WomenOnly.gr,  9/3/2010

Κρύα πόδια: κάντα καυτά σαν τα δικά του

Μα δεν λένε να ζεσταθούν τα ποδαράκια μου!

Και κάλτσες διπλές φόρεσες και μπουκαλάκι με ζεστό έβαλες, και χουχουλιάστηκες δίπλα στον καλό σου. Αλλά τίποτα. Τα πόδια σου παραμένουν παγωμένα και έτοιμα να διαλύσουν το δεσμό σου. Τελευταία έρευνα δείχνει πως οι γυναίκες είναι 9 φορές πιο πιθανό να υποφέρουν από "κρυοπαγήματα" στα άκρα τους. Ταυτόχρονα, τα θηλυκά είναι πιο ευάλωτα στην νόσο του "Raynaud", μια κατάσταση όπου δεν υπάρχει αρκετό αίμα για να φτάσει στα δάχτυλα χεριών και ποδιών.

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο Μεγαλύτερα Γράμματα Μικρότερα Γράμματα
Και κάλτσες διπλές φόρεσες και μπουκαλάκι με ζεστό έβαλες, και χουχουλιάστηκες δίπλα στον καλό σου. Αλλά τίποτα. Τα πόδια σου παραμένουν παγωμένα και έτοιμα να διαλύσουν το δεσμό σου. Τελευταία έρευνα δείχνει πως οι γυναίκες είναι 9 φορές πιο πιθανό να υποφέρουν από "κρυοπαγήματα" στα άκρα τους. Ταυτόχρονα, τα θηλυκά είναι πιο ευάλωτα στην νόσο του "Raynaud", μια κατάσταση όπου δεν υπάρχει αρκετό αίμα για να φτάσει στα δάχτυλα χεριών και ποδιών.

Η πραγματικότητα: υπάρχουν πολλές αιτίες που εξηγούν γιατί εμείς οι γυναίκες υποφέρουμε από κρύα άκρα και ειδικά από κρύα πόδια.

Α. Οι γυναίκες έχουν περισσότερο λίπος που σκοπό έχει να καλύπτει τα ζωτικά μας όργανα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η παροχή αίματος να προστατεύει τα όργανα αυτά αλλά δυστυχώς να μην τροφοδοτεί με την ποσότητα αίματος που χρειάζεται τα άνω και κάτω άκρα μας. Από την άλλη, τα αγόρια έχουν περισσότερους μυς, οι οποίοι καλύπτονται με χιλιάδες φλέβες αίματος, αυξάνοντας την κυκλοφορία σε όλο το σώμα.

Β. Άλλος ένας λόγος που εξηγεί τα κρύα πόδα, είναι η λεπτή μας επιδερμίδα. Η επιδερμίδα στα πόδια είναι λεπτότερη και έχει λιγότερο λίπος σε σχέση με αυτή των ανδρών, γι' αυτό και τα πόδια μας κρυώνουν πιο εύκολα. Άλλωστε, με το χρόνο, η γυναικεία επιδερμίδα γίνεται λεπτότερη σε όλο το σώμα και στα πόδια. Το γεγονός αυτό έχει να κάνει με την κυκλοφορία του αίματος και πάλι, που σε συνδυασμό με την λεπτή και ανελαστική επιδερμίδα, δεν επιτρέπουν στο αίμα να κυκλοφορεί το ίδιο δυναμικά με το παρελθόν προκαλώντας μια διαρκή υποθερμία στα άκρα κυρίως.

Γ. Έπειτα, οι γυναίκες υποφέρουν από έλλειψη σιδήρου (μπορούν να απορροφήσουν λιγότερο σίδηρο) και αναιμία πολύ πιο συχνά σε σχέση με τα αρσενικά. Όσο μεγαλύτερη η αναιμία, τόσο λιγότερο οξυγόνο μεταφέρεται με το αίμα και η έλλειψή του δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την καλή κυκλοφορία, ειδικά στα κάτω άκρα.

Δ. Μια ακόμα αιτία που ευθύνεται για τα διαρκώς παγωμένα ποδαράκια σου, έχει να κάνει με τις ορμόνες. Ο εμμηνορροϊκός μας κύκλος συνδέεται άμεσα με το ορμονικό μας σύστημα. Με την απώλεια αίματος στις δύσκολες ημέρες, χάνουμε και σίδηρο με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η καλή λειτουργία του θυροειδή αδένα, ο οποίος έχει το ρόλο του ρυθμιστή της θερμοκρασίας του σώματος.

Ε. Τέλος, ο καθημερινός τρόπος ζωής σήμερα, επιταχύνει τη γήρανση του σώματος και πνεύματος που έχει σαν αποτέλεσμα να μην γίνεται σωστά η κυκλοφορία του αίματος και όλο και λιγότερο να φτάνει στα άκρα αφήνοντάς τα κρύα.

Ξεκίνα με τη σωστή διατροφή για ζεστά ποδαράκια:

* Μια δίαιτα πλούσια σε κολοκυθόσπορους, ξηρούς καρπούς, ψάρι και καρπούζι θα βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος. Ακόμα, πες ναι στην κατανάλωση σκούρων πράσινων και κόκκινων λαχανικών όπως το σπανάκι ή τα παντζάρια. Ταυτόχρονα πες ναι στην κατανάλωση πρωτεΐνης τρώγοντας αυγά και πουλερικά. Σκέψου απλά ότι ο συνδυασμός μια διατροφής φτωχής σε σίδηρο, βιταμίνες και μέταλλα όπως η βιταμίνη Β12 και η αυπνία, ο κακός τρόπος ζωής, οι εξαντλητικές δίαιτες μαζί με το κάπνισμα, μπορούν να επηρεάσουν όσο δεν φαντάζεσαι την καλή κυκλοφορία του αίματος αφήνοντας τα πόδια σου παγωμένα.

* Για να αυξήσεις τη μυική σου μαζί και να βοηθήσεις την καλή κυκλοφορία του αίματος, απαραίτητη είναι και η άσκηση που κάνει την επιδερμίδα ελαστικότερη και βοηθά στο χτίσιμο ενός δυνατού μυικού συστήματος.

* Σιγουρέψου ότι κοιμάσαι 7 με 9 ώρες καθημερινά και δεν αφήνεις τον εαυτό σου να εξαντλείται. Ταυτόχρονα φρόντισε να ενυδατώνεις τον οργανισμός και τους μυς πίνοντας αρκετό νερό (τουλάχιστον 2 λίτρα καθημερινά)

Τι προτείνει ο ποδολόγος:

1. Διάλεξε τα κατάλληλα παπούτσια: το κυκλοφορικό σύστημα αποτελεί την μοναδική κεντρική θέρμανση αν μπορούμε να την πούμε έτσι, που διαθέτει το σώμα μας. Τα σωστά υποδήματα μπορούν να βοηθήσουν στην καλή κυκλοφορία του αίματος και στα άκρα, κάνοντας τα κρύα πόδια παρελθόν.

2. Πρόσεξε τι τρως: η κατανάλωση βιταμίνης Κ είναι πολύ σημαντική για την ενδυνάμωση των καρδιακών μυών, την καλή λειτουργία των αρτηριών και την καλύτερη διοχέτευση με αίμα ολόκληρου το σώματος. Πες ναι στο τζίντζερ, το ψάρι, τα βερίκοκα και το σέλινο που είναι καλές πηγές βιταμίνης Κ.

3. Κάνε σπα στα πόδια: fαν τα πόδια σου δεν λένε να ζεσταθούν με τίποτα, κάνε ένα σπα στα πόδια με πολύ ζεστό νερό (φέρε τα πόδια κοντά στο καυτό ντους). Αντίστοιχα, μπορείς να κάνεις ένα ποδόλουτρο με ζεστό νερό και αιθέρια έλαια. Έτσι τα πόδια ενυδατώνονται και θερμαίνονται με φυσικό τρόπο, ενισχύοντας την καλή κυκλοφορία του αίματος.

4. Προτίμησε τις κάλτσες από φυσικά υλικά όπως το βαμβάκι: φτηνές συνθετικές κάλτσες τέλος. Όσο πιο φυσικό είναι το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα καλτσάκι που χρησιμοποιείς, τόσο πιο κοντά στο δέρμα θα έρθουν, επιτρέποντας στα πόδια να αναπνέουν και ζεσταίνοντας τα φυσικό τρόπο.

5. Ενυδάτωσε πόδια και χέρια: ενώ ασχολείσαι με το υπόλοιπο σώμα, τα πόδια είναι αυτά στα οποία παρέχεις τη μικρότερη δυνατή φροντίδα. Μην απορείς μετά που είναι παγωμένα! Πες ναι σε λοσιόν που περιέχουν λανολίνη η οποία ενυδατώνει την επιδερμίδα, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνει τη θερμότητα και στα άκρα.

Από την Κατερίνα Πατούλια





ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ