Δίαιτα διαλειμματικής νηστείας: Πόσες ώρες είναι η ιδανική διάρκεια αποχής από το φαγητό | αρμονικη ζωη , δίαιτες | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / ΔΙΑΙΤΕΣ
8:45
5/8

Δίαιτα διαλειμματικής νηστείας: Πόσες ώρες είναι η ιδανική διάρκεια αποχής από το φαγητό

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Οι δίαιτες νηστείας, επίσης γνωστές ως δίαιτες περιορισμένης χρονικής διάρκειας ή διαλειμματικές νηστείες, έχουν γίνει με τα χρόνια όλο και πιο δημοφιλείς λόγω της ευελιξίας τους.

Σε μια πρόσφατη κλινική δοκιμή που έγινε από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ιλινόις στο Σικάγο, άτομα με δίαιτα περιορισμένης χρονικής διάρκειας 4 ωρών και άτομα με δίαιτα περιορισμένης χρονικής διάρκειας 6 ωρών συγκρίθηκαν με μια ομάδα ελέγχου. Η ομάδα ελέγχου είναι η ομάδα μιας μελέτης που δεν λαμβάνει θεραπεία και χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο Cell Metabolism.

Πώς έγινε η μελέτη

Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες στην ομάδα διαλειμματικής νηστείας διάρκειας 4 ωρών να τρώνε μεταξύ 1 μ.μ. και 5 μ.μ., ενώ στους συμμετέχοντες στην ομάδα διαλειμματικής νηστείας διάρκειας 6 ωρών ζητήθηκε να τρώνε μόνο μεταξύ 1 μ.μ. και 7 μ.μ.

Ωστόσο, στους συμμετέχοντες και στις δύο ομάδες, επιτράπηκε να τρώνε ότι ήθελαν κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων και τους δόθηκε η οδηγία να πίνουν μόνο νερό ή ποτά χωρίς θερμίδες. Στην ομάδα ελέγχου, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να μην αλλάξουν τα επίπεδα διατροφής ή σωματικής δραστηριότητας και να διατηρήσουν το βάρος τους.

Και οι δύο ομάδες παρακολουθήθηκαν για 10 εβδομάδες.

Και στις δύο ομάδες διαλειμματικής νηστείας, τα αποτελέσματα των συμμετεχόντων έδειξαν μείωση περίπου 550 θερμίδων κάθε μέρα, απλά ακολουθώντας το πρόγραμμα. Οι συμμετέχοντες έχασαν επίσης περίπου το 3% του σωματικού τους βάρους, αλλά δεν παρατηρήθηκε σημαντική διαφορά στους καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου (δηλαδή οι πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη, καρδιακής νόσου ή εγκεφαλικού επεισοδίου).

Η αντοχή στην ινσουλίνη και τα επίπεδα οξειδωτικού στρες βρέθηκαν επίσης μειωμένα μεταξύ των συμμετεχόντων στις ομάδες μελέτης σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Ωστόσο, δεν βρέθηκε διαφορά στην LDL χοληστερόλη (γνωστή ως «κακή» χοληστερόλη), στην HDL χοληστερόλη (γνωστή ως «καλή» χοληστερόλη) ή στα τριγλυκερίδια.

Πρώτη κλινική δοκιμή σε ανθρώπους

«Αυτή είναι η πρώτη ανθρώπινη κλινική δοκιμή που συγκρίνει τα αποτελέσματα δύο δημοφιλών μορφών περιορισμένης χρονικής σίτισης, όσον αφορά στο σωματικό βάρος και τους καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου», δήλωσε στο health24 η Krista Varady, καθηγήτρια διατροφής στο UIC College of Applied Health Sciences.

«Τα ευρήματα αυτής της μελέτης είναι πολλά υποσχόμενα και ενισχύουν αυτό που έχουμε δει σε άλλες μελέτες, δηλασή ότι οι δίαιτες νηστείας είναι μια εφικτή επιλογή για άτομα που θέλουν να χάσουν βάρος, ειδικά για άτομα που δεν θέλουν να μετρούν θερμίδες ή να βρουν άλλες δίαιτες που θα τους κουράσουν», συμπλήρωσε η Varady.

Η διαλειμματική νηστεία μεγαλύτερης χρονικά διάρκειας αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα;

Η Varady πρόσθεσε ότι τα αποτελέσματα δείχνουν επίσης, ότι δεν υπήρχαν πρόσθετα οφέλη στην απώλεια βάρους σε άτομα που έκαναν νηστεία περισσότερες ώρες:

«Μέχρι να έχουμε περαιτέρω μελέτες που να συγκρίνουν άμεσα τις δύο δίαιτες ή να προσπαθήσουν να μελετήσουν τον βέλτιστο χρόνο για νηστεία, αυτά τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η διατροφή 6 ωρών μπορεί να έχει νόημα για τους περισσότερους ανθρώπους που θέλουν να ακολουθήσουν μια καθημερινή δίαιτα νηστείας», είπε.

ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ