12 συνδυασμοί τροφίμων που καίνε λίπος (Μέρος Α) | αρμονικη ζωη , διατροφή | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
14:01
9/7/2013

12 συνδυασμοί τροφίμων που καίνε λίπος (Μέρος Α)

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Οι ευνοϊκοί προς το αδυνάτισμα συνδυασμοί τροφίμων αποτελούν τη νέα, ανερχόμενη παγκόσμια τάση διατροφής. Η συγκεκριμένη τάση βασίζεται στη διαπίστωση ότι όταν κάποια τρόφιμα καταναλώνονται ταυτόχρονα, σε συνδυασμό, ορισμένα από τα διατροφικά τους στοιχεία αλληλεπιδρούν θετικά.

Aπό το Σταύρο Δεδούκο

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
1 / 6
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
Σε αρκετές περιπτώσεις, η αλληλεπίδραση αυτή βελτιώνει την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει και να αξιοποιήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τα διατροφικά στοιχεία κάθε επιμέρους τροφίμου, πολλαπλασιάζοντας

Σε αρκετές περιπτώσεις, η αλληλεπίδραση αυτή βελτιώνει την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει και να αξιοποιήσει σε μεγαλύτερο βαθμό τα διατροφικά στοιχεία κάθε επιμέρους τροφίμου, πολλαπλασιάζοντας έτσι την ευεργετική τους δράση στον οργανισμό και ενδεχομένως την αδυνατιστική τους ισχύ. Σε άλλες πάλι, ο συνδυασμός τροφίμων δρα αδυνατιστικά με διαφορετικό τρόπο π.χ. μειώνοντας την απορρόφηση των προσλαμβανομένων θερμίδων από το γεύμα, παρατείνοντας το αίσθημα κορεσμού για περισσότερη ώρα ή ανεβάζοντας ηπιότερα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η ενεργειακή πρόσληψη είναι ο βασικότερος παράγοντας που καθορίζει την αποδοτικότητα κάθε προσπάθειας αδυνατίσματος: όταν οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε και τελικά αφομοιώνουμε καθημερινά είναι λιγότερες από όσες έχουμε ανάγκη και δαπανάμε συνολικά, τότε μακροπρόθεσμα χάνουμε κιλά. Εξίσου, όμως, σημαντικό ρόλο, αλλά σε κάθε περίπτωση επικουρικό, παίζουν επίσης τόσο η επιλογή των τροφίμων που καταναλώνουμε πιο συχνά όσο και οι συνδυασμοί αυτών. Βεβαίως, κανένα τρόφιμο δεν δύναται να μας αδυνατίσει χωρίς να προσέχουμε το διαιτολόγιό μας, ούτε υπάρχει κάποιος συνδυασμός τροφίμων που «καίει» και εξαφανίζει -ως διά μαγείας!- τα αποθηκευμένα λίπη χωρίς να κάνουμε τίποτα άλλο, π.χ. να γυμναζόμαστε. Στα πλαίσια, ωστόσο, μιας προσεγμένης διατροφής και ενός σωματικά πιο δραστήριου τρόπου ζωής, οι κατάλληλοι συνδυασμοί τροφίμων μπορούν να μας προσφέρουν μια επιπλέον «χείρα βοηθείας», δηλαδή να υποστηρίξουν την προσπάθειά μας και να επαυξήσουν την αποτελεσματικότητά της, υπό την προϋπόθεση του ελέγχου των ποσοτήτων κατανάλωσής τους. Η ισχύς εν τη ενώσει και στο αδυνάτισμα Ένα κατάλληλα επιλεγμένο τρόφιμο μπορεί να συνεισφέρει αρκετά στη διατροφική μας επάρκεια. Δύο ή περισσότερα μαζί, και μάλιστα με εξακριβωμένη συνεργική δράση, σίγουρα μας προσφέρουν πολύ περισσότερα και ίσως είναι πολλαπλώς αποτελεσματικότερα στο αδυνάτισμα! Ξεκινάμε! Νιφάδες βρώμης + αμύγδαλα Αργή απελευθέρωση ενέργειας, παρατεταμένος κορεσμός πείνας. Οι ωμές νιφάδες βρώμης είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες βραδείας απελευθέρωσης και φυτικές ίνες, αλλά όταν τις βράζουμε για να τις κάνουμε χυλό ή τις μουλιάζουμε, τότε ο γλυκαιμικός τους δείκτης αυξάνεται. Συνδυάζοντας όμως τις νιφάδες βρώμης με άψητα και ανάλατα αμύγδαλα, τα οποία περιέχουν πρωτεΐνες, ωφέλιμα λιπαρά και φυτικές ίνες, επιβραδύνεται η απελευθέρωση των υδατανθράκων στο αίμα και έτσι σταματά η απότομη άνοδος του μεταγευματικού σακχάρου, άρα και η αυξημένη παραγωγή ινσουλίνης. Παράλληλα, ενισχύεται η θρεπτικότητα του γεύματος, προκαλείται μεγαλύτερη στομαχική πληρότητα και περιορίζεται η επιθυμία για περαιτέρω κατανάλωση τροφής.

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
1 / 6
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ
ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ