνοντας τα αντιοξειδωτικά στην κυκλοφορία του αίματος, μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και βελτιώνοντας τη ροή του αίματος.

7. Βοηθάνε στον ύπνο

Αν και χρειάζονται περισσότερες έρευνες, δεδομένου ότι τα αμύγδαλα είναι μια καλή πηγή μαγνησίου, ασβεστίου και μελατονίνης, υπάρχουν μελέτες που υποδεικνύουν ότι μπορεί να είναι καλά για την μυϊκή χαλάρωση και τον ύπνο.

8. Ισορροπούν τα επίπεδα σακχάρου

Τα υψηλά επίπεδα μαγνησίου - σχεδόν το ήμισυ της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας με μόλις 45 αμύγδαλα - θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τα οποία αποτελούν βασικό παράγοντα για το διαβήτη.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση 55-60 γραμμαρίων μπορεί να χαμηλώσει τα επίπεδα ινσουλίνης και γλυκόζης και να μειώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ