15 τρόποι για να μειώσεις το λίπος στη διατροφή σου | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
15:00
24/9/2015

15 τρόποι για να μειώσεις το λίπος στη διατροφή σου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Πώς θα καταφέρεις να περιορίσεις το λίπος που προσλαμβάνεις από τα τρόφιμα; Δες μερικούς έξυπνους τρόπους που θα σε βοηθήσουν να ελέγξεις το βάρος σου.

Τα λίπη είναι ενεργειακά πιο πυκνά από τους υδατάνθρακες, αποδίδοντας περίπου 9 θερμίδες ανά γραμμάριο. Επομένως, με μια διατροφή υψηλή σε λιπαρά είναι πολύ ευκολότερο να προσλάβουμε περισσότερες θερμίδες σε σχέση με μια διατροφή υψηλή σε υδατάνθρακες. Επιπρόσθετα, τα λίπη απαιτούν σημαντικά λιγότερη δαπάνη ενέργειας για να αφομοιωθούν, όχι παραπάνω από 3-5%.

  1. Αντί για πλήρη γαλακτοκομικά κατανάλωσε άπαχα.
  2. Αντί άλλων τυριών προτίμησε τυρί κότατζ, ρικότα ή κατίκι.
  3. Άλειψε το ψωμί με φυτική μαργαρίνη ή κρεμώδες τυρί αντί για ζωικό βούτυρο.
  4. Αφαίρεσε το δέρμα από τα πουλερικά και τα εμφανή εξωτερικά λίπη από τα κόκκινα κρέατα.
  5. Προτίμησε κιμά από άπαχο μοσχάρι, φιλέτο πουλερικών ή «κιμά» σόγιας.
  6. Απόφυγε τα επεξεργασμένα προϊόντα κρέατος, τις κονσέρβες με κρέας και τα παχιά αλλαντικά.
  7. Χρησιμοποίησε περισσότερα ασπράδια αβγών και λιγότερους κρόκους.
  8. Κατανάλωσε τις πατάτες βραστές ή ψητές σε αλουμινόχαρτο αντί για τηγανιτές ή ψητές στο φούρνο.
  9. Ελάττωσε την ποσότητα ελαιόλαδου στις σαλάτες λαχανικών προσθέτοντας περισσότερο λεμόνι ή ξύδι.
  10. Αντί για πλήρη μαγιονέζα χρησιμοποίησε αναπλήρωμα μαγιονέζας χαμηλό σε θερμίδες.
  11. Κατανάλωσε λιγότερο λιπαρές σάλτσες όπως σόγιας, μουστάρδας ή σάλτσες με άπαχο γιαούρτι.
  12. Αντικατάστησε τη σαντιγί με στραγγιστό γιαούρτι και την κρέμα γάλακτος με υποκατάστατό της ή γάλα εβαπορέ.
  13. Αντί άλλων γλυκών προτίμησε τα γλυκά κουταλιού (δεν περιέχουν καθόλου λίπος) ή επιδόρπιο γιαουρτιού.
  14. Αντί για πατατάκια, γαριδάκια ή νάτσος, φτιάξε και απόλαυσε σπιτικό ποπκόρν.
  15. Μείωσε τις αγορές έτοιμων σνακ και φαγητών.

Συμβουλή: Μελέτησε προσεκτικά τις διατροφικές πληροφορίες στις ετικέτες των τυποποιημένων τροφίμων. Μια στερεή ή ημιστερεή τροφή θεωρείται χαμηλών λιπαρών όταν περιέχει λιγότερα από 3g λιπαρών ανά 100g, ενώ μια υγρή λιγότερα από 1,5g λιπαρών ανά 100ml.

Με το σπιτικό φαγητό ελέγχεις την ποιότητα και την περιεκτικότητα των γευμάτων σε θερμίδες και λιπαρά.

Πρώτη δημοσίευση: Περιοδικό Αρμονία, τεύχος 94

Update: Σεπτέμβριος 2015. 

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ