Μια δίαιτα 8 εβδομάδων με φρούτα και λαχανικά έχει αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα για την υγεία σου | αρμονικη ζωη , δίαιτες | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΔΙΑΙΤΕΣ
7:44
27/6

Μια δίαιτα 8 εβδομάδων με φρούτα και λαχανικά έχει αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα για την υγεία σου

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε πριν λίγες ημέρες στο περιοδικό Annals of Internal Medicine παρουσιάζει τη συγκεκριμένη φιλοσοσοφία ως την καλύτερη στρατηγική για τη γενική υγεία της καρδιάς. 

Η μελέτη εξέτασε τα δεδομένα ατόμων που ακολούθησαν μια δίαιτα πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, καθώς και εκείνων που ακολούθησαν τη δίαιτα DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) που έχει αποδειχθεί ότι αντιμετωπίζει την υπέρταση.

Αυτά τα δεδομένα συγκρίθηκαν με μια τυπική αμερικανική δίαιτα που δόθηκε σε μια διαφορετική ομάδα.

Μετά από 8 εβδομάδες, οι ερευνητές ανακοίνωσαν ότι τα άτομα που έκαναν δίαιτα με φρούτα και λαχανικά, καθώς και εκείνα που ακολουθούσαν τη δίαιτα DASH, είχαν μικρότερο κίνδυνο καρδιακής βλάβης σε σύγκριση με την άλλη ομάδα.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι οι άνθρωποι πρέπει να τρώνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, ειδικά εκείνα που έχουν σκούρο χρώμα, για διάφορους λόγους υγείας.

Διάβασε και αυτό: Αυτά τα 12 φρούτα και λαχανικά έχουν τα περισσότερα κατάλοιπα φυτοφαρμάκων

Ο Dr. Stephen P. Juraschek, συγγραφέας της μελέτης και εκπαιδευτής στη Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ στη Μασαχουσέτη, δήλωσε στo Healthline ότι αυτός και οι συνεργάτες του προσπαθούν να προσδιορίσουν ποια θρεπτικά συστατικά σχετίζονται με την καλύτερη υγεία της καρδιάς.

«Μία από τις ερωτήσεις που τίθενται συχνά για τη DASH είναι: “Υπάρχει μαγικό ραβδάκι ή κάποιο μυστικό στη σάλτσα;” εξήγησε. «Η δίαιτα λαχανικών και η δίαιτα DASH έχουν κοινά το κάλιο, το μαγνήσιο και τις φυτικές ίνες. Αυτά είναι τα τρία που ξεχωρίζουν περισσότερο».

Κάθε βήμα μετρά

Το να ζητάς από κάποιον να αλλάξει τη διατροφή του – μεταβαίνοντας από μια τυπική δίαιτα με λίπος και υδατάνθρακες σε μια άλλη που βασίζεται σε φρούτα, λαχανικά και άλλα τρόφιμα ολικής άλεσης - είναι μια τρομακτική πρόταση.

Εάν σκέφτεσαι να κάνεις μια σταδιακή αλλαγή, που είναι πιο χρήσιμη - και λιγότερο τρομακτική – καλύτερα να το δεις ως μια σειρά από μικρά βήματα και όχι σαν ένα βουνό που πας για αναρρίχηση.

«Οι περισσότεροι άνθρωποι, νομίζω, έχουν την εντύπωση ότι πρέπει να κάνουν γιόγκα και να τρέξουν τριάθλο. Ο τρόπος ζωής πρέπει να έχει αντίκτυπο, αλλά δεν πρέπει να είναι όλα ή τίποτα», είπε η διαιτολόγος Dr. Elizabeth Klodas.

 

Το να σκεφτόμαστε το φαγητό ως φάρμακο ή, αντίθετα, να θεωρούμε τα ανθυγιεινά τρόφιμα ως αντιπαραγωγικά, μπορεί να βοηθήσει στην αλλαγή της προσέγγισης της διατροφής του κάθε ατόμου, λέει η Klodas.

«Τα φαρμακευτικά προϊόντα είναι εύκολα επειδή παίρνεις ένα χάπι μία ή δύο φορές την ημέρα, μετά επιστρέφεις στο γιατρό και μετράς τα αποτελέσματα», λέει. «Γιατί να μην αξιοποιήσουμε πλήρως την ιδέα της τροφής ως φάρμακο; Κάνε τα γεύματά σου, μετά πήγαινε στο γιατρό σου και έλεγξε τη χοληστερόλη σου. Δες τι συμβαίνει. Όταν αρχίζεις να δημιουργείς έναν θετικό κύκλο ενδυνάμωσης, είναι πιο εύκολο να διαλέξεις να φας μια σαλάτα για μεσημεριανό γεύμα αντί για κάποιο burger», συμβουλεύει τέλος η Klodas.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ